T
Tikruliina
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:Ja kun sanoin, että itse en ole uskaltanut vielä niin aikasin tollasia hankintoja tehdä niin tosiaan sanoi, että minä en keskenmenoa saa, en oo niin heikko kun sinä.
En siis tajua, että joku oikeasti ajattelee noin!
Kuulostaapa käsittämättömältä kommentoinnilta... Ole onnellinen ettet ole yhtä typerä kuin tuttavasi.
Mutta asiaan: En minä ajattele että olisin parempi, vaan lähinnä tulee mieleen, että ihmisillä on erilaiset valmiudet erilaisiin asioihin sekä sen lisäksi eri tavalla onneakin. Joillekin raskautuminen on helppoa, toisille vaikeaa; toiset raskautuvat helposti mutta yksikään raskaus ei etene, toisille raskaus taas on elämän terveintä aikaa jne. Minusta kyse on ihan samalla lailla ominaisuuksista ja perinnöllisestä taipumuksesta kuin monen muunkin asian kohdalla. Lisäksi tietenkin olosuhteet vaikuttavat, ja se jo mainitsemani onni.
Tämä ei tullut nyt mitenkään ap:sta mieleen, mutta joskus on kuitenkin tullut mieleen myös, että ne joilla ei onnea ole (ei välttämättä raskauden suhteen vaan ylipäätään), vaipuvat sellaiseen murheen alhoon itsesäälissään, että kun itse alkavat ajatella olevansa jotenkin huonompia kuin muut, samalla he alkavat kuvitella myös muiden ajattelevan olevansa parempia kuin hän... Luulen että siinä on vähän sellaista noidankehää.