Te, joilla ei ole ollut keskenmenoa, pakko kysyä tämmöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan pidä parempanan ihmisenä, vain onnekkaampana ettei ole sitä tarvinut kokea. Tietysti omilla elämäntavoillaan voi vaikuttaa myös lapsen terveyteen eli jos tietoisesti ryyppää yms. raskausaikana ja saa useita keskenmenoja niin äidin on varmasti silloin syytä katsoa peiliin.

kolme raskautta takana enkä pidä itseäni mitenkään parempana kun ei ole ollut km:ää.
siskolle ollut 3 tai 4 nyt onnellinen yhden äiti ja kovasti koittaa toista saada. surullista jos toisella on keskenmenoja ja toisella ei mutta ikinä ei sitä ääneen pitäisi mennä toiselle ilkkumaan tai haukkumaan saati sitten alentamaan jos näin on käynyt. Itsekkään en kyllä uskaltanut hankkia mitään vauvaa varten etukäteen kun koskaan ei tiedä miten käy.

Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Jestas mikä... :o
En todellakaan luule itseäni paremmaksi. On vain ollut hyvä tuuri.

Ja tuohon JUST:n kommenttiin, entinen kaverisi sanoi todella törkeästi!!
Keskenmeno ei ole niiden vanhempien vika, että he olisivat mitenkään epäkelpoja! Eri asia on sanoa, että luonto hoitaa ne pois ajoissa jotka täällä ei selviäisi kauaa, mutta syyttää nyt vanhempia!

joskushan ns. vikaa löytyy naisesta ja se vika selittää useat toistuvat kesk.menot, muttei tietenkään syyttely ole oikein eikä näitä nämä häiriöt ole vanhempien vika todellakaan (ellei sitten aiheuta km:a mm. alkoholilla, huumeilla, tupakalla sun muulla)...

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Mulla tuli keskenmeno viikolla 17, ja kaverini totesi että "se on sitä luonnonvalintaa, eläinkunnassakin epäkelpojen yksilöiden lisääntyminen ei onnistu".

Entinen kaveri, siis...

Toi on ihan totta, mutta ei kai sitä pakko ole ääneen sanoa.

Mua tää ainakin auttoi keskenmenossa. Ajatus siitä että se lapsi ei vaan voinut elää, joku muu päätti toisin jossain. Että mun tekemisillä tai tekemättömyydellä ei ollut merkitystä.

Eihän tuossa kommentissa mainita mitään lapsen epäkelpoisuudesta elämään, vaan vanhempien epäkelpoisuudesta.. Eli siis epäkelvot yksilöt eivät voi lisääntyä. Aika törkeästi sanottu! Itse ajattelin myös oman keskenmenoni kohdalla,että vauva ei olisi ollut elinkelpoinen ja se ajatus on minua myös lohduttanut.

En pidä itseäni parempana ihmisenä vaikken ole yhtään keskenmenoa kokenut. Onnekas olen ollut. Voi kyllä olla, että olisin itsekin tokaissut, että mulla ei ole taipumusta keskenmenoihin, jos joku olisi tullut pelottelemaan :whistle:

Ei ole ollut ikinä keskenmenoa ja sikiänkin saunan lauteilta. En pidä itseäni parempana. Itse asiassa välillä toi hedelmällisyyskin on rasite. Sen verran on suunniteltu, että kun sanon miehelle, että nyt loppui pillerit, niin seuraavssa kuussa olen raskaana. Ystävissäni on myös niitä jotka ovat käyneet läpi rankkoja lapsettomuushoitoja ja heille meidän "sikiävyys" on aika kova paikka, vaikka en sitä toitottelekaan kaduilla ja toreilla.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no en ajattele noin et oisin parempi.
mut en kyl menis muita varottelee ja ihmettelee vauvahössötyksissäkään vaikka oiskin aikasta mielestäni.

Samaa mieltä! Vähän jopa törkeetä mennä varotteleen keskenmenosta.

Olisin varmaan ap:n tilalla kiukuspäissäni sanonut jotain, että luonto varmaan tietää että noin heikko ihminen ei kestäisi keskenmenoa tms. ivallista.

Itselläni kolme lasta eikä keskenmenoja ja pidän itseäni vain valtavan onnekkaana, en muita parempana.

:o no en todellakaan ole ketään keskenmenoa tai lapsettomuudesta kärsivää parempi. helkutin paljon onnekkaampi vain. olen raskautunut molemmilla kerroilla ihan heti kun on ehkäisy pois jätetty enkä keskenmenoja ole kokenut.

Ikävää. Itse en pidä itseäni parempana, on valitettavaa että jotkut joutuvat sen kokemaan (saatanhan itsekkin vielä joutua). Olen kiitollinen ettei niin ole meidän kohdalla käynyt. Paljon voimia ja jaksamista.

Minulla on valitettavasti ihan päinvastainenkokemus. Ystäväni sai lapsen lapsettomuushoitojen aikaansaannoksena, kun yritystä oli takana puolitoistavuotta, eli lähes heti kun hoidot aloitettiin. takana hänellä oli yksi keskenmeno. Minä sain samoihin aikoihin lapsen, takana 10 kk yritystä ja yksi keskenmeno ja kaksi keskenmenoepäilyä. Hän jaksaa aina muistuttaa kuinka paljon helpompaa minun oli tulla raskaaksi, kun taas hänellä se on lähes mahdotonta. Hänellä on todettu vaiva joka voidaan hoitaa lääkkeillä niin että lasten saanti on mahdollista ja ensimmäisestä kerrasta päätellen kohtuullisen todennäköistäkin. Minulla sen sijaan ei ole mitään syytä löydetty noille keskenmenoille eikä asiaa voida mitenkään auttaa. Ja silti minä olen se joka saa epäreilunhelposti lapsia.

Yhteistyössä