Te, joiden vanhemmat on eronneet teidän ollessa pois jo kotoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "avioeroaikuinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"avioeroaikuinen"

Vieras
Miten se on vaikuttanut kotona käymiseen? On tullu puhetta tässä tutun kanssa, meillä siis sama tilanne. Meillä se vaikutti näin:

- jääkaapille ei osaa enään mennä kummankaan luona, ennen se oli normaalia kun molemmat vanhemmat asu samassa paikassa. kesti vuosia, että sen oppi taas, että saa mennä

- rahaa olisin aiemmin voinut kysyä lainaan, varsinkin äidiltä, mutta kun äiti muutti uuden miesystävänsä kanssa yhteen (mukava mies) niin tuntuu ettei enää vois millään kysyä. eikä isältäkään, vaikka asuukin yksin.

- on hieman hankala olo, jos lapset kertoo toiselle mun vanhemmista, kuinka kivaa on ollu toisen vanhempani luona

Mulla vanhemmat eronnu siis kun mä vielä opiskelin, mutta se oli jotenkin sellanen täys aikuistuminen ja irtaantuminen kerta rysäyksestä 18v ikäsenä, kun se tapahtu.

Aika samanlaisia kokemuksia. Tosin minä en enää koskaan oppinut käymään jääkaapilla ja muutenkin olo on aina sen jälkeen ollut kuin olisi kylässä. Enpä toisaalta tiedä, onko se pelkästään huono asia. Ja jos oma äiti tai isä lupaa ottaa lapsen hoitoon, aina jää miettimään, onkohan se oikeasti ok myös niille puolisoille ja kehtaavatko sanoa, jos asia harmittaa. Samoin miettii omista menemisistä äidin ja isän luo eli onkohan se ok puolisoille. Tosi mukavia molemmat ovat eikä tän 12 vuoden aikana ole mitään ongelmia kummankaan kanssa ollut, mutta silti. Minä olin siis myös 18-vuotias vanhempieni erottua.

Mun vanhemmat erosi, kun oli noin 30-vuotias. Nykyisin tuntuu, että käyn kylässä heillä eikä lapsuudenkotikaan tunnu enää lapsuudenkodilta, vaikka isä vielä siellä asuu. Mutta se ei haittaa mua, jos lapset juttelevat toiselle isovanhemmalle siitä mitä ovat toisen luona tehneet. Mun isää lapset vain aika harvoin tapaavat, joten juttujakin on aika vähän.

Minusta myös tuntuu, että mulla ei ole enää lapsuudenkotia. Ei edes siellä ollut, mihin isäni eron jälkeen jäi 10v asumaan. Mutta ei se tuntunut yhtään kodilta.

Yhteistyössä