te joilla karkkipäivä/herkkupäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alottaja

Vieras
Mitäs te sillon syötte? Rajottuuko vain yhteen päivään vai miten? Syöttekö muuten terveellisesti?

Ite syön arkena terveellisesti. 5 ateriaa pv ja paljon kasviksia. Lauantaina ostan iiison (500g) irttareita ja ne syön puolet lauantaina ja puolet sunnuntaina.
Jälkkäriä saattaa mennä viikolla, esim jäätelöä, mutta aika pieniä annoksia.

Mä vasta suunnittelen jotain tollasta.. Mulla on herkkujen,etenkin karkin syönti riistäytyny käsistä ja haluaisin saada itseni kuriin. Suunnitelmissa on että herkkuja (karkki/jätski/sipsit tms) lasten kanssa kerran viikossa ja kerran ilman lapsia. Ja samaan syssyyn lapsille (etenkin nirsolle esikoiselle,kuopus on vielä siinä iässä että kaikki kelpaa) "uudenlainen herkkukoulu" eli ihan opettelemalla opeteltais syömään terveellisiä herkkuja,kuten marjoja ja hedelmiä. Niitä vois sitten olla vaikka joka aterialla jälkkärinä.. Ei tietenkään aina ihan sellasenaan,vaan esim aamupalalla jogurtin kanssa mansikoita,lounaan jälkkärinä vesimelonilohko,välipalana itsetehty smoothie,päivällisen jälkeen omenaherkkua (omena-kaura-kaneli-paistos),iltapalalla mustikkamaitoa..

Meillä on karkkipäivä, lapsilla ja aikuisilla. Juurikin niin, että viikolla syödään terveellisesti, aikuiset ei esim. syö turhia hiilareita jne, lapset toki normaalisti, mutta ruisleipää ja paljon kasviksia ja juureksia hekin. Lauantaina käydään kahvilassa yhdessä ja kukin saa mitä haluaa, ja joskus jotkut namitkin ostetaan viikonloppuna. Muuten ei nameja syödä.

Mulla on herkkupäivä joka päivä. Syön hyvää itsevalmistettua ruokaa ja näin kesällä marjoja kermavaahdolla jälkkäriksi. Talvella jälkiruoka voi olla suklaata tai kaakaota.

Yhteistyössä