Te joilla 3 sektiota takana. Oliko 3.sektio vaikein?

  • Viestiketjun aloittaja "Haaveissa"
  • Ensimmäinen viesti
"Kolme lasta"
Ei oikeastaan kolmas ollut vaikein, ehkä ensimmäinen oli se pahin. Ainoa ongelma tuli tässä viimeisessä, että sain laskimotukoksen jalkaani leikkauksen jälkeen ja se jouduttiin leikkaamaan. Nyt jalka vaivaa senkin jälkeen :(
 
Ei muuta eroa edellisiin kuin että avaaminen kesti kauemmin, koska oli kiinnikkeitä. Toivuin yhtä nopeasti kuin edellisistä sektioista. Loppuraskaus sen sijaan oli vaikeampi, koska mahan oikeaan sivuun tuli välillä polttavaa kipua kävellessä. Muuta selitystä sille ei löydetty kuin kiinnikkeiden venyminen/repeäminen.
 
"vivian"
mullekin eka oli vaikein, se oli nukutuksessa tehty hätäsektio (haava pystysuunnassa) 26 tunnin ponnistelun päätteeksi. Varmasti sekin sitten vaikutti tuntemuksiin mutta toipuminen oli kaikista hitainta tuon ekan jälkeen, olin sairaalassa 8 vrk ja kolmannen jälkeen vain 4. Kaksi jälkimmäistä siis tehtiin puudutuksessa ja kyllä sekin vaikuttaa ettei nukuteta, mulla ainakin meni pari päivää jo pelkässä tokkurassa. Kolmatta raskautta seurattiin kyllä tarkemmin ihan muista syistä (verenpainetauti ja astma) kuin pelkän sektion takia, vaikkakin tähdennettiin sitä että supisteluja ei saa olla kohdun repeämisvaaran takia. Muuten kolmas raskaus oli alkuun aika vaikea, mulla oli eteisistukka ja olin 10 viikkoa saikulla vuotelun takia, tuo eteisistukkahan voi johtua esim. aiemmista sektioista. Mitään kiinnikkeitä tms. mulla ei ollut niistä edellisistä sektioista, mutta noin vuosi 3. sektion jälkeen todettiin pienenpieni alkava tyrä aivan tuolla sektiohaavan yläpäässä, nyt siitä ei tosin ole enää ollut vaivaa lähes 3 vuotta viimeisen sektion jälkeen.
 

Yhteistyössä