Te, joilla isovanhemmat asuvat lähellä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...kuinka usein lapsenne ovat hoidossa mummolassa, ja minkä ikäisiä lapset ovat?

Meillä hieman alle 2,5v lapsi on yökylässä ehkä kerran 2-3kk aikana, lisäksi vierailulla muutaman tunnin ehkä n. kerran viikossa / kahdessa.

9kk ikäinen vauva ei ole heillä oikeastaan lainkaan.

Ehkä keskimäärin kolme kertaa vuodessa yökylässä.Mutta koko perheen voimin käydään lähes joka viikonloppu syömässä ja kyläilemässä. Ollaan paljon tekemisissä ja tehdään asioita, matkustellaan jne. yhdessä
Varmasti lapset pääsisivät yökylään vaikka joka viikko jos olisi tarve. Ala-asteikäisiä ovat.

Lapset täyttää kohta 3 ja 5v. Yökylässä eivät ole lähellä olevassa mummolassa olleet koskaan. Päivällä tarvittaessa ovat olleet muutaman tunnin, sitäkin todella harvoin.
Eikä mulla enää ole käyttöoikeutta edes siihen muutamaan tuntiin...

2- ja 3-vuotiaat lapset. Ovat hoidossa mummilassa lähinnä harrastusten aikaan. Kerran viikossa siis mulla tanssi, ja silloin molemmat hoidossa. Samoin molemmilla tytöillä vuorollaan omat jumppansa, jolloin toinen hoidossa. Hoitoajat silloin ovat 1-1,5 tuntia. Muuten sitten jos toinen on kipeä ja toinen terveenä, niin ottavat muutamaksi tunniksi että terve saa ulkoilla..

Yökylässä ovat olleet.. viime elokuussa.

3kk poika on ollut jonkin verran, esim. eilen oli tunnin kun kävin kauppakeskuksessa ja mummi hoitaa mielellää vaikka mekin oltais siellä.
Mun äiti asuukin sitten jo kauempana ja sillä on aina kiire.

parin sadan metrin päässä asuu toiset isovanhemmat. lähes päivittäin käydään kyläilemässä, mutta yökylässä ei ole viimeaikoina juurikaan ollut. viimeksi oli yli puoli vuotta sitten siskollani yhden yön. 1 -vuotias kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Lapset täyttää kohta 3 ja 5v. Yökylässä eivät ole lähellä olevassa mummolassa olleet koskaan. Päivällä tarvittaessa ovat olleet muutaman tunnin, sitäkin todella harvoin.
Eikä mulla enää ole käyttöoikeutta edes siihen muutamaan tuntiin...

??? Eronko takia???

Meidän lapset ei ole ikinä olleet yökylässä. Vanhin on nyt yhdeksän. Ja pari kertaa on mummo meillä käynyt lapsia vahtimassa. Tuntuu että hän hiukan aristaa meidän katrasta, mut jos se nyt innostuis ku nuorinkin alkaa olemaan jo iso.

no en mä mitenkään koe että isovanhempien pitäis ottaa mun lapset hoitoon, muuta kuin omasta tahdostaan. tyttö 2,5v ollut mun vanhemmilla kerran yökylässä. muuten kyllä käydään siellä viikottain, minä mukana.

toiset isovanhemmat ottaa joka toinen viikonloppu tytön luokseen, potevat vissiin jotain pahaa oloa siitä kun heidän poikaansa ei oma lapsi kiinnostanutkaan. sillä sitten koittavat painaa asian pois mielestä... usein en kyllä tyttöä sinne edes vie, riippuu kuinka väsynyt itse on niin saa levättyä. ja täytyy sen verran lisätä vielä että joka toinen viikonloppu tarkoittaa käytännössä sitä että tyttö on siellä perjantai klo17-su aamu klo9, saa siis yhden vapaa päivän itelle. muuten olen aina tytön kanssa, ihan kirjaimellisesti.

2 ja 3 veet mummolassa kerran kuussa viikonlopun ja viikollakin nuo joskus menee mummolaan ku mummo tarvii siivousapua :D... yleensä mummo ite soittaa ja sanoo että pakkaappa tytöille yökkärit....

Esikoinen on anopin luona yhden arkipäivän viikossa suurinpiirtein ( lähtee aamupäivällä, palaa iltasella ). Kuopus anoppilassa päivän esikoisen kanssa n. kerran/2kk.
Minun vanhempieni luona esikoinen on muutaman tunnin päivässä n. kerran 2-3 viikossa, kuopus esikoisen kanssa on n. kerran kuussa.
Yökylässä lapset ovat 2-3 kertaa vuodessa. Yleensä niin että illalla menevät ja aamupäivästä ikävissäni haen jo pois :D Yhtä yötä pidempään eivät ole olleet yökylässä, paitsi esikoinen oli 2 yötä kun kuopus syntyi. Silloinkin joka päivä näin esikoisen.

Esikoinen täyttää 5 vuotta, kuopus on 1v 3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
No voi hitto :hug:

Meillä on onneksi tämä vuoroasumissysteemi lapsilla, voin hoitaa lääkärit yms. silloin kun lapset on isällään. :)
Mä odotan jo vähän kauhulla pojan synttäreitä, joudutaan olemaan ex-anopin kanssa saman katon alla pari tuntia. :whistle:

asuvat n 500-1km päässä ja 2,5 vuotias on mummilassa vähintään kerran kuukaudessa.
He myös hoitavat kun minulla ja miehelläni sattuu olemaan yhtäaikaa töitä. Lapsi ei ole päivähoidossa. ???mummi & ukki ???

mummi on pph ja poika on siellä hoidossa. yökylässä on ehkä n. 5 kertaa vuodessa ja ikää lapsukaisella on nyt 2v 9kk. toisilla isovanhemmilla ei ole ollut kertaakaan yökylässä, mut ehkä asiaan tulee muutos, ku tämä toinen syntyy heinäkuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
asuvat n 500-1km päässä ja 2,5 vuotias on mummilassa vähintään kerran kuukaudessa.
He myös hoitavat kun minulla ja miehelläni sattuu olemaan yhtäaikaa töitä. Lapsi ei ole päivähoidossa. ???mummi & ukki ???
siis yötä vähintään kerran kuukaudessa, jäi pois :)

Toiset isovanhemmat asuvat lähellä, toiset kauempana. Kummatkaan eivät ole hoitaneet lapsia minuuttiakaan, vanhin lapsi jo 7v. Joskus käyvät kylässä ja jututtavat yms. mutta koskaan ei ole lapset edes istuneet sylissä saati että isovanhemmat olisivat halunneet hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö tuolta jostain:
no en mä mitenkään koe että isovanhempien pitäis ottaa mun lapset hoitoon, muuta kuin omasta tahdostaan.

Onkos kukaan muuta väittänytkään?

no vähän toi alotus jotenkin vivahti siihen, että kun ei oo lapsi tarpeeksi usein.

tänään on kumma päivä kun kaikkiin mun kirjotuksiin vastataan niin vihasesti :D

Yhteistyössä