Te, joilla lämminvesivaraaja, ois kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mitä sitten tapahtuu, kun varaajasta loppuu tai alkaa loppumaan lämmin vesi? Siis tuleeko sitten heti jääkylmää vettä, vai miten tuo menee?

Pohdin vain, että edellispäivä menin suihkuun ja veden lämpötila oli tasan 35 astetta...se siitä kuumasta nautinnosta :kieh:

Mun mielestä lämmintä vettä ei kyllä oltu tuhlattu, mutta oliko tilanne sittenkin se, että lämmin vesi rupesi loppumaan? Vai missä vika?

Mä kun olin luullut että kun lämmin vesi loppuu, niin se loppuu eikä ikäänkuin hiljalleen vähene siten että se näkyy asteissa tiputuksena. Mä luulin että se vesi muuttuu sitten heti kylmäksi.

Meillä siis tuo varaajan vesi lämpenee aina yöllä uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Asteittain viilenee koska varaajaanhan menee koko ajan uutta kylmää vettä lämpimän sekaan.

Ok...selvä se sitten on :)

Eli kyllä me sitten vaan se lämmin vesi oltiin loppuun kulutettu. Pitääpä jatkossa mennä sitten aamusta suihkuun :D

Meillä ainakin sille, että se varaaja toimii päivä-ja yösähköllä. Eli jos yöllä on lämmittänyt tietyyn astii niin vesi riittää iltapäivään asti. Jos haluat käydä lämpimmässä suihkussa illalla täytyy pistää "päivälämmitys" päälle. Ja jos sieltä loppuu lämmin vesi niin tulee ensin viileä ja sitten kylmää. Kesäisin vesi lämmitetään vain öisin.

Eli jos haluat käydä lämpimmässä suihkussa niin päivälämmitys päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Asteittain viilenee koska varaajaanhan menee koko ajan uutta kylmää vettä lämpimän sekaan.

Eli kyllä me sitten vaan se lämmin vesi oltiin loppuun kulutettu. Pitääpä jatkossa mennä sitten aamusta suihkuun :D

Onkos teillä semmoista "namiskaa",josta varaajan lämmityksen saa päälle myös päiväsaikaan? Meillä ainakin esim. saunapäivänä laitetaan varaaja päälle 2-3h ennen saunaa, että lämmin vesi varmasti riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Onkos teillä semmoista "namiskaa",josta varaajan lämmityksen saa päälle myös päiväsaikaan? Meillä ainakin esim. saunapäivänä laitetaan varaaja päälle 2-3h ennen saunaa, että lämmin vesi varmasti riittää.

Kyllä meillä varmaan on...mutta ei noin ole käynyt kuin pari kertaa, joten eiköhän me pärjätä tällä. Ja parempi vaan, että oppisin säännöstelemään vettä :saint:

kyllä se aika nopeaa muuttuu kylmäksi, varsinkin jos suihkuun menee tuntuu vesi aika kylmältä jo siinävaiheessa kun sitä lämmintä on enään vähän jäljellä.

Meillä on yösähköllä varaaja ja se kyllä riittää koko päivän ellei aamulla oo vettä kulutettu ihan mahdottomia määriä. Sitten jos on isompi porukka saunomassa niin laitan jo aamulla päiväsähkön päälle,jotta lämmintä vettä on sitten illalla kaikille asti.

säädä termostaattia varaajassa isommalle jos ei sitten ole jo maxissa. Meillä ainakin riittää ihan hyvin 5 henkisessä perheessä lämminvesi ja illalla voi kaikki käydä suihkussa, eikä ole edes säädetty maxille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
säädä termostaattia varaajassa isommalle jos ei sitten ole jo maxissa. Meillä ainakin riittää ihan hyvin 5 henkisessä perheessä lämminvesi ja illalla voi kaikki käydä suihkussa, eikä ole edes säädetty maxille.

Mä mistään tremostaatista mitään tiedä :laugh:

Kyllä me tosiaan koitetaan pärjätä näillä...meillä on ihan tuhottomat sähkö-, ja vesilaskut joten suuremmiksi niitä en enää halua.
Ja koitan tosiaan opetella sekä vettä että sähköä säästämään ihan muutoinkin.

Mä olen nyt kyllä aika vakuuttunut, ettei vika ole varaajassa vaan josakin muualla.

Tänään ollaan pesty 1 koneellinen pyykkiä ja 1 koneellinen astioita, sekä käytetty vettä ruoanlaittoon noin 6 litraa.

Vessaa on toki vedetty, mutta se vissiin toimii kylmällä vedellä.

Kukaan ei ole käynyt suihkussa tms...ja se saakelin vesi on taas kädenlämpöistä :kieh:

Mä olen nyt kyllä aika vakuuttunut, ettei vika ole varaajassa vaan josakin muualla.

Tänään ollaan pesty 1 koneellinen pyykkiä ja 1 koneellinen astioita, sekä käytetty vettä ruoanlaittoon noin 6 litraa.

Kukaan ei ole käynyt suihkussa tms...ja se saakelin vesi on taas kädenlämpöistä :kieh:

Sieltä varaajasta on varmaankin hajonnut lämmitysvastus.

Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
Astianpesukone ja pyykinpesukone lämmittävät itse sen veden, eli käyttävät kylmää vettä! Ainakin meillä...

Meillä astianpesukone on säöädetty niin, että se ottaa suoraan kuumaa vettä...mutta pyykkikone meilläkin vissiin ottaa kylmää.

Hitto sentään, kun saa saakeli lämmittää vettä vedenkeittimellä jos meinaa saada kuumaa vettä. Kiva vaan jos tuo tuosta haalenee lisää...en voi edes vauvaa pestä! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja V:

Mutta aamulla tuli kuumaa vettä...lämmittääkö se silti osan vedestä tjtn?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Sähkövastus/vastukset varaajassa hajalla ?!
Yöllä ollut sähkökatkos ?

Jos sähkövastus tai vastukset on hajalla niin lämmittääkö silti osittain? Kun aamulla tosiaan tuli kuumaa vettä.

Ei ole ollut sähkökatkosta, koska mikron kello on ajallaan.

Siellä varaajassa on tod.näk. useampi sähkövastus, joista joku hajonnut. Eli ei jaksa lämmittää koko varaajallista vettä.

Siellä varaajassa on tod.näk. useampi sähkövastus, joista joku hajonnut. Eli ei jaksa lämmittää koko varaajallista vettä.

Ok, kiitos sulle. Pitää soittaa huoltomies huomenna paikalle :flower:

Nimittäin meillä oli vähän aika sitten sama homma. Kuumaa vettä tuli hetken, mutta se muuttui nopeasti haaleaksi ja kylmäksi. Tosin meillä varaaja kuuluu taloyhtiölle, joten se hoiti vastusten vaihdon.

Kuinkas suuri se varaaja on?
Me vaihdettiin suurempaan, kun se 50-litrainen pikkupömpeli ei riittänyt enää NELJÄLLE!

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Kuinkas suuri se varaaja on?
Me vaihdettiin suurempaan, kun se 50-litrainen pikkupömpeli ei riittänyt enää NELJÄLLE!

Ei niin mitään tietoa...se on tuommonen kaappi joka on about tavallisen 1-ovisen vaatekaapin kokoinen, ehkä vähän leveämpi...en mä sen kaapin sisälle ole koskaan kurkannut. Mutta oletan että on kyllä isompi kuin 50 litraa, asunto kuitenkin on 4h+k+s.

Yhteistyössä