Te joilla kesävauva tai ollut vauva kesällä (siis syntynyt kesällä tai ollut kesällä ihan pieni,

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
joku 2-3 kk), oletteko tykänneet vauvakesänä reissata esim. mökillä, sukulaisissa ym. vai oletteko mieluummin halunneet viettää kesää ihan rauhassa vauvan kanssa kotona? Onko teillä ollut isompia lapsia kesävauvan kanssa vai onko vauva ollut ensimmäisenne?
 
No esikoinen synty kesäkuussa muutama vuos sit, kotona ei oltu juuri ollenkaan kun oli niin tuskasen kuuma vaan viikonloput oltiin melkein menossa, joko anoppilassa tai mun vanhemmilla ja oli ihan mukavaa..
 
vierass
Viime kesänä meille syntyi poika. Reissattiin aika paljon. Mökkeiltiin muutamia kertoja ja käytiin sukuloimassa toisella puolella Suomea, lisäksi käytiin Tukholmassa. Mutta tulihan siinä kotonakin oltua. Ei muita lapsia, kyseinen ukkeli on ainokaisemme. Onneksi oli hyvin tyytyväinen vauva, ei olis muuten reissailuista välttämättä tullut mitään.
 
"vieras"
Kaksoset syntyi heinäkuussa ja ei juuri reissattu. Johtuen enemmin siitä että mulle oli tehty sektio, olin siitä kipeä ja jotenkin tosi väsynyt ja voimaton. Lisäksi lapset oli siinä 3 tunnin ruokailurytmissä, jotenkin aika meni siihen syöttämiseen, vaipanvaihtoon jne perusrutiiniin. Reissattiin ekan kerran vasta syyskuussa.
 
Esikoinen syntyi juhannuksena ja kyllä me ihan normaalisti mökillä käytiin, sukulaisissakin jonkin verran.

Kolmas syntyi toukokuussa ja mökkeiltiin myös ihan normaalisti.

Nyt neljäs syntyi maaliskuussa, on jäänyt vähemmälle nuo reissaamiset jo ihan logistisista syistä ja osittain varmaan siksikin että asutaan nyt eri paikkakunnalla. Mökille tahtoisin lähteä, mutta se taitaa jäädä nyt elokuulle.
 
"vieras"
Meillä on kaksi nuorimmaista kesävauvoja, toisen kanssa tehtiin yksi lyhyempi testireissu, jonka jälkeen totesin, ettei minusta ole matkustelemaan pidemmäksi. Jäi veljen häätkin väliin, kun totesin, ettei minusta ole matkustamaan 800 km. Mökkeilty ei olla, inhoan sitä muutenkin, on hyvä syy kieltäytyä mökkeilystä :D

Mnä olin paljon kotosalla, mies sitten käytti aina isompia lapsia lähiympäristön riennoissa.
 
"vieras"
Heinäkuussa syntyi esikoinen ja reilun viikon ikäisenä lähdettiin mökille ja mummolaan. Ei muualla reissattu kuin mökillä (ei mukavuuksia, vain sähkö) ja mummoloissa.
 
Esikoinen syntyi kesäkuussa ja kakkonen huhtikuussa. Kummankin kanssa reissattiin jonkin verran. Esikoisen kanssa vaan muistaakseni mummmuloissa, mutta tuon kuopuksen kanssa olin juhannuksena mökillä.

En pystyis olemaan koko kesää vauvan kanssa kotona, päähän siinä hajois.
 
ll
Meillä nyt 3kk ikäinen kesävauva :) Asutaan niin maalla, että kotona oleminen käy mökkeilystä. Juhannuksena meillä oli vaatimattomat pippalot, majoitettiin 25 yövierasta :D Mummoloissa käydään melkein viikottain, omien vanhempieni luokse matkaa 100km. Miehellä ei ole kesälomasta tietoakaan, joten kaksin en lähde vauvan kanssa lomareissuille!
 
