Te joilla kokemusta yli yhdestä raskaudesta. raskausoireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko oireet ollu samanlaisia vai täysin erilaisia? Mulla yksi raskaus takana ja eka oire oli heti ihan alkumetreiltä kipeet ja turvonneet tissit sekä menkkakipujen kaltaiset mahakivut. Toivoisin kovasti olevani raskaana, mutta mitään oireita ei ole. Menkat olis ehkä pitäny alkaa tänään (vähän epäsäännöllinen kierto, mutta laskin oletetusta oviksesta), mut ei oo alkanu ja huomenkaa ei toivottavasti ala et voin tehä testin. Oon vaan hyvin epäuskoinen, että olisin raskaana kun ei oo ees tissit kipeet.

Mulla on neljä raskautta takana ja kertaakaan ei ole tissit olleet kipeät, ei mulla ole plussaamisen aikoihin ollut oireita vielä kenestäkään, viikosta kolmeen on mennyt ennekuin ovat alkaneet pahoinvointi yms.

Ekassa raskaudessa oireen aoli menkkojen poisjääminen, todella kipeät rinnat ja jatkuvat hiivatulehdukset.

Tokassa raskaudessa oireena oli menkkojen poisjääminen, jonkinasteinen väsymys, voimakkaammat hajuaistimukset, tietyt ruuat ällötti ja toiset himotti jne.

Kolmannessa raskaudessa väsytti niin perkeleesti että meinasin ratketa siihen.

Mullakin oli raskaudessa mielettömän kipeät rinnat tai oikeastaan nännit, ja erilaisia aika voimakkaita mahakipuja oli myös. No tässä toisessa raskaudessa ei ollut kumpaakaan ja pahoinvointikin alkoi myöhemmin kuin ekassa. Joten voit hyvinkin olla raskaana :)

Mulla oli ekassa raskaudessa kipeät rinnat heti alusta. Tokassa oli tosi kipeä alavatsa ja se meni kesken. Kolmas alkoi oireettomasti, mutta siinä oli tosi paha olo viikosta 6 lähtien. Rinnat olivat ehkä vähän kipeät, mutta eivät ollenkaan sillä tavalla kipeät kuin ekassa raskaudessa.

Ekasta ei mitään oireita, tokasta melkeen heti pahaolo.Kummassakaan ei tissit kipeenä. Mulla kans jännät ajat, kun huomenna pitäis menkat alkaa...mä teen kans testin huomenna, ei kestä enää odottaa

Ekassa oli pelkkää pahoinvointia alkaen viikolta 4. Kesken meni viikolla6, pahoinvointi jatku vielä pari päivää vuodon alun jälkeenki.
Tokassa oli pahoinvointia viikolta 4 viikolle 26. Lisäksi kaikki muut alkuraskauden oireet, nippailut, lämmönnousu, turvitus, rintojen arkuus jne.
Kolmanessa oli pahoinvointia vko 7-12. Vähän rintojen arkuutta ihan alussa.

Esikoinen on tyttö ja kuopus poika, klassisesti kai tytöistä on enempi pahoinvointia..

4 alkuraskautta, joista kaksi keskenmenoa. Tismalleen samat raskausoireet kaikista. Tosin yhdestä keskenmenosta kovempia vatsakipuja koko alkuraskauden aikana. Runsaat raskausoireet alkanut noin viikko oviksesta kaikissa raskauksissa, joten olen tiennyt olevani raskaana aina reilusti ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa.

Ehkä ne oli jokseenkin samanlaisia, mutta ensimmäinen raskaus valkeni minulle vasta joskus viikolla 8 tai 9 kun kaikki ällötti ja väsytti koko ajan ihan hitosti. Molemmissa raskauksissa ällötysvaihe, hirveä lihominen ja turvotus. Muistaakseni toisessa raskaudessa en ollut yhtä kuolemanväsynyt ja jaksoin loppuaikana touhuta muutenkin enemmän, johtui varmaan parantuneesta kunnosta (kunnon vaunulenkkejä takana). Närästystä kyllä tuli.

Yhteistyössä