Te, joiden mielestä yli yksivuotiaan imettäminen on ällöttävää...

  • Viestiketjun aloittaja "Aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti
Vieraas
[QUOTE="Aloittelija";30128642]Miten tämä nyt mihinkään liittyy?[/QUOTE]

Koululainen on yli yksivuotias?

Mä imetin tänään puistossa mun yksivuotiasta. Mitään ikävää ei tapahtunut kenellekään. Lapsi sai vain mukavasti juotua nesteitä näissä helteissä.
 
"Aloittelija"
Koululainen on yli yksivuotias?

Mä imetin tänään puistossa mun yksivuotiasta. Mitään ikävää ei tapahtunut kenellekään. Lapsi sai vain mukavasti juotua nesteitä näissä helteissä.
No tosiaan, kyllähän joissakin maissa leikkikouluun mennään parivuotiaana jos ei nuorempanakin. Enpäs tullut ajatelleeksi tuolta kantilta ;)

Helteillä imetys on tosiaan erityisen kätevää, kun on aina tuore maito mukana.
 
"Kukka"
Minä imetän yli kaksivuotiasta öisin. Meillä on oikein mukavaa :) En imetä minkään imetysintoilun johdattamana vaan jotenkin vain homma on näin mennyt. En oikein käsitä kouhkaamista puoleen ja toiseen tässä asiassa.
 
"Aloittelija"
[QUOTE="kkk";30128821]minusta yli 1- vuotiaan imetys ei ole ihan normaalia. mutta jokaisen oma asia loppupeleissä.[/QUOTE]

Kiva, että tulit ketjuun, haluaisitko vielä vastata kysymykseeni? Mitä ajattelet, kun näet taaperon vaikka puistossa juoksemassa tutti suussa? Tai mitä ajatuksia sinussa herättää tuo ketju kolmevuotiaasta ja tuttipullosta? Kiitos vastauksesta.
 
"jen"
[QUOTE="Aloittelija";30128835]Kiva, että tulit ketjuun, haluaisitko vielä vastata kysymykseeni? Mitä ajattelet, kun näet taaperon vaikka puistossa juoksemassa tutti suussa? Tai mitä ajatuksia sinussa herättää tuo ketju kolmevuotiaasta ja tuttipullosta? Kiitos vastauksesta.[/QUOTE]

Mä en antaisi mun yksivuotiaan juoda mun tissistä, tuttipullosta enkä anna tuttia.. Tuo juo ihan normaalista nokkamukista, ja pillimukista maitoa. Yötissistä luopui 7kk itse, eikä imetys enää kiinnostanut meitä kumpaakaan sen jälkeen.. Hyvin mennyt. Ihana "vapaus" :)
 
Vierass
Minun lapseni ei syö tuttia, siitä on luovuttu jo vähän alle 1-vuotiaana. Tuttipulloa ei ole koskaan edes ollut käytössä, koska imetin n 1-vuotiaaksi asti ja sitten siirryttiin nokkamukiin.

Jokainen tekee miten parhaaksi näkee, mutta ikyllä minua ihmetyttää miksi 2-vuotias tarvitsee tuttia puistossa tai juo vielä pullosta. Ehkä se johtuu siitä, että vanhemmat pääsevät tällä tavoin helpommalla... Samaa ajattelen äidistä joka imettää 2-vuotiasta. Ei vain ole jaksanut vielä vierottaa.
 
Pin
Ymmärrän vielä, että saattaa tuntua kummalliselta jos 4v:tä imetetään kun ei tässä surkean imetyksen maassa haluta edes myöntää lapsen luontaista vieroitusikää, mutta että ihan vuodenkin ikäinen alkaa olla ällöttävän puolella, uskomatonta ja surullista.
 
Pin
Minun lapseni ei syö tuttia, siitä on luovuttu jo vähän alle 1-vuotiaana. Tuttipulloa ei ole koskaan edes ollut käytössä, koska imetin n 1-vuotiaaksi asti ja sitten siirryttiin nokkamukiin.

