Te joilla joskus ollut patti kainalossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on vuosia ollut ärhäkkä tukkeutunut talirauhanen kainalossa...

Nyt hormonikierukan jälkeen se ei ole enään tulehtunut,mutta patti on jouduttu avaamaan niin monta kertaa että sinne on alkanut kasvamaan arpikudosta,kiva.

Kyllä se patti oli ja on aina tuolla kainalossa,rauhallisessa vaiheessa ihan pienenä tuntuu ja tulehtuessaan paisuu kun mikä.

Joo mulla on patti kainalossa. Huomasin sen noin pari kuukautta sitten ja kävin lääkärille näyttään. Se käski käydä mammografiassa ja ultrassa. Ja kävinkin, ja selvisi että se on vaan rasvapatti...Onneksi!

Minullakin oli n. vuosi sitten pieni patti kainalossa. Huomasin sen rintsikoita laittaessa. Iski tietysti kamala paniikki. Patti vaan suureni ja kipeni ja otin yhteyttä tk:hon,olin silloin raskaana. Kysyi sitten puhelimessa,että onko mulla kynsivallintulehdusta ja olihan minulla sormessa,paha sellainen! Se oli sitten menny kainalon imusolmukkeeseen ja tulehduttanut sen! Sain lääkekuurin ja muutaman viikon päästä patti oli poissa. Näin minulla. Enpä koskaan ollu kuullu että kynsivallintulehdus voi mennä kainalon imusolmukkeisiin...

mulla on oikean käden kainalossa pieni patti, jotaan kans herneen kokoa. pelottaa hirveesti että se on jotaan vakavaa. mä huomasin monta kuukautta sitten, että mun korvan alapuolelle kaulaan oli tullu patti säikähin tietty eka kauheesti, mutta onneks mun äiti on lääkäri niin kysyin siltä mikä se on ja se sano että se on vaan imusolmuke ja että sillä itelläki on sellasia. myöhemmin niitä tuli pari lisäänyt mulla on niitä ainaki 4 kaluan ympärillä pari on kyl niskassa. mutta mua huolestuttaa mun kainalossa oleva patti. mistä löysyy tarkka selitys sille, että mikä se on?!

mun äiti on lääkäri, kysyin siltä mikä se patti mun kainalossa on. eka se sano puhelimessa mulle, että se on vaan imusolmuke, joten ei mitään hätää. kun menin kotiin, siis äidin luo ja näytin sitä äiti sanoki, että se onki tulehtunu rauhanen. mua niiiiin ärsyttää se onn siis nyt mulla koko ikäni! en kestä jos mulle käy samalla tavalla ku tolle Henrietta nimiselle :/

no ei tässä mittää. patti on poissa. se lähti itestään. en vaan kosketellu sitä ja annoin sen olla rauhassa nii se lähti itsestään,hiljattain.ei näy nyt enää mittäää.ei oo kyl näkyny varmaan 3 viikkooo. älkää tekää kosketelko pattiinne se paranee kyl varmaan

Mulla herneen kokoinen patti tuossa käsivarressa, kyynärpäästä ylöspäin. On tosi kipeä. Ei kärsi siihen koskea. Kun käsi hipaisee kylkeä, niin vihlaisee aina kipeästi ylös tai alaspäin. Pikkusen alkaa vaivata, että onko vakavaakin. Kysyin äitiysneuvolassa tänään siitä, mutta eipä tuo osannut mitään sanoa.

Jos mulle ehdotit tuota tulehdusta, niin en usko. Googlasin, mutta ei näytä samalta. Mulla herne on ihon alla. Päälle päin ei näy mitään. Tuon kivun alkamisen jälkeen löysin ihon alta tuon herneen. Toisessa kädessä ei mitään pahkuroita tunnu, mutta tässä kädessä näyttäisi olevan muitakin pienempiä, jotka ei siis kipeitä.
Muistaisin, että samanlainen olisi ollut samanpuolen rinnassa (vähän yläpuolella) joskus vuosi sitten. Yhtä kipeä ja ihon alla. Mutta nyt sitä ei tunnu.