Te joilla lapsi mennyt alle 1vuotiaana hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jane

Vieras
Miten teillä on mennyt yöt? Eli heräskö öisin, söikö yöllä? Monetko päiväunet nukkuu. Jos heräillyt yöllä, miten ootte jaksanu töissä/koulussa tms? Muuttiko hoitoon meno rytmiänne? Minkä ikäinen lapsi tarkalleen oli hoitoon mennessä ja missä on hoidossa?

Juu, just 10kk esikoinen. Aloitti perhepäivähoitajalla, joka ei ollutkaan niin hyvä niin vuoden ikäisenä meni lähitarhaan pienten ryhmään. Viihtyi aivan mielettömän hyvin ja oli sylissä sielläkin. Oikea aurinko oli poika aina kun hain tarhasta!
Ei yöt muuttuneet siitä, ehkä jopa parempaan suuntaan, kun sai painaa koko päivän. Kunhan vaan eivät antaneet tuntitolkulla tarhassa nukkua. Kannattaa sanoa et 2,5h on max..
Tarhaan mukaan joku oma unilelu niin homma on helpompaa.
Kerro lapselle etukäteen tarhasta ja toiminnasta ja Lupaa lapselle että Haet hänet Joka ikinen päivä sieltä! Käykää leikkimässä parina iltana tarhan pihalla.. tms..
Korvatulehduskierre oli syvältä. Silloin väsytti, muuten oli ihan jees.
Pärjäätte varmasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mikäs pakko se pentu on tunkea hoitoon noin pienenä???

Mulla on esimerkiksi tällainen tilanne, että tyttöni on 10kk, kun menee pph:lle. Syystä, että itselläni on vuosi vielä opiskeluja jäljellä ja haluan ne alta pois. Siksikin, että ne ei jää roikkumaan ja toiseksi taloudellinen tilanne ei ole mikään maailman paras opiskelijalla. Semmonen pointti vielä, että ollessani tyttäreni kanssa 10kk kotona, en tuntenut olevani mikään kotiäiti, ei ei todellakaan. Sekä minulle, että lapselleni on paljon parempi, että äiti voi olla välillä aikuisseurassa siellä koululla :)

Tää on ihan asiaton kommentti. Eiköhän jokaisella perheellä ole omat syynsä.
Mun pieni olisi lähtenyt hoitoon tasan vuoden ikäisenä (päiväkoti), mutta saankin onneksi osa-aikatyön, jota voin tehdä kun mies on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on esimerkiksi tällainen tilanne, että tyttöni on 10kk, kun menee pph:lle. Syystä, että itselläni on vuosi vielä opiskeluja jäljellä ja haluan ne alta pois. Siksikin, että ne ei jää roikkumaan ja toiseksi taloudellinen tilanne ei ole mikään maailman paras opiskelijalla. Semmonen pointti vielä, että ollessani tyttäreni kanssa 10kk kotona, en tuntenut olevani mikään kotiäiti, ei ei todellakaan. Sekä minulle, että lapselleni on paljon parempi, että äiti voi olla välillä aikuisseurassa siellä koululla :)

Miks sä sitten teit lapsen jos et sen kanssa halua ollakaan??? Se on mielestäni aika perseestä, että mukula revitään sängystä aamulla, kauheella kiireellä vaatteet päälle ja menoks, nakataan johonkin hoitoon ja haetaan illalla niin että yhteistä aikaa sen lapsen kanssa jää n. 2h/pvä....

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Miks sä sitten teit lapsen jos et sen kanssa halua ollakaan??? Se on mielestäni aika perseestä, että mukula revitään sängystä aamulla, kauheella kiireellä vaatteet päälle ja menoks, nakataan johonkin hoitoon ja haetaan illalla niin että yhteistä aikaa sen lapsen kanssa jää n. 2h/pvä....

Itseasiassa tämä lapsi ei ole suunniteltu, vaan tuli ehkäisyn läpi. Abortti ei kuitenkaan ole mun juttu joten lapsen pitäminen oli ilman muuta selvä asia. Sitä paitsi mun koulupäivät ovat 8-13, eli lapsi on 5 tuntia hoidossa, joista pari tuntia menee päiväuniin. Eli yhteistä aikaa jää vielä runsaasti päivän aikana :) Kaikilla ei elämä mene niin mustavalkoisesti kuin sinulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

SANOO VARMASTI TÄYDELLINEN ÄITI.

Meillä menee esikoinen huomenna hoitoon ja ikää tasan 11 kk. Katsotaan miten menee, kurjaahan se on kun ei voi olla kotona pienen kanssa, mutta rahaa on jostain saatava vaikka mieskin on töissä. Tämä lapsi menee kyllä mun äidille että ei sinänsä edes kunnon hoitopaikkaan mene.

SANOO VARMASTI TÄYDELLINEN ÄITI.

Meillä menee esikoinen huomenna hoitoon ja ikää tasan 11 kk. Katsotaan miten menee, kurjaahan se on kun ei voi olla kotona pienen kanssa, mutta rahaa on jostain saatava vaikka mieskin on töissä. Tämä lapsi menee kyllä mun äidille että ei sinänsä edes kunnon hoitopaikkaan mene.[/quote]

Ainakin mä olen ITSE kasvattanut lapseni ja antanut sille aikaani, rahasta tässä ei oo kysymys vaan siitä millä rahalla on valmis pärjäämään!

Sulla kyllä aivan ihanne tilanne kun saat lapsen äidilles, toivottavasti osaat olla siitä kiitollinen, monilla niitä mummeja,kummeja tai sukulaisia ei ole joille edes sillon tällön penskan hoitoon sais!

Yhteistyössä