Te, joilla lapset samaa sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä lahjaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä lahjaksi

Vieras
Mitä saitte lahjaksi, kun toinen lapsi syntyi? Kun siltä isommalta, samaa sukupuolta olevalta lapselta on sopivat vaatteet jääneet, niin mitä muuta kuin vaatetta saitte lahjaksi ja mikä oli erityisen mieluinen? Tuntuu hölmöltä ostaa lisää pieniä vaatteita lahjaksi ystäväperheeseen, joille on syntynyt toinen lapsi. Itsellä kun on lapset eri sukupuolta, niin suurin osa toi lahjaksi jotain vaatetta, mitä ei ennestään ollut. Nyt hyviä ideoita kehiin!

No kyllä musta oli kiva saada sille kuopuksellekin ihan OMIA vaatteita, sellaisia jotain mitä oli kiva säästää sitten lapselle muistoksi. Mutta toki riippuu ihan perheestä haluaako tällaisia yksilöityjä muistoja :)

Niin ja sitten niitä ideoita, eli voihan sitä viedä jonkun helistimen, unilelun tms. Toki noitakin varmaan on jäljellä isommalta, mutta jotenkin on kiva, että niitäkin olisi sellaisia kuopuksen ihan omia.

Ja jos vaatteita haluaa kuitenkin viedä, niin jotain kuluvampaa, sukkia/sukkiksia? Kauniita kuvioituja harsoliinoja? Marimekon tutti? Ruokalappu?

Vaipat oli munkin mieleen :)

Ja lisäksi nuorempi sai hellokitty unirievun ja soittorasian :)
Ne oli kivoja...

Ja tuli niitä vaatteitakin..mikä oli kiva,kun molemmille tytöille säästän sitten niitä heidän omia vaatteitaan..

Luulen, että tällä perheellä on vaatteita vähän liikaakin jo ennestään. Vaipoista pitäisi tietää mitä merkkiä käyttää. Ehkä pitäisi katsoa jotain soittorasiaa tai lelua. Oletteko vieneet myös tuoreelle isosiskolle/veljelle jotain pientä? Kyseessä on sen ikäinen, joka ymmärtää jo olla mustasukkainen.

Vaatteet on todellakin tervetulleet vaikak onkin samaa sukupuolta!
Meillä pienellä ikäerolla syntynyt kaksi tytöä ja silti ne vaatelahjat oli niitä parhaita, itse kun ei oikein raaski ostaa toiselle uutta kun on jo iso kasa vanhojakin niin on kiva saada sitten jotain uusia ja OMIA sille pikkusellekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitä lahjaksi;23737255:
Luulen, että tällä perheellä on vaatteita vähän liikaakin jo ennestään. Vaipoista pitäisi tietää mitä merkkiä käyttää. Ehkä pitäisi katsoa jotain soittorasiaa tai lelua. Oletteko vieneet myös tuoreelle isosiskolle/veljelle jotain pientä? Kyseessä on sen ikäinen, joka ymmärtää jo olla mustasukkainen.

Olen aina muistanut sisartakin jollain pienellä.

Meillä on jokaiselta lapselta säästetty muutama ikioma vauvalelu (pehmot) ja muutama oma vaate. Pikkuriikkiset tossukengät ovat myös jokaisen omissa vauva-aarteissa muistoina.

Isosiskoille olin kasannut itse pikkuiset paketit kun pikkusisko syntyi. Vieraat muistivat jollain ihan pienellä (tyyliin karkkirasia) jos ylipäätään muistivat. Riippuu toki paljon isomman sisaruksen iästä, meidän isommat olivat kuopuksen syntyessä jo aika isoja ja pikkusisko oli niin odotettu ja ihmeellinen, että se itsessään oli jo juhlan aihe.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä lahjaksi;23737255:

Aina oon vieny isommallekin jotain. Viimeksi vein värityskirjan.

Yhteistyössä