Te joilla lapset menneet yliaikaisiksi..

  • Viestiketjun aloittaja liisa lapamato
  • Ensimmäinen viesti
liisa lapamato
Tai siis onko kaikki menneet vai miten?

Entäs käynnistyksiä, onko kaikki käynnistetty kun mennyt yliajalle?

Kolmatta tässä odottelen ja mietin että meneeköhän taas yli ja käynnistykseen..
 
äiti kolmelle
Mulla menneet kaikki yliaikaisiksi. Ensimmäinen käynnistettiin ison koon vuoksi rv 40+1, toinen käynnistettiin lapsiveden tihkumisen vuoksi rv 41, ja kolmas käynnistyi ihan itsekseen (ja en meinannu sitä edes tajuta :D ) rv 41+5
 
mulla meni näin
Esikoinen syntyi ennen laskettua aikaa.
Keskimmäinen syntyi 2 vkoa yli lasketun ajan, käynnistys oli sovittu päivälle 28.8 mutta tyttö päätti syntyä juuri ennen sitä, 27.8.
Kuopus syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa, sovitulla sektiolla (isokokoinen "sokerivauva").
 
vieras
Minulle oli aika jo varattu käynnistykseen rv 41+6 makrosomian takia, mutta edellisenä päivänä lääkärin tekemä kovakourainen sisätutkimus auttoi ja synnytys käynnistyi itsestään käynnistyspäivänä enkä siis tarvinnut koko käynnistystä. Olihan se hienoa lähtä synnyttämään kun oli salit ja kätilöt minulle valmiiksi varattuna käynnistyksen takia :D
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Mulla menneet kaikki yliaikaisiksi. Ensimmäinen käynnistettiin ison koon vuoksi rv 40+1, toinen käynnistettiin lapsiveden tihkumisen vuoksi rv 41, ja kolmas käynnistyi ihan itsekseen (ja en meinannu sitä edes tajuta :D ) rv 41+5
Yksikään noista ei ole ylikaikainen. Yliaikainen on vasta rv 42+
 
vieras
Mulla on viidestä lapsesta vain kuopus syntynyt ihan spontaanisti. Esikoinen on suunniteltu sektio perätilan takia. Toinen, kolmas ja neljäs on käynnistetty raskausmyrkytyksen takia. Kolmas oli yliaikainen ja sekin käynnistettiin jotain 41 viikolla.
 
sairaanhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Mulla menneet kaikki yliaikaisiksi. Ensimmäinen käynnistettiin ison koon vuoksi rv 40+1, toinen käynnistettiin lapsiveden tihkumisen vuoksi rv 41, ja kolmas käynnistyi ihan itsekseen (ja en meinannu sitä edes tajuta :D ) rv 41+5
Eihän noista ole yksikään yliaikainen?!? Yliaikaisuus alkaa vasta 42 viikosta. 38-42 viikot on täysiaikaisia...
 
vanda
Esikoista ruvettiin käynnistelemään rv 42+1, syntyi kiireellisellä sektiolla 42+3 (ei käynnistynyt). Toinen meni myös reilusti yli ja mentiin käynnistykseen 42+0, mutta havaittiin liian isoksi ja sektoitiin suosiolla.
 
ap
Jatkokymysys..
Mites teillä joilla on kaikki käynnistetty, onko se käynnistäminen ollut helpompaa kun synnytyksiä jo takana?

Mulla esikoista käynnistettiin 3pvä ja toista 1pvä.

Olis niin kiva kokea se kotoa lähteminenkin..
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jatkokymysys..
Mites teillä joilla on kaikki käynnistetty, onko se käynnistäminen ollut helpompaa kun synnytyksiä jo takana?

Mulla esikoista käynnistettiin 3pvä ja toista 1pvä.

Olis niin kiva kokea se kotoa lähteminenkin..
On mulla lähtenyt heti käyntiin kun on alettu käynnistää ja 10 tunnin sisään ovat syntyneet kaikki 3. Ilmeisesti sen verran "valmista" on ollut ettei oo tarvinnut paljon apua.
 
Kaikki 4 poikaa on syntyneet +42 vkoa. kaikki on käynnistetty ja ensimmäinen jouduttiin leikkaamaan.
no kolmas poika kun aloitteli syntymäänsä niin kotona tuli muutaman tunnin supistuksia mutta ne loppui synnytys sairaalan ovelle. :)
 

Yhteistyössä