te, joiden moccamasterissa on tippalukko, ois kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
onko keittimessä mekaaninen vai automaattinen tippalukko?

fuskaako se? toimiiko moitteettomasti? ja miten vanha keitin?

ostin uuden keittimen ja siinä on tuo mekaaninen tippalukko. sain kunnon valitukset ystävältäni, jonka mielestä tuo keitin on tosi huono sen tippalukon takia. se kuulemma alkaa vuotamaan jossain vaiheessa ja keittämään ns. ohi lukosta, jolloin kahvit valuu pitkin pöytää..

nyt rupesi harmittamaan koko ostos, kun luin netistä lisää näistä tippalukollisista keittimistä ja tosiaan moni on haukkunut ihan surkeaksi nuo.. :/

Mulla oli eka moccamaster 17 vuotta eikä tippalukossa ollut mitään vikaa. Koskaan vuotanut kahvit pitkin pöytiä.
Nyt ollut "uusi" 6-7 vuotta eikä mitään tuollaista ole tuossa myöskään vikana ollut. Hyvin toimii.

meillä on sellainen tippalukko kun pannun laittaa alle niin tippalukko vapautuu ja kunottaapoisniin se pitää tai pitäisi pitää. Vuotaa aina hieman. Tyhmänä en tiedä kumpiko tuo nyt sitten on. Mikä niiden ero on :)

[QUOTE="mokkis";25002275]meillä on sellainen tippalukko kun pannun laittaa alle niin tippalukko vapautuu ja kunottaapoisniin se pitää tai pitäisi pitää. Vuotaa aina hieman. Tyhmänä en tiedä kumpiko tuo nyt sitten on. Mikä niiden ero on :)[/QUOTE]

automaatti, mekaanisessa joudut laittamaan mekaanisesti tippalukon päälle.

Onhan se kieltämättä hieman huvittavaa ettei noin kalliissa keittimessä toimi niinkin yksinkertainen asia kuin tippalukko. Reklamaatiota vain joukolla valmistajalle, jospa saisivat aikaiseksi korjata tuon.

Ei toimi vuoden vanhan keitimen mekaaninen lukko täälläkään. Joskus olen vieressä vahdannut, alkaisko se toimia esim. minuutin päästä, mutta turhaahan se on, koska kahvi olisi jo kokonaan valmista siinä ajassa. Eli antaa olla, en yritäkään ottaa kahvia kesken suodatuksen.

[QUOTE="vieras";25002249]Moccamaster on nopea keitin! täys pannu 6 minuutissa, etkö jaksa sen vertaa odottaa kahvia?[/QUOTE]

typerä, en ole kesken ottamassakaan, vaan lähinnä huolestuttaa, kuseeko keitin kahvin pitkin pöytiä ja kuinka paljon suodatin falskaa märästä pussista tippoja/höyryvettä levylle jne...

Ota se suodatinhässäkkä kokonaan pois, kun alat kaatamaan kahvia (siis jos vuotaa). Siinä tulee mukana se erillinen kansi kuitenkin. Meillä ei ole tippalukkoa ollenkaan ja se on kaikkein kätevin. Tuskin se siinä suodatusvaiheessa mitään kusee sentään.

[QUOTE="vieras";25002449]Ota se suodatinhässäkkä kokonaan pois, kun alat kaatamaan kahvia (siis jos vuotaa). Siinä tulee mukana se erillinen kansi kuitenkin. Meillä ei ole tippalukkoa ollenkaan ja se on kaikkein kätevin. Tuskin se siinä suodatusvaiheessa mitään kusee sentään.[/QUOTE]

kaverini kertoi, että mekaanisessa lukossa saattaa mennä se "sulku" päälle kesken keiton ja silloinhan kun se vesi ei pääse läpi, tulee kahvi suodattimen reunojen yli...

ja näköjään monella muullakin niin on käynyt, kun googlettelin..

Mä ostin viime kesänä uuden suppilo-osan, joka alkoi melkein heti falskata, valitin ja lähettivät uuden ja nyt toimii lähes aina. Tietysti se pitää pestä asianmukaisesti ja pesun jälkeen vetää se kumiosa siitä tippalukosta perään asti (siitä pienestä "nupista, joka on toisella puolella). Ja itse aina pesun jälkeen huuhdellessa tarkistan, että tippalukko toimii.

Minä melko usein unohdan tippalukon päälle kun keittelen kahvit. Silloin tulvii yli reunojen ja purut on kahvin seassa. Sen jälkeen tippalukko ei toimi kunnolla vaan falskaa, ellei puhdista sitä kokonaan oikein oikein huolellisesti. Puruja vissiin menee sinne jonnekin tippalukon osaan, jonne ne ei todellakaan kuulu.

Yhteistyössä