Te joiden lapsilla ollut korvatulehduskierre, kysymyksiä putkituksesta.

Minkälainen toimenpide se on? Kuinka kauan siinä menee ja voiko mennä hoitoon silloin? Joutuuko jäämään yöks sairaalaan? Haittaako ne putket korvissa jotenkin lasta? En tiedä oikein juuri mitään näistä korvienputkitus asioista.

Tyttärellä nyt viidettä kertaa korvatulehdus ja tulehdus joka kerta oikeassa korvassa. Kuukauden välein uusinu ton korvatulehduksen, eli ehtii kuitenkin toipua edellisestä, kun taas jo on korvatulehtunu.

Mulla itelläni on ollu lapsena korvetulehduskierre ja mulla puhkastiin myös korvat ja se ei ollu kuulema auttanu ja siitä huolimatta olin vähänväliä korvatulehduksessa. Nyt mietin onko mahollista että, toi kierre on periytyny tyttärelle?

Kiitos vastauksista, sais vähän selvyyttä ja tietoa näihin asioihin :).
 
meillä putkitettu
En tiedä toimenpiteestä, mutta ei se kauaa kestä ja toipuminen nopeaa. Olisko niin, että seuraavana päivänä voi jo mennä tarhaan, jos on pelkkä putkitus. Kannattaa ottaa aika loppuviikolle niin voi toipua rauhassa viikonlopun yli. Jos teillä on vakuutus, niin menkää heti putkitukseen, saatte vakuutusyhtiöltä sitoumuksen ja ei tarvi odottaa kunnallista. Kannattaa selvittää, että pitääkö risat poistaa myös, sekin on ihan ok toimenpide. Meillä auttoi putket heti 3 v korvissa.
 
"mamma"
Putket laitetaan lapselle korvaan kevyen nukutuksen aikana. Itse toimenpide ei kestä kuin muutaman minuutin. Minulla oli lapsi sylissä arviolta 15 min kuluttua siitä kun nukahti syliini ennen toimenpidettä. Noin tunti menee siinä että lapsi huutaa ja kiemurtelee sylissä ja oksentaa jos vatsassa jotakin on. Ei kannata juottaa. Tunnin kulutta voi sitten juottaa ja palkinnoksi hoitajat antoi jätskin. Loppupäivä menee kotona ja lapsi on vähän väsynyt. Seuraavana päivänä voi mennä tarhaan. Korvatipat menee muistaakseni viikon.
Korvatulehduskierrettä ei voi periä mutta alttiuden voi. Eli jos on ahtaat korvakäytävät niin ne tulehtuu helpommin.
 

Yhteistyössä