Te joilla kahden synnytyksen välissä pitkä aika, kumpi helpompi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko jälkimmäinen helpompi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko jälkimmäinen helpompi?

Vieras
Niin siis, itselläni esikoisen ja kuopuksen ikäero tulee olemaan 7vuotta ja mietin tässä vain kun monella joilla useampi lapsi/synnytys takana sanovat että synnytyksen kesto suurin piirtein puolittuu ja synnytys koetaan usein helpompana. Miten on kun aikaa edelliseen synnytykseen vähintään 4vuotta?
Kokemuksia kehiin. ;) Itselläni pari viikkoa laskettuun aikaan ja jännitys tiivistyy. :)

Ei ole oma kokemus,mutta mun äidillä oli synnytysten välillä aikaa lähes 7 vuotta. Eka oli hätäsektio istukan irtoamisen takia,toisella kertaa lääkäri uskoi vasta tuntien ähellyksen jälkeen että lapsi ei oikeasti mahdu syntymään -> sektio. Äitini on "sisältäpäin" tosi pieni ja lapsi oli syntyessään vähän yli 4kg.
Äitini mukaan toinen synnytys oli pidempi ja fyysisesti raskaampi,mutta koska eka oli niin dramaattinen ja lapsen selviytyminen epävarmaa yms henkistä painetta,niin se oli vaikeampi.

Toinen oli paljon helpompi. Ensimmäisestä ponnistusaika oli 1 tunti 50 min.+ imukuppi, synnytyksen kokonaiskesto 20 tuntia 30 min.
Toisesta ponnistusaika 8 min., koko synnytys 4 tuntia 20 min. Synnytyksillä väliä 10 vuotta.

Kaksi synnyystä takana ja viimeisin oli kyllä todellakin kaikin puolin helpompi. 12 vuotta synnytyksillä väliä. Ekassa ponnistusaika 1,5 h ja toisessa 13 min. Kokonaiskesto oli aika lailla sama molemmissa.

Kaksi lasta, heidän ikäero on 7-vuotta. Eka synnytys 36h ja yhtä helvettiä. Toinen synnytys kesti 5h, siitä ajasta olin 1h kipeänä, mutta sekin siedettävää kipua.
Joten todellakin eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Toinen synnytys oli pieraisu ekaan verrattuna :)

Raskausaika taas oli toisessa paljon rankempi. Sairaalassa vietin paljon aikaa :/
Ekan raskauden aikana olin taas elämäni kunnossa.

7 vuotta. Ja ainakin mun toinen ja jälkimmäinen synnytys oli varmaan niin helppo kuin voi olla (4h yhteensä). Eka oli tosi vaikea 22 tuntia pakersin ja lopulta imukupilla otettiin kun alkoi vauvan sydänäänet heikkenemään. mutta, tosiasiahan on että jokainen synnytys on ainutlaatuinen ja ei voi etukäteen tietää miten se menee.

Mulla lasten väli 16 vuotta ja eka oli helpompi. Tai ainakin nopeampi, kokonaiskesto 3,5 tuntia, toisessa liki 10 tuntia. Ekassa ponnistusvaihe 10 min, toisessa 9 min. Eka alkoi lapsiveden menolla, kipeitä supistuksia ei juuri ollut. Toisessa avautumisvaiheeseen liittyi kipeitä supistuksia, jotka epidural kyllä vei mennessään. Tosin vei kyllä sitten tehojakin, joten jäi vähän junnaamaan. Ekassa synnytyksessä tosi tuli vähän repeämää ja piti ommella, toisessa ei. Olin heti "istumakunnossa" :)

Molemmat oli helppoja.

Mulla 10 vuotta välissä ja toinen oli paljon hankalampi, mutta sinällään siinä nyt ei muutenkaan kaikki mennyt putkeen,imukuppia sydänäänten heittelyä-->imukuppi, että olisi voinut osua ekallekin sama.Ajallisesti oli toinen huomattavasti lyhyempi rupeama kuin ensimmäinen. :)

Mulla toisen ja kolmannen synnytyksen välillä melkein 9 vuotta. Kolmas synnytys käynnistettiin, joten oli paljon rankempi, että ei ehkä ihan vertailukelpoinen luonnollisesti käynnistyneen synnyksen kanssa. Synnytyksen kestoon ei mulla ainakaan merkittävästi ole vaikuttanut monesko synnytys kyseessä.

Oi, kun jokaisella niin erilaiset tarinat! :) Suurimmalla osalla kuitenkin jälkimmäinen ollut nopeampi. Itselläni ensimmäisen synnytyksen kesto 7 h ja ponnistusvaihe 5min, ponnistusvaihe kuulemma nopea ensikertalaiselle. Kivulias oli kuyllä koko toimitus. Saas nähdä miten nyt käy.

Mulla oli synnytyksissä väliä 6v ja ensimmäinen oli kyllä helpompi ja nopeampikin.
Jos olisin kuunnellut kroppaani niin oisin ollut tokalla kerrallakin pitempään kotona mutta kun käskettiin tulla sairaalaan niin luulen että omalla kohdallani se käyrillä makoilu teki synnytyksestä pikkuisen kivuliaamman ja pitemmän.
Ponnistusvaihe oli kyllä lyhyempi ja helpompi kuin ekalla kerralla.:)
Mutta en siis mitenkään valita, hyvät kokemukset molemmista, vaikka toinen ei mennytkään ihan kuten olin ajatellut.

Yhteistyössä