Te, joilla ollut lapsilla kihomatoja, kuinka nopeasti pääsitte eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Olen seitsemästä asti hinkannut ja puunannut paikkoja, pessyt kolme koneellista pyykkiä, pari koneellista vielä pitäisi pestä, ja olemme koko perheellä aloittaneet aamulla Pyrvin-kuurin.

Kuinka kauan tämä ruljanssi kestää? Olisiko hyviä vinkkejä tarjota kihomatojen mahdollisimman tehokkaaseen häätämiseen?

[QUOTE="vieras";25820588]Yhdessä yössä. Yöllä otettu Pyrvin ja jo on kutinat loppunu. Vuodevaatteet, pikkarit, yövaatteet ja pyyhkeet vaihdettu. Se siitä.[/QUOTE]

Oikeesti?! Luulin, että se on viikkokausien show. Olivatko lapsesi päiväkodissa? Se mua tässä huolestuttaa, että mitenköhän saadaan häviämään, jos päiväkodista aina saavat tartunnan uudestaan...

[QUOTE="a.p";25820598]Oikeesti?! Luulin, että se on viikkokausien show. Olivatko lapsesi päiväkodissa? Se mua tässä huolestuttaa, että mitenköhän saadaan häviämään, jos päiväkodista aina saavat tartunnan uudestaan...[/QUOTE]

Olkaa tarkkoja hygienian kanssa. Eli ei mitään suuhun, varsinkaan omia sormia, ellei ne ole pesty. Kun niitä munia ei mene suuhun, niin ongelma on ohi. Toinen kuuri vielä suositellaan ottamaan, mutten muista minkä ajan päästä. Joku tietää varmaan?

14 kk oli meillä. Lapsi 2.5 v kun saatiin tartunta, käytti yön vaippoja mutta jostain niitä munia aina pääsi johonkin, vaikka heti aamulla pestiin peppu ja kädet. Minulla oli vain sen ensimmäisen kerran, lapsella uusiutui yli vuoden.

Eroon päästiin, kun ihan kaikki käsillä syöminen lopetettiin kuukaudeksi (sipsit, keksit, leivätkin). Pintojen ja tekstiilien puunauksesta ei ollut sen suurempaa hyötyä. Aina se uusi vaikka Pyrviniä otti.

Toivottavasti pääsette kerrasta eroon. Mitä useammin se uusii, sitä todennäköisempää on että johonkin pinnalle (vaikka pöydänkannen alapintaan) jää munia ja kierre vain vahvistuu. Munathan ovat tartuntakykyisiä jopa kuukausia!

Toi käsihygienia on tosi tärkeää ja se että lapsi ymmärtää ettei sinne peppuun saa koskea paljain käsin vaikka kutittaa! Sillä lailla ne leviää. Esim. vettä voi suihkuttaa jos paljon kutiaa..mutta eiköhän se kutina pitäs loppua kun kerta lääke otettu..

Yhteistyössä