Te joiden lapsilla menee 2-3 kengät/lenkkarit kesän aikana (tai useammat jopa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pojalla hajoaa kun pelailevat niin paljon ja potkivat kiviä yms. Tosin lapsilla on nyt molemmilla noin 20kpl kenkiä...niin sandaaleita, lenkkareita kuin läpsyköitä....kävelykengätkin löytyy....

sun lapset sit on kesän tietsikalla ja kattomassa telkkua? meillä kun lapset kesäl aamul menee pihalle, mä vien niille ruuatkin pihalle ja illal suihkun kautta sänkyyn. niin ei ihme että lenkkareitakin kuluu..

Aktiivinen käyttäjä? Viime kesänä 5-vuotias tyttö sai Vikingin lenkkarin pohjan kulumaan puhki kantapään kohdalta. Kenkä ei varsinaisesti mennyt rikki, kului vaan puhki. Tämä siitäkin huolimatta, että muksuilla on jokaisella kaudella 3-4 kengät. Hiekka, sora, asfaltti, puunrunko jne. ovat kuluttavia pintoja. Muksut ovat jo aloittaneet ulkokauden ja ovat ulkona 90% hereillä vietetystä vapaa-ajastaan. Kyllä mä muutamat uudet kengät voin aina ostaa, ulkoilu on niin terveellistä. Toisekseen, ei Helsingissä voi ilman kenkiä ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
sun lapset sit on kesän tietsikalla ja kattomassa telkkua? meillä kun lapset kesäl aamul menee pihalle, mä vien niille ruuatkin pihalle ja illal suihkun kautta sänkyyn. niin ei ihme että lenkkareitakin kuluu..

Ei todellakaan vaan ovat aamusta ehtooseen asti ulkona ja tekevät kaikkea mahdollista siellä ja potkivat palloa ja niitä kiviäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Aktiivinen käyttäjä? Viime kesänä 5-vuotias tyttö sai Vikingin lenkkarin pohjan kulumaan puhki kantapään kohdalta. Kenkä ei varsinaisesti mennyt rikki, kului vaan puhki. Tämä siitäkin huolimatta, että muksuilla on jokaisella kaudella 3-4 kengät. Hiekka, sora, asfaltti, puunrunko jne. ovat kuluttavia pintoja. Muksut ovat jo aloittaneet ulkokauden ja ovat ulkona 90% hereillä vietetystä vapaa-ajastaan. Kyllä mä muutamat uudet kengät voin aina ostaa, ulkoilu on niin terveellistä. Toisekseen, ei Helsingissä voi ilman kenkiä ulkoilla.

En minä ole sanonutkaan että pitäisi olla ulkoilematta tai ulkoilla ilman kenkiä. Meillä ollaan myös ulkona ns. aina kesäisin, mutta ei ne vaan hajoo. Tuolla nyt 6v pojalla oli viime kesänäkin useammat kengät, mutta käytti silti oikeastaan yksiä Merrelin kenkiä koko kesän. Sellaiset lenkkarin näköiset, mutta vastaavat sandaalia, kun ovat semmoista verkkojuttua kokonaan ja nyt kun katselin niitä kenkiä niin kukaan ei edes ulkonäöstä uskoisi, että niitä on käytetty melkein ikinä - saati että ihan koko viime kesän ne oli pojan ykköskengät. Halusi aina ne samat jalkaansa, vaikka vaihtoehtoja oli tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kisu:

No tossa toisessa ketjussa moni toteaa että menee 2-3 tai 4-5 lenkkarit kesässä eikä kannata ostaa kalliita, koska ne kalliitkin hajoo. Ei pysty ymmärtään.

no meillä on joka kesä tilanne jossa kengät hajoavat yhden käytön jälkeen ja kengät maksaa noin 200e ei niitä suutari paljoa pysty korjaamaan, pyrin kyseiset kengät hankkimaan alesta joka vuosi....

Kyllä meillä on pojat kuluttanut ne 3 lenkkarit kesässä.. Päälle vielä parit kumpparit jos on sadekesä (tietty sit säästyy ainakin yhdet lenkkarit).
Muutama vuosi sitten ostin pojille Reiman lenkkarit (oli silloin paljon vahvempaa kuosia kuin nykyään) ja ne kestivät koko kesän lähes ehjänä!! Vitsi kun olin onnellinen!
Adidas/ Nike on ihan samanlaiset kun esim. Citarin halppislenkkarit, yhtä nopeasti hajoavat.

Tuntuu nykyään niin hassulta, kun nuorimmaiselta, joka on tyttö jää ehjät lenkkarit pieneksi :)

(Asutaan muuten maalla, jossa painellaan pitkin metsiä ja peltoja kavereiden kanssa koulun jälkeen..)

Entäs sitten verkkareiden määrä!?? Huh, viimeiset ehjät verkkarit saivat polvien tuuletus aukot kun jäivät kuusen oksaan kiinni...
Meillä muuten on erittäin tiukat säännöt kouluvaatteista/kotivaatteista

meillä menee joka talvi ainakin kahdet talvikengät sekä kesäisin useammat parit lenkkareita.
Kumpparit on pitempi ikäisempiä
syy = 8 ja pian 12v pojat, asutaan maalla, ulkona ollaan paljon. lapset liikkuu paljon.

meillä ei ns.halpiskenkiä oo ostettu koskaan. kyllä olettaisin et se on vähän ikäkysymyskin, ei meillä ainakaan ns. tahallisesti mitään kenkiä kulutella

meillä mennään aamulla pihalle ja illalla sisälle, ruuankin syövät useimmiten terassilla. ei meillä ole ikinä yksillä lenkkareilla pärjätty rikkuu, menee huonon näköseksi, kastuu ja rupee haiseen. yleensä ostan keväällä ekat, mökille omat halppislenkkarit, viimmestään kouluun taas uudet. ei ne välttämättä rikki ole mutta räjähtäneen näköset, tarrat ei pysy enään kunnolla kiinni yms

Alkuperäinen kirjoittaja Deina vielä:
Entäs sitten verkkareiden määrä!?? Huh, viimeiset ehjät verkkarit saivat polvien tuuletus aukot kun jäivät kuusen oksaan kiinni...
Meillä muuten on erittäin tiukat säännöt kouluvaatteista/kotivaatteista

meillä ei ole lapsilla kuin yhdet verkkarit ja ne on lenkkeilyä varten :| meillä ei vaatteet juurikaan hajoa käytössä jostain syystä. pojalla kengät vain kun potkivat kaikkea mahdollista.

noh,kun ajaa pyörällä alamäkeen,esim asfaltoituun sellaiseen ja jarruttaa lenkkareilla eikä polkimilla,niin kyllä kengät räjähtää!ja niitä menee monet kesän aikana meidän pojilla :D

Alkuperäinen kirjoittaja aurora80:
noh,kun ajaa pyörällä alamäkeen,esim asfaltoituun sellaiseen ja jarruttaa lenkkareilla eikä polkimilla,niin kyllä kengät räjähtää!ja niitä menee monet kesän aikana meidän pojilla :D

Mä olen tehny tota kans ja mun Ima sanoi aina, että mulla on nauravat tossut :D

Yhteistyössä