te joilla neljä lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mumi

Vieras
Oliko teillä semmonen kun johonkin piti sanoa että monta lasta on, tai joku kysyi niin..piti oikein miettiä että montako :D Kun mulla on niin..kun niin kovasti haaveilen neljännestä lapsesta..ja kolme siis nyt on..tuntuu välillä siltä kuin niitä olisi jo neljä :D Vaikka en kyllä siis ole nyt raskaana.

tajuskohan kukaan mitä tarkoitin :D

Kyllä mua pelottaa jo valmiiksi miten se elämä muuttuu neljännestä. On se jo aika iso perhe..mutta on se mun unelmani <3

Alkuperäinen kirjoittaja Rk:
Meillä 4 lasta ja tuntuu kuin olisin vasta neljännen jälkeen nähnyt maailman kauneimmat asiat. Olisin jäänyt paljosta vaille jos häntä ei olisi.

en pahalla kysy, mutta mitä ne maailman kauneimmat asiat on mitä olet nähnyt kuopuksesta, mutta et muista?

Mä myös aina kolmannen jälkeen (kun hätäsimmät toppuuttelivat, että eiköhän riitä jo) ajattelin, et joskus haluan vielä neljännen.
Meinasi jäädä saamatta, kun tuli kaikkia "esteitä". Mutta nyt meillä kuitenkin on se neljä ja peesaan täysin "Rk":ta, paljon olis jäänyt puuttumaan, jos tuota kuopusta ei olis.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Meillä 4 lasta ja tuntuu kuin olisin vasta neljännen jälkeen nähnyt maailman kauneimmat asiat. Olisin jäänyt paljosta vaille jos häntä ei olisi.

en pahalla kysy, mutta mitä ne maailman kauneimmat asiat on mitä olet nähnyt kuopuksesta, mutta et muista?

Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Meillä isompi ikäero kolmosen ja nelosen välillä, ekat kolme oli siis yhtä aikaa pieniä. Nyt on hellyyttävää katsoa, miten isot sisaruksetkin osaa huomioida pientä. Sitä ei ole muiden sisarusten kohdalla nähnyt. Huonompia eivät kuitenkaan ole. Tietenkään.

meillä ei ole auton ja asunnonvaihdon ongelmaa kun vuokralla asutaan vielä ja katsellaan omaa kokoajan ja ostetaan sen mukaan kuin olisi jo 4 lasta. Myös auto vaihdetaan samalla lainarahalla. Voi että kun haluaisin jo niin..mutta vielä on maltettava jotta saadaan noi asuntoasiat ensin kuntoon.

Minkälaisilla ikäeroilla ne 4 lasta on. Kun mulla on noi 3 aika pienillä ikäeroilla..ja toivottavasti tulee neljäskin jotta on kuopukselle kaveri :)

Mä kerran töissä laskin jotain ja samalla juteltiin työkavereiden kans. Yks sit kysy et hei montako lasta sinulla on. Vastasin et kolme,eiku neljä ja viidettä odotan. Pikkusen sain kuulla siitä et etkö enään edes määrää muista ku niin paljon olet niitä tehnyt. Mä loukkaannuin kyllä oikeesti siittä kuittailusta ku se ei meinannu loppua.

ap:
Minkälaisilla ikäeroilla ne 4 lasta on. Kun mulla on noi 3 aika pienillä ikäeroilla..ja toivottavasti tulee neljäskin jotta on kuopukselle kaveri :)

Meillä isommat on -96, -99 ja -01 syntyneet, kuopus -08.

Mutta isommat on ihan hyviä kavereita pikkuiselle, vaikka ikäeroa onkin. Lisäksi sukulaisilla ja kavereilla on saman ikäisiä, eli myös pikkulapsiseuraa löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
ap:

Mutta isommat on ihan hyviä kavereita pikkuiselle, vaikka ikäeroa onkin. Lisäksi sukulaisilla ja kavereilla on saman ikäisiä, eli myös pikkulapsiseuraa löytyy.

siinä saaki jo vähän keskittyä enemmän vauvaan kun isommat on jo noin paljon isompia, ja kaikki varmaan kouluskin. =) Silti mä toivon tähän "samaan ryppääseen" ihan siitäkin syystä jotta ei tarvitse veivata töissä-kotona-töissä välissä. Joten palaan sitten kerralla työelämään =) Tämä sopii varmaankin meille jos vaan se lapsi saadaan nopeahkosti kun tuota kuopustakin yriteltiin kyllä jonkun aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kaikki neljä ovat syntyneet 4,5 vuoden sisään:) Pikkusen turhaan tiheesti mut nyt ku ovat isompia niin aina on kotona kaveri.

hyvinkö silti jaksoit ?

Siihen asti jaksoin kun se neljäs syntyi. Oli tosi vaativa vauva. Mut siitäkin selvitty. En halua pelotella :) Ei lasten kans kuulukkaan olla aina helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

Hän täydensi mun maailman, en olisi ollut näin onnellinen ilman häntä. Jollain tapaa äitiys on muuttunut näiden vuosien varrella ja on antoisampaa kuin aikaisemmin. Tosin hän onnellinen ja tyytyväinen lapsi, että sekin saattaa autuutta avittaa.. =) Mutta ollaan isännän kanssa tästä useamminkin puhuttu ja tultu siihen tulokseen, että hän on meidän aurinko. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
ap:

siinä saaki jo vähän keskittyä enemmän vauvaan kun isommat on jo noin paljon isompia, ja kaikki varmaan kouluskin. =) Silti mä toivon tähän "samaan ryppääseen" ihan siitäkin syystä jotta ei tarvitse veivata töissä-kotona-töissä välissä. Joten palaan sitten kerralla työelämään =) Tämä sopii varmaankin meille jos vaan se lapsi saadaan nopeahkosti kun tuota kuopustakin yriteltiin kyllä jonkun aikaa.

Kolmas sairasti korvakierteen ja oli muutenkin "vaativampi" vauvana siks ei olis voinut kuvitellakaan neljättä siihen heti perään. Ei oltas varmasti jaksettu. Mä opiskelin myös uuden ammatin kolmosen ja nelosen välissä ja ehdin saada uudessa ammatissakin "jalan oven väliin" eli sikälikin pitempi väli oli meille hyvä.

Mutta se on totta mitä sanoit. Vauvavuonna pystyi keskittyä vauvaan ihan eri lailla. Ja sisaruksista on jo paljon apuakin.

meillä ei ole auton ja asunnonvaihdon ongelmaa kun vuokralla asutaan vielä ja katsellaan omaa kokoajan ja ostetaan sen mukaan kuin olisi jo 4 lasta. Myös auto vaihdetaan samalla lainarahalla. Voi että kun haluaisin jo niin..mutta vielä on maltettava jotta saadaan noi asuntoasiat ensin kuntoon.

-95,-98,03,-05

Meillä -98, -00, -02 ja 07. Oli ihanaa nauttia vauvasta kun oli seuraavaan 5 vuoden ikäero. Meillä 10v. tyttö on ihan myyty tohon nuorimpaan 3-vuotiaaseen. Ja pojatkin 8v. ja 12v. tykkää leikkiä pikkusiskon kanssa!

Yhteistyössä