Jokainen tekee miten parhaaksi näkee, mutta ikyllä minua ihmetyttää miksi 2-vuotias tarvitsee tuttia puistossa tai juo vielä pullosta. Ehkä se johtuu siitä, että vanhemmat pääsevät tällä tavoin helpommalla... Samaa ajattelen äidistä joka imettää 2-vuotiasta. Ei vain ole jaksanut vielä vierottaa.
Mikä on se suuri syy miksi 2v olisi PITÄNYT vieroittaa tissistä?
 
"äeti"
Sanotaanko näin, että vilkasu riittää. En jää katsomaan todellakaan toisten imetyksiä.. Jotenki se ei vaan tunnu luontevalta toiminnalta ainakaan omalle kohdalle. Jotenki myöhään imettäminen tuntuu enemmän äidin toiveelta, eikä lapsen. Tankkaako äiti läheisyyttä itse ja saa näin pitää "vauvan" myöhempään? En tuomitse, mutten ymmärräkkään.

Oma lapsi on siis 10kk ja ei ole koskaan tuttia huolinut. Raasuparka korvikkeella elämänsä mennyt, kun imettää en vain voinut. Nyt vielä usein tuttipullosta maitonsa saa, mutta hiljalleen on alkanut mieltyä nokkamukiin ja pillipulloon. Lapsen tahtiin edetään. Mukistakin juo jo sujuvasti ja mielellään. Läheisyyttä hän saa paljon ilmanki imettämistä.
 
itse ihmettelen ja paheksun tuttisuisia taaperoita, imetys jokaisen oma asia. olihan i meilläkin tutti melkeen 2v asti, mutta vain nukkuessa. ihan kummaa pitää jossain puistossa keinussa tai hiekkalaatikolla tuttia suussa, mitään ei saa selvää muutenkin epäselvästä puheesta, kasvon ilmeet ja eleet ei tule esiin ym.
 
Pin
[QUOTE="äeti";30128876]Sanotaanko näin, että vilkasu riittää. En jää katsomaan todellakaan toisten imetyksiä.. Jotenki se ei vaan tunnu luontevalta toiminnalta ainakaan omalle kohdalle. Jotenki myöhään imettäminen tuntuu enemmän äidin toiveelta, eikä lapsen. Tankkaako äiti läheisyyttä itse ja saa näin pitää "vauvan" myöhempään? En tuomitse, mutten ymmärräkkään.

Oma lapsi on siis 10kk ja ei ole koskaan tuttia huolinut. Raasuparka korvikkeella elämänsä mennyt, kun imettää en vain voinut. Nyt vielä usein tuttipullosta maitonsa saa, mutta hiljalleen on alkanut mieltyä nokkamukiin ja pillipulloon. Lapsen tahtiin edetään. Mukistakin juo jo sujuvasti ja mielellään. Läheisyyttä hän saa paljon ilmanki imettämistä.[/QUOTE]

Vauvan myöhempään? Miksi imetys olisi vain vauvoja varten kun ei sen vauvaiässä lopettelukaan ole luonnollista? ;)
 
Kjlj
Eli muidenkin pitää vieroittaa lapsensa koska sinä et voinut elää normaalia elämää imetyksen aikana?
Oletko idiootti? Vastasin omasta puolestani, se on mun mielestä helvetin hyvä syy vierottaa jo taaperoiän loppupuolella oleva lapsi tissiltä. Itseasiassa minä en olis ikinä imettänyt niin pitkään, on muutakin elämää ja yli vuoden ikäinen pärjää kiitettävästi jo ilman rintamaitoakin.
 
Pin
Oletko idiootti? Vastasin omasta puolestani, se on mun mielestä helvetin hyvä syy vierottaa jo taaperoiän loppupuolella oleva lapsi tissiltä. Itseasiassa minä en olis ikinä imettänyt niin pitkään, on muutakin elämää ja yli vuoden ikäinen pärjää kiitettävästi jo ilman rintamaitoakin.
Luulin vastaavani samalle henkilölle, eli sille joka puhui muiden imetyksestä. Pahoittelut erehdyksestä ja en ole idiootti vaikka tämän mullistavan virheen teinkin.
 
