Te, joiden lapsi aloitti hoidossa 2-vuotiaana!

Miten meni? Kuukauden päästä olis tarkoitus viedä lapset, siis tyttö 4v1kk ja poika 2v tasan, pph:lle.
Mulla on tietysti huono äiti -syndrooma, eikä asiaa auta. että joka mainitsi, että 2v on huonoin ikä viedä hoitoon. Mitään perustelua en kyllä saanut, että miksi se on huonoin.

Tämä mun "vauvani" ja kuopukseni ei siis vielä puhu ja on vaipoissa. (Mun on helpompi saada rautakanki istumaan potalle, joten siirsin harjoittelun hoitoonmenon yli.)

Muskarikin alkaa tässä, ja tuntuu, että onkohan se jo liikaa noin pienelle?

:(
 
Meillä tyttö täytti 2 viikko hoidon alotuksen jälkeen, puhu jo ihan ok:sti sinne mentäessä mutta just tuo potalla käynti oli hankalaa kotona, muutamassa viikossa alko puhumaan ihan selviä sanoja (isompia kavereita joilta kuuli) tuli huomattavasti omatoimiseksi ja jopa se pottailu alko sujumaan siellä muilta mallia saaneena tosi hyvin. Nuorempi muori on kans tarkotus viedä 2v hoitoon, perhepäivähoitajalla siis on vanhempikin. Ite pidän sitä ikää sopivana, aletaan olemaan jo suht isoja mutta ei liian isoja kumminkaan, on mukautuvainen tilanteeseen.
 
Meidän likka oli tasan 2v mennessään pph:lle ja hyvin sopeutui. Paitsi että paikan hakua ryhmässä oli eka puoli vuotta; isomman pojan kanssa otti yhteen paljon. Mieleinen paikka kuitenkin on ja mun mielestä ikä oli oikein hyvä hoitoonmenoa ajatellen. Tyttö kylläkin puhui aika hyvin silloin, joten asiat selvis jotakuinkin puhumalla.
 
meijän poika alotti hoidon 2v4kk ikäisenä eli on ollu nyt hoidossa 3kk neljä kertaa viikossa.Tähän asti on oikeen hyvin menny ja ollaan oltu hoitoon tosi tyytyväisiä.Poika ei ole itkeskelly sinne jättäessä ja on suostunu poiskin lähteen:) Ja jopa käy siellä potalla mitä ei kotona suostu!Hoitaja on tähän asti vaikuttanu hyvin mukavalta ja ammatti taitoselta!Sanavarasto on paljon kehittyny siellä ollessa.
 
päiväkodissa ja kaikki on mennyt hienosti alusta alkaen. Sopeutumista helpotti pitkä ja rauhallinen totuttaminen paikkaan ja hoitajiin. Meneminen tuntui olevan kivaa, kun velipoikakin lähti samaan taloon, tosin isompien puolelle. Tämä pikkusisko on kyllä perusluonteeltaankin kovin sosiaalinen ja tomera. Tyttö myös kaipaa tekemistä. Ja muun päiväkodin joukon mukana on oppinut kätevästi kaikkea hyödyllistä mm. vaipoistakin päästiin suht nopeasti eroon.
 
Meillä aloitettiin elokuun alussa perhepäivähoito 10 päivänä kuukaudessa. Tyttö täytti just 2 vuotta, osaa puhua ja on aika hyvin oppinut kuivaksi. Hyvin on hoito alkanut. Lapsi nauttii muista lapsista sekä uudesta mukavasta aikuisesta =) Minusta tämä on hyvä ikä aloittaa hoito =)
 
meillä oli vaikea alu hoidossa 2v tytön kanssa mutta nyt tykkää jo olla siellä.oppinut puhumaan älyttömästi ja muutenkin muuttunut puolessa vuodessa tosi paljon.en tiedä sitten onko mikään ikä se paras hoitoon viemiselle.meille tämä oli hyvä ratkaisu.
tosin kohta jäädään kotiin kun kakkonen syntyy tammikuussa.
 
meidän poika täytti juuri 2 kun aloitti pphssa. oli vaipoissa ja puhe piti aina tulkata, päiväunia ei nukkunut eikä taatusti syönyt puuroa, siis kotona..ei mennyt kuin 2 päivää niin poika oppi talon tavoille, todella hienosti pärjää! nou hätä!! :wave:
 
Meidän poika aloitti hoidossa ollessaan 2 v 1 kk ja alusta asti meni hyvin! Osasi jo puhua selkeästi ja ilmaista itseään, osasi pyytää pissalle ja kakalle tarvittaessa eikä päivävaippa ollut enää muutenkaan käytössä. Sopeutui heti ensimmäisestä päivästä alkaen hienosti- ei kertaakaan minkäänlaista vastustelua hoitoon jäämisestä eikä itkuja äidin lähdettyä! Uskoisin, että nyt liki kolmevuotiaana olisi paljon vaikeampi sopeutua hoitoon- orastava uhmaikäinen kun on!
 
meidäön tyttö on kuukauden kuluttua 2, ja on nyt ollut päiväkodissa 2 viikkoa. Hyvin on alku sujunut, on tosin vaan puolipäiväinen eli unille tulee kotiin.
Pari kertaa on pienen itkun yrittänyt vääntää kun olen sanonut heipat (aina olen ollut väh 10 min sisällä lapsen kanssa, tätä tädit myös toivovat)m nutta hiljentynyt jo ennenkuin olen ehtinyt ulos ovesta.
Ei puhu eikä pottaile, hyvin on tädit ymmärtäneet tyttöä ja tytön luonnetta. Parit allergiatkin on otettu huomioon, jopa ilman lääkärintodistusta.
Kotona kyllä tytöstä on tullut ihan äidin tyttö, mikä on uutta. Meillähän oli siis "koti-isä" yli vuoden, eli olen ollut töissä ennen nyt tätä tarhan aloitusta (olin viikon kesälomalla, nyt kahden viikon saikulla). Tyttö kitisee kamalan paljon iltaisin, ja uhmakin pukkaa päälle. Nukkuu taas koko yön meidän välissä. Tähän samaan syssyyn myös annettu yks rokotus ja neljä hammasta pujennut kuukauden sisään... Oisko siis ollut "helpompaa" 3 kuukautta sitten, tai kolmen kuuden kuluttua. who knows :) Toisaatla tiedän että tarhan aloitus oli oikea valinta, eli mitään "huono-äiti-syndroomaa" ei mulle puhjennut!
 

Yhteistyössä