Te joiden mielestä taaperoimetys on ällöä, sairasta jne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vastatkaapas tähän, kopsasin tuolta toisesta ketjusta

Minäpä annan tähän vielä yhden esimerkin. Minä imetin tosiaan 1v 4 kk ikään saakka. Yöimetyksen lopetin vuoden iässä ja sen jälkeen ei ole tippunut kertaakaan maitoa yöllä. Tutti on jäänyt myös jo pois, eipä sitä juuri käytettykään. Tuttipulloa ei ole ollut koskaan, tyttö siirtyi juuri isompien lasten jatkettavaan sänkyyn.

Sitten mietin kaveriani. Hällä puoli vuotta vanhempi lapsi. Ollut pullolla alusta saakka, saa edelleen yöllä maitoa jos haluaa. On käytössä tutti ja pinnasänky. Minkä ihmeen takia häntä ei arvostella ja kyseenalaisteta kun palstalogiikan mukaan pitää "isoa" lasta vielä vauvana? Sen sijaan taaperoimettäjiä ihmetellään kovaan ääneen "kun ne haluaa pitää lapsen vauvana " jne vaikka taaperoimettäjän lapsi voi olla muissa asioissa "isompi" kuin se joka ei tissiä ole aikoihin / koskaan saanut.

Miksi se kyseenalaistaminen tapahtuu juuri taaperoimetystä kohtaan?

Mulla ei oo tarvetta haukkua ainakaan ketään, kukin tyylillään! Itse koen vastenmielisenä ajatuksen isosta lapsesta imemässä, mutta toi on vaan mun oma mielipide.

Kun minä ajattelen omaa yli vuosikastani, niin hän on kyllä jo niin ei-vauva juuri tuossa syömisasiassa että taaperoimettäminen olisi mielestäni tosi kummallista. En siis osaa ajatella omalle kohdalleni ja tuntuu hurjalta ajatella muidenkaan kohdalle.

En kuitenkaan ole tähän keskusteluun sohaissut kuin nyt tämän yhden kerran. En jaksa moralisoida toisia. Voisihan olla, että meidänkin taaperoinen käpertyisi vielä vauvamaisesti syliin imetykseen jos olisi toisen luonteinen? Mutta tosiaan on jo 8-kuisesta istunut sylissä kuin isompikin lapsi, ollessaan tissillä, ja imetys loppui luontevasti 13 kk iässä.

voi voi.. oli asia mikä hyvänsä niin taapero on taapero ei vauva. meillä vauva oli alusta asti tuttipullolla, lapsi siirtyi 3kk iässä omaan huoneeseen nukkumaan, 12kk iässä otettiin tuttipullo pois, 13kk iässä, tyttö tahtoi alkaa syömään itse, eikä sitä estelty. 14kk iässä otettiin tutti pois. 17kk iässä tyttö siirtyi lastensänkyyn. nyt pian 2 vuotiaana, tyttö nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä, nukkuu hyvin. osaa käydä potalla. joutuu siivoamaan omia sotkujaan jne.. lasta ei millään tavalla kohdella vauvana vaan taaperona, ikäisenään. oudolta olisi tuntunut imettää lasta joka osasi jo syödä itse lusikalla pian sen jälkeen kun oli vuoden täyttänyt.

Mulla kaksi poikaa. Toinen lopetti tissin imemisen itse puoli vuotiaana. Ei muutenkaan ole ollut yhtä läheisyyden kipeä, kuin toinen. Toinen haluaa vielä melkein kaksi vuotiaanakin imeä tissiä iltaisin. Vieroitus on ollut todella työlästä. Olen toivonut pitkään, ettei maitoa enää tulisi...Luonteissa on kyllä isoja eroja!Muutenkin pienempi haluaa olla paljon lähellä ja sylissä. Itse en haluaisi pitää isoa taaperoani vauvana, mutta hän ilmeisesti itse haluaa olla äidin pieni vauva vielä... :heart:

Yhteistyössä