"jaa"
Meillä on kaikki kolme lasta ollut kesällä alle 4kk. Päiväs aikaan käytiin kylässä ja mökillä mutta yöt pääosin kotona. Kolmannen kanssa oltiin kesäreissussa puuhapuistossa ja leirintämökissä kun hän oli n. 3kk.
 
"vieras"
Meillä esikoinen syntyi juhannuksen jälkeen, eikä tosiaankaan reissattu mihinkään sinä kesänä. Ei edes mökille. Mä olin todella kipeä ja huonossa kunnossa, taisi olla jo syyskuu kun kykenin kunnolla istumaan ja kävelemään. Joten ei tehnyt mieli lähteä mihinkään, ei edes pihalle. Ensimmäinen kesä, minkä vietin lähestulkoon kokonaan kerrostalokaksiossa. Välillä vaan oli pakko käydä lääkärissä ja neuvolassa.
 
Mun esikoinen on syntynyt heinäkuussa ja poika oli 6pvää vanha, kun lähdettiin mökille. Mökillä ei oo sähköjä, juoksevaa vettä, sisä vessaa tai muitakaan mukavuuksia :) Hyvin meni reissu.
Sieltä sitten lähdettiin miehen vanhemmille ja tehtiin lenkki vaasassakin ennen, kun palattiin kotiin vantaalle.
Ei vauvan kanssa tarvii linnottautua kotiin, jos vaan jaksaa lähteä reissun päälle :)
 
"vieras"
Meille syntyi vauva viimekuun alussa. Vielä ei olla 70km kotipaikkakuntaa pidemmälle lähdetty. Muutamia reissuja tähän lähistölle tehty, mutta ennen syksyä tuskin 200km pidemmälle lähdetään.
 
"teajohanna"
Esikoinen syntyi huhtikuussa, joten aika pieni hän kesähelteillä oli.

Lapsen isä oli reissutöissä. Paljon olin vauvan kanssa kahdestaan kotona, käytiin välillä anoppilassa ja omilla vanhemmilla lyhyesti; kaikkein mieluiten olin kotona. Kavereita kävi harvakseltaan. Luin kirjoja ja touhusin kotihommeleita ja ompelin vaatteita. Oli ehkä leppoisin kesä ikinä.
 
esikoinen syntynyt ihan toukokuun lopussa, ei, en tykänny reissata kun oli hyvin vaativa vauva.

nyt tää toinen on 2,5kk ja ollaan reissattu missä milloinkin- ainoo minne en tykkää mennä on vene. Mökillä ollaan oltu useaan otteeseen :)
 
"Neiti"
Meillä on kesäkuussa syntynyt 2 vee tyttö. Ekana kesänä ei paljon reissailtu. Mökillä käytiin ja parissa häissä. Pientä vauvaa ei voi istuttaa autossa kauaa, joten lyhyitä reissuja vaan tehtiin.

Lapsen ollessa 7 kk käytiin sit talvella lapin reissulla hiihtämässä ym. Lapsi jaksoi kohtullisesti istua pitkät ajomatkat (oltiin matkalla yötä ja sukulaisissa).
 
"essi"
esikoinen syntyi toukokuussa ja eu reissattu juuri mihinkään kesällä. tykkäsin olla kotona, no juhannus. oltii mökillä ( jossa siis suihku, sisävessa yms mukavuudet) muuten ktona. halusin tehdä kaikki mahd helpoksi vauvan kanssa. komme tunnin välein heräteltiin 1,5 kk yms jotenkin koin vaativana aikana (syntyi ennenaikaisena) joten siksi oltiin kotona.

tosin emme me edelleenkään kauheasti reissaa kesällä. kotona on kiva olla.
 
"komppimomppi"
esikoinen syntyi juhannuksen tienoilla, kuukauden ikäisenä oli 300km päässä mökkeilemässä, mutta muuten ei kauheasti reissailtu (toki kyläiltiin lähikunnissa, mutta siihen ei vuodenaika vaikuttanut)
 

Yhteistyössä