"äeti"
Vauvan myöhempään? Miksi imetys olisi vain vauvoja varten kun ei sen vauvaiässä lopettelukaan ole luonnollista? ;)
No siitä imettämisestähän monet äidit saavat mielihyvää, kun voi tarjota lapselleen parasta ravintoa, rakkautta ja läheisyyttä. Iholla olemista jne. :) Ja imetys juurikin siksi minusta on enemmän vauvoja varten, koska äidinmaidossa/korvikkeessa on riittävät määrät lapsen tarvitsemia vitamiineja ja muita tärkeitä aineita. Kun lapsi kasvaa, muuttuu samalla määrät, mitä lapsi tarvitsee. Tottakai, jos äiti syö oikeasti erittäin terveellisesti ja saa kaikkea tarvittavasti näin lapsellekkin, niin ymmärrän tavallaan sitten. Mutta jotenki se vaan on omaan silmään niin luonnotonta, kun taapero on tissillä. Ennen äidiksi tuloa mua ällötti ihan vastasyntyneenki imettämisen näkeminen, ku en vaan pystyisi itse. Nyt äitinä näen sen luonnollisena tapana tarjota omalle pienelleen ravintoa. Se on hellyyttävää ja kaunista. Vaikka en tosiaan itse pystyisi samaan.
 
"Aloittelija"
Omasta puolestani voin sanoa, että suhtautumiseni asiaan on muuttunut lasten myötä.

Ennen omia lapsia en reagoinut juuri mitenkään tuttisuisiin lapsiin. Julki-imetys tuntui silloin jotenkin intiimiltä ja hieman hämmentävältä, muttei missään nimessä ällöttävältä.

Nyt kun takana on kaksi suomalaisen mittapuun mukaan pitkää imetystä (kumpikaan lapsi ei huolinut tuttia), imetys tuntuu luonnolliselta asialta, mutta huomaan kiinnittäväni huomiota tuttisuihin. Ällötys on ehkä vähän liian vahva sana, mutta jotenkin tiedostan koko ajan, että se tutti on tosiaan tekonänni. Tekonänni suuhun puistoon, tekonänni isolle lapselle suuhun kitinää vaimentamaan, tekonännistä maitoa leikki-ikäiselle. Omituisempaa kuin taaperoimetys, kun sitä alkaa miettiä.
 
Selventäjä
Annas kun mä selvennän, sun olis kuulunut tajuta olla aloittamatta tätä ketjua koska tää ei kiinnosta muuan narsistia. Siksi hän mutisee omituisia kouluiästä. Älä välitä.
 
Oltiin tuossa reissussa ja siellä hotellissa oli paljon ruotsalaisia ja tanskalaisia. Silmään pisti että hyvin monella ainakin parivuotiaalla ruotsalaislapsella oli tutti jatkuvasti suussa, jopa ruokailuun mennessä, leikkipaikoilla ja jopa uima-altaassa. Itse en ole Suomessa nähnyt moista, eikä isoilla suomalaislapsilla siellä ollut tutteja. Ketään en nähnyt imetettävän.

Mun mielestä yli yksivuotiaan imetys ei ole ällöttävää, mutta joku parivuotias ei enää tarvitse tissiä noin niinkuin ravinnon kannalta. Poikkeuksena tietysti ne multiallergiset ym mitä täällä palstalla on pilvin pimein. Yöimetystä lapsi ei tarvitse sen jälkeen kun syö kiinteitä sen 4-5 kertaa päivässä.
 
"Aloittelija"
Oisku: Saman olen reissussa huomannut. Tosin mielestäni isoimmat tuttisuut ovat ranskalaisia, ja käsittääkseni juuri ranskalaiseen kulttuuriin kuuluu erityisen lyhyt imetys tai ei imetystä ollenkaan. Mielenkiintoinen ilmiö, ja juuri siksi haluaisin kuulla mielipiteitä tutista nimenomaan niiltä, jotka eivät pidä pitkää imetystä normaalina/suotavana asiana.
 

Yhteistyössä