"Aloittelija"
Ällöttääkö ajatus, että moni parivuotiaskin tarvitsee tekonänniä avuksi nukahtamiseen?
Miten tämä nyt mihinkään liittyy?imetä rauhassa vaikka kouluun asti.
No tosiaan, kyllähän joissakin maissa leikkikouluun mennään parivuotiaana jos ei nuorempanakin. Enpäs tullut ajatelleeksi tuolta kantiltaKoululainen on yli yksivuotias?
Mä imetin tänään puistossa mun yksivuotiasta. Mitään ikävää ei tapahtunut kenellekään. Lapsi sai vain mukavasti juotua nesteitä näissä helteissä.
Mikä on se suuri syy miksi 2v olisi PITÄNYT vieroittaa tissistä?Minun lapseni ei syö tuttia, siitä on luovuttu jo vähän alle 1-vuotiaana. Tuttipulloa ei ole koskaan edes ollut käytössä, koska imetin n 1-vuotiaaksi asti ja sitten siirryttiin nokkamukiin.
Jokainen tekee miten parhaaksi näkee, mutta ikyllä minua ihmetyttää miksi 2-vuotias tarvitsee tuttia puistossa tai juo vielä pullosta. Ehkä se johtuu siitä, että vanhemmat pääsevät tällä tavoin helpommalla... Samaa ajattelen äidistä joka imettää 2-vuotiasta. Ei vain ole jaksanut vielä vierottaa.
Ehkä se, että äitikin voi jo haluta jatkaa normaalia elämää?Mikä on se suuri syy miksi 2v olisi PITÄNYT vieroittaa tissistä?
Eli muidenkin pitää vieroittaa lapsensa koska sinä et voinut elää normaalia elämää imetyksen aikana?Ehkä se, että äitikin voi jo haluta jatkaa normaalia elämää?
Oletko idiootti? Vastasin omasta puolestani, se on mun mielestä helvetin hyvä syy vierottaa jo taaperoiän loppupuolella oleva lapsi tissiltä. Itseasiassa minä en olis ikinä imettänyt niin pitkään, on muutakin elämää ja yli vuoden ikäinen pärjää kiitettävästi jo ilman rintamaitoakin.Eli muidenkin pitää vieroittaa lapsensa koska sinä et voinut elää normaalia elämää imetyksen aikana?
Luulin vastaavani samalle henkilölle, eli sille joka puhui muiden imetyksestä. Pahoittelut erehdyksestä ja en ole idiootti vaikka tämän mullistavan virheen teinkin.Oletko idiootti? Vastasin omasta puolestani, se on mun mielestä helvetin hyvä syy vierottaa jo taaperoiän loppupuolella oleva lapsi tissiltä. Itseasiassa minä en olis ikinä imettänyt niin pitkään, on muutakin elämää ja yli vuoden ikäinen pärjää kiitettävästi jo ilman rintamaitoakin.
No siitä imettämisestähän monet äidit saavat mielihyvää, kun voi tarjota lapselleen parasta ravintoa, rakkautta ja läheisyyttä. Iholla olemista jne. Ja imetys juurikin siksi minusta on enemmän vauvoja varten, koska äidinmaidossa/korvikkeessa on riittävät määrät lapsen tarvitsemia vitamiineja ja muita tärkeitä aineita. Kun lapsi kasvaa, muuttuu samalla määrät, mitä lapsi tarvitsee. Tottakai, jos äiti syö oikeasti erittäin terveellisesti ja saa kaikkea tarvittavasti näin lapsellekkin, niin ymmärrän tavallaan sitten. Mutta jotenki se vaan on omaan silmään niin luonnotonta, kun taapero on tissillä. Ennen äidiksi tuloa mua ällötti ihan vastasyntyneenki imettämisen näkeminen, ku en vaan pystyisi itse. Nyt äitinä näen sen luonnollisena tapana tarjota omalle pienelleen ravintoa. Se on hellyyttävää ja kaunista. Vaikka en tosiaan itse pystyisi samaan.Vauvan myöhempään? Miksi imetys olisi vain vauvoja varten kun ei sen vauvaiässä lopettelukaan ole luonnollista?