Te, joiden työvuorot sijoittuvat ajoille 15-07, mikä ammattinne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammatinmiettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammatinmiettijä

Vieras
No siinäpä se kysymys otsikossa jo tulikin. Eli te jotka käytte töissä aikoina 15-07, missä olette töissä ja mikä ammattinne on? :)

Mietin tässä, että olis hyvä olla tollasessa työssä niin lapset vois olla pitkään kotihoidossa, mies kun on töissä klo 7:30-14:30 :)

Olen hoitajana ja meillä hommaa pyöritetään miehen kanssa juuri niin, että toinen on töissä, kun toinen on kotona. Ja lapset ovat koko ajan kotihoidossa. Minun miehelläni on kyllä myös vuorotyö, mutta työpaikallani olisi mahdollista tehdä töitä vain mainitsemasi ajan puitteissa. Nyt kuitenkin teen kaikkia vuoroja, kunhan sovimme ne mieheni vuorojen kanssa vastakkain.

[QUOTE="vieras";28274497]Ensimmäisenä tulee mieleen leipomotyö. Itse opiskeluaikana leipomossa töissä oleena voin kertoa, että yötyö ei ole sitten ihan helppoa.[/QUOTE]

Rakastan leipomista, joten ei huono idea :) Olen aiemmin tehnyt yötyötä, tosin silloin mulla ei ollut vielä lapsia.

Itse teen aamu ja iltavuoroa hoitajana. Pari tuttua tekee töitä vain ko. ajan puitteissa. Toinen on vakiyökkö vanhainkodissa ja toinen ajaa hartwallin rekkaa öisin.

[QUOTE="Mee";28274511]Olen hoitajana ja meillä hommaa pyöritetään miehen kanssa juuri niin, että toinen on töissä, kun toinen on kotona. Ja lapset ovat koko ajan kotihoidossa. Minun miehelläni on kyllä myös vuorotyö, mutta työpaikallani olisi mahdollista tehdä töitä vain mainitsemasi ajan puitteissa. Nyt kuitenkin teen kaikkia vuoroja, kunhan sovimme ne mieheni vuorojen kanssa vastakkain.[/QUOTE]

Hienoa että saatte miehesi kanssa toimia juuri niinkuin haaveilen, että mekin voitaisiin :) Oletko siis lähihoitaja? Olen paljon miettinyt lähihoitajaksi opiskelua, mutta arastelen vanhusten hoitamista ja käsittääkseni se on pakollinen osa opiskelua kuitenkin...

Mä olen laboratoriohoitaja ja vakiyökkö, työvuorot ovat klo 21-07. Vaihdoin yövuoroon juuri lasten takia, kun nuorin meni kouluun. Näin olen päivisin kotona kun tulevat koulusta.

Lähihoitajaksi ja yötyötä riittää esim yöpartioissa niin paljon kuin jaksaa tehdä ja tulevaisuudessa tulee vaan lisimään. Yötyötä tekemällä lähihoitajakin voi päästä ok tienesteille. Lähde vaan rohkeasti opiskelemaan. Vanhustyö vie lopulta mennessään:)

[QUOTE="Mee";28274511]Olen hoitajana ja meillä hommaa pyöritetään miehen kanssa juuri niin, että toinen on töissä, kun toinen on kotona. Ja lapset ovat koko ajan kotihoidossa. Minun miehelläni on kyllä myös vuorotyö, mutta työpaikallani olisi mahdollista tehdä töitä vain mainitsemasi ajan puitteissa. Nyt kuitenkin teen kaikkia vuoroja, kunhan sovimme ne mieheni vuorojen kanssa vastakkain.[/QUOTE]

Missäs välissä sinä nukut, jos olet illat ja yöt töissä ja hoidat lapsia päivällä, vai ovatko lapset oman onnensa nojassa päivisin? Toivottavasti ei.

Huomauttaisin vaan, että jos sulla on nyt akuutti tilanne siihen lastenhoitoon liittyen, niin ne lähihoitaja opinnot ei oo pääsääntöisesti tuon ajan puitteissa vaan päiväopintojakin on niin teoria kuin työharjoittelun tiimoilta. Eli et pysty opiskelemaan lähäriksi tai mihinkään muuhunkaan ammattiin klo 15-07 välisenä aikana. Eikä sinne leipomoonkaan pääse töihin vaan kun tykkää leipoa :) Sori vaan nämä tosiasiat.

Miten jaksatte? Siis tehdä vuoroja jatkuvasti ristiin? Me tehtiin miehen kans jonkun aikaa niin että olin miehen vapaista pari päivää töissä, mies teki vuorotyötä missä sillä oli aina peräkkäin 3-4 vapaata. Kävi rankaksi, ei oltu koskaan yhtä aikaa kotona! Lapsetkin alkoi kysellä milloin voitais tehdä kaikki yhdessä jotain. Nyt mies on päivätöissä, minä teen pelkkää yövuoroa. Lapset on hoidossa 1-3päivää viikossa, jaksetaan nyt paljon paremmin kun ei aina mennä ristiin.

Kaupan kassa, kahvila, huoltoasema, monet siivoushommat tehdään virka-ajan jälkeen, lehtien jako, konsulenttityössä voi usein suunnitella omat työajat/tehdä viikonloppuja...

meki tehtiin miehen kans niin puolitoista vuotta. se oli 8-16 ja mä 16-00.30 on hemmetin raskasta, en suosittele. ja en haluaisi rumbaan enää lähteä, mutta voi olla et on pakko. tuolloin meillä oli siis 6vuotias, 5 vuotias ja 1 vuotias. nyt 8vuotias, 7 vuotias, 3vuotias ja 6kk lapset.

[QUOTE="vieras";28275196]Huomauttaisin vaan, että jos sulla on nyt akuutti tilanne siihen lastenhoitoon liittyen, niin ne lähihoitaja opinnot ei oo pääsääntöisesti tuon ajan puitteissa vaan päiväopintojakin on niin teoria kuin työharjoittelun tiimoilta. Eli et pysty opiskelemaan lähäriksi tai mihinkään muuhunkaan ammattiin klo 15-07 välisenä aikana. Eikä sinne leipomoonkaan pääse töihin vaan kun tykkää leipoa :) Sori vaan nämä tosiasiat.[/QUOTE]

Mieheni jää virkavapaalle opiskelujeni ajaksi eli voin opiskella kokopäiväisesti. :)

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! :)

[QUOTE="aapee";28275541]Mieheni jää virkavapaalle opiskelujeni ajaksi eli voin opiskella kokopäiväisesti. :)

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! :)[/QUOTE]

2.5-3 vuodeksi :O onnee vaan teille :laugh:

Minun mieheni on vuorotöissä, muttei todellakaan jaksa hoitaa lapsia päivisin yövuoron tai iltavuoron jälkeen. Ongelmia on myös silloin, kun lapset sairastavat ja valvottavat öisin. Minä jään aina hoitamaan päivisin sairaita lapsia, koska mies ei jaksaisi.

On myös tutkittu, että 3 vuotiaasta alkaen lapset hyötyvät päivähoidosta muiden lasten kanssa.

[QUOTE="aapee";28276565]Oppisopimuksella opiskelee 1-2 vuodessa :)[/QUOTE]

Yeah right :laugh: siivojaksi, mutta tuskin kuitenkaan lähihoitajaksi. Ja 2v on myös melko pitkä virkavapaa... teillä porvossa on kaikki niin paljon paremmin :kieh:

Yhteistyössä