Te joilla lapsella jokin muumi-hugo-tai vastaava läppäri LEIKKIIKÖ lapsi sillä vai onko ajautunut kaapin nurkkaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierasd
  • Ensimmäinen viesti
ninnu
Meillä leikkii kaikki kolme (vuoden ollut ja melkein joka päivä joku sillä jotain tekee) ja ystävieni kaksi lasta on oppinut sen avulla lukemaan, että ei se välttämättä "ihan" turha ole - joskin ilmankin tulee toimeen :-D!
 
Huvitutti harmailee
Meidän 3-vuotiaalla on jäänyt Muumi-tietokone "nurkkaan" lojumaan, ehkä hiukan vanhempana innostaa enemmän. Nyt kuitenkin haluaisi Hello Kitty- tietsikan joululahjaksi, ei todellakaan saa..
 
Tungenpa tähän ketjuun, onko kellään vielä kokemusta tuosta Hello Kitty läppäristä?
Meillä kummitäti haluaa sen meidän tytölle ostaa.. toki siihen on jo annettu lupa mutta olisi kiva tietää vähän etukäteen siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Tungenpa tähän ketjuun, onko kellään vielä kokemusta tuosta Hello Kitty läppäristä?
Meillä kummitäti haluaa sen meidän tytölle ostaa.. toki siihen on jo annettu lupa mutta olisi kiva tietää vähän etukäteen siitä.
Mä leikin sillä Cittarissa :D. Vaikutti ihan fiksulta laitteelta, ei liian helppo meidän eskarilaiselle (on myös "ihan lälly"- kategoriaan meneviä tehtäviä, mutta lisäksi mm. kertolaskuja, englannin kieltä, yms).

Kummisetäeno sen lauantaina tuo tytölle synttärilahjaksi.
 
Meillä sai 2v lahjaksi Muumi-tietokoneen (oli niin ahkeraan tässä meidän koneella että sai siksi jo oman). Leikkii sillä aina ajoittain; eläinten ääniä yms. Kirjaimia on jo oppinut! Mut tiedän että eneemmän saa irti vähän vanhempana. Mun mielestä ihan kestävä ja pitkäikäinen lahja.
 
Meillä on ollu se fisherin läppäri. ostettiin tytölle kun oli 1,5v (joo, ehkä liian aikaisin =) ). No tyttö on kovasti tykänny ja nyt reilu parivuotiaana osaa pelata siitä pelejä ja osaa kirjaimet ihan sujuvasti joten kaipa siitä jotain iloa on ollu. Hyvin on kestäny vaikka päällä on tyttö pomppinu ja hyppiny =) Jokapäivä se sitä näpyttelee kun mä oon omalla koneella.
 
käyttöä on ollut
2-vuotiaana sai lahjaksi Muumi-läppärin ja on leikkinyt paljonkin. Nyt 3-vuotiaana osaa kaikki kirjaimet ja välillä jo harjoittelee sanojen kirjoittamista läppärin avustuksella, ja aivan oma ehtoisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minnis1979:
Meillä on ollu se fisherin läppäri. ostettiin tytölle kun oli 1,5v (joo, ehkä liian aikaisin =) ). No tyttö on kovasti tykänny ja nyt reilu parivuotiaana osaa pelata siitä pelejä ja osaa kirjaimet ihan sujuvasti joten kaipa siitä jotain iloa on ollu. Hyvin on kestäny vaikka päällä on tyttö pomppinu ja hyppiny =) Jokapäivä se sitä näpyttelee kun mä oon omalla koneella.
Sama täällä. Osaa monet kirjaimet ja kiinnostui niistä muutenkin. Piti ostaa aakkos-peli-pala :D ja sit halus Prismasta jotain aakkos-kortteja. On nyt vähän päälle 2v. Oli kyllä hyvä ostos. =)
 
Meillä on se Nalle Puh-läppäri, sai sen 3-vuotiaana ja on leikkinyt sillä kovasti (nyt 4 v 3 kk). Suurin osa peleistä menee helposti, osassa (lähinnä vähennyslaskussa ja muutamassa muussa) vielä haastetta. Ehkä 5 v ikään mennessä on jo pelattu niin läpi kuin voi =) .
 
vieras
Meillä 3vuotias saa muumiläppärin mummulta joululahjaksi. Vähän funtsittiin että kiinnostaako enää kun poika kuitenkin tietokoneella tekee kaikenlaisia tehtäviä hyvin ja osaa kirjaimet ja numerot.
No sen näkee sitten, on se kaupassa sitä kyllä kokeillut.
 
vieras
Kokeilin kaupassa yhtä läppäriä ja hermot oli mennä samantien. "Tämä on A" kuului kovalla äänellä. Taitaa olla äidin korvike tuo läppäri. Rasittaavaa kuunneltavaa. Meillä 3-v. saa käyttää oikeaa tietokonetta.
 
kirjastosta saa pelejä
Meillä oli viime vuonna muumiläppäri lainassa ja 2- ja 5-vuotiasta kiinnosti ekana päivänä tosi paljon mutta sitten se kiinnostus heti väheni ja saatoin hyvillä mielin palauttaa moisen mölyrakkineen takaisin.

Siitä olisi saanut ihan kivan lelun jos siinä olisi parempi näyttö ja siedettävämmät äänet mutta tuollaisena jättikokoisena elektroniikkapelinä on vain yksi turhake.

Meilläkin pelataan tietokoneella ihan aitoja opetuspelejä tuollaisten sijasta.
 

Yhteistyössä