Te joilla asuntolaina ja olette kotona! ( veroasiaa taas )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Paljonko tuli palautusta / mätkyjä? Paljonko oli vero% ja paljonko lainaa?
Itselle ei ole vielä tietoa tullut, mutta olen maksanut 25 % veroja äitiysrahasta ja kht-tuesta ja asuntolainojen korot tulee, oisko joku reilu 1500 euroa kun miehelle loput. Ja parin sadan palautuksia odotan, saa nähdä kuinka käy...

mulla kht:n veroprossa ollu 18%, lainaa prkkkkkleesti. ja kaksi muksua huomioitu mulla.
viime vuonna sain siis tammikuussa vielä vanhempainrahaa ja sitten kht:tä ja palutuksia tulee nelinumeroinen summa.

Veroprossa oli jotain 16. Alkuvuoden olin vanhempainvapaalla, 2 kk kesälomalla töistä ja loppuvuoden hoitovapaalla. Palautuksia tulee 300 euroa.

Lasketutan aina uuden muutosverokortin vuoden alussa, jos näyttää prosentti olevan ihan hakoteillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
mulla kht:n veroprossa ollu 18%, lainaa prkkkkkleesti. ja kaksi muksua huomioitu mulla.
viime vuonna sain siis tammikuussa vielä vanhempainrahaa ja sitten kht:tä ja palutuksia tulee nelinumeroinen summa.

MIssä kohtaa noi lapset huomioidaan? Kun automaattisestihan sitä ei tule? Mihin ja milloin se pitäisi ottaa huomioon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Prosentti voi olla alle 20% kun Kelaan toimittaa verokortin sosiaalietuuksia varten. Eli ei vähintään 20% mene automaattisesti.

Niin voi, mutta itse halusin pitää tuon 20% koska sitten noista muista mahdollisista tuloista vuoden aikana ei tartte niin paljon murehtia..

Prosentti voi olla alle 20% kun Kelaan toimittaa verokortin sosiaalietuuksia varten. Eli ei vähintään 20% mene automaattisesti.

Niin voi, mutta itse halusin pitää tuon 20% koska sitten noista muista mahdollisista tuloista vuoden aikana ei tartte niin paljon murehtia..

Kommentoin sille, joka sanoi Kelan vaativan vähintään 20%.

Yhteistyössä