Te, joiden lapset ovat vaihtaneet koulua kiusaamisen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua kiusattiin ala-asteelle ja ei kukaan opettaja puuttunu asiaan ja kotona en kertonu koskaan vanhemmille mitään, nyt harmittaa et olin niin sulkeutunut! Muistan erään englannin tunnin 3 luokalla kun OPETTAJA kysyi oikein kuuluvaan ääneen kumartuen minua kohti; ETKÖ NÄÄ LUKEA!! katsoin kirjaa pää alaspäin ehkä mulla oli nenä melkee kirjassa kiinni, mutta jätti traumat sekin et opettaja osaa olla noin tyhmä ja puolet luokasta nauro mulle!!
Mutta ap:lle ja lapselle jaksamisia ja älkää vain antako periksi!!!!

Ja sen haluan sanoa ap:lle että on kouluja ja ihmisiä joilla ei ole resusseja/halua puuttua asiaan. On todella tyhmää pitää lasta koulussa kiusattavana vaan sen takia että "ei anneta kiusaajille periksi" Minä odotin ja odotin vanhempieni tajuavan silloin joskus että kaikki ei mene aina kirjojen mukaan ja kiusaajat tajuaa että kiusaaminen on väärin jos opettaja niitä puhuttelee..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cupcake Housewife:
Minä olen vaihtanut itse koulua kiusaamisen takia ja voin sanoa että se on parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut,tietty lapsen saamisen jälkeen.

oliko sulla millanen se tilanne....meillä on siten, että lapsella olisi kyllä kavereita, mutta tämä naapurintyttö manipuloi muita esim.kieltää ottamasta meidän tyttöä leikkiin mukaan ja jos meidän tytöllä on jonkun kanssa välitunnilla leikki menossa, niin tämä tyttö tulee siihen ikäänkuin varastamaan kaverin tyyliin "älä leiki ton kanssa". Tuntien alussa saattaa estää lasta istumasta omalle paikalleen tai ei laske tyttöä vessaan (tämän takia lapsi pissasi housuunsa). Eli täntyyppistä terrorisointia...Millaista tämä kiusaaminen siellä sun lapsuudessa oli???

Siis on tää nyt kumma! Minkäikäisistä lapsista kyse? Mene luokkaoven ulkopuolelle odottamaan koulun loppua. Anna lasten pukeutua rauhassa ulos. Kun kiusaaja on lähdössä, sano kovaäänisesti hänelle "Hei Maija! Jos sä et jätä mein Sofiaa rauhaan, mun on pakko ilmoittaa poliisille" Tai vastaavaa.. Mä tein noin sen "pahimman" kiusaajan kohdalla ja hänen kiusaamisensa jäi siihen! Ja yhteys kuraattoriin heti! Soiko puhelin jo
:D Murr...

Mein poikaa kiusasi saman luokan pojat (n. 5-6 poikaa). Häntä pyydettiin välituntisin leikkiin, mutta vain sen takia että saivat muksia häntä koulun takana :o Kaadettiin maahan ja mm. potkittiin! Määrättiin, minkä väristä ja merkkistä vaatetta sai olla päällä. jne. (mein poika on aina kulkenut hyvissä ja muodikkaissa vaatteissa. On paljon pidempi kuin ikäisensä ja vaatteet hankintaan nuorten osastolta tuolloin, nyt jo osa miesten osastolta)

Ja mein poika ei kertonut kiusaamisesta, huomasin sen lukuisista pienistä mustelmista ympäri kehoa, haluttomuudesta lähteä kouluun (tekeytyi joka aamui kipeäksi jollain verukkeella)...

Niin ja sinuna marssisin just nyt sen naapurin rouvan oven taakse (tai yhdessä miehesi kanssa) ja sanoisin asiallisella kuuluvalla äänellä, että jos nyt se tein tytär ei jätä mun tytärtä rauhaan otat yhteyttä ylempiin tahoihin! Mm. poliisi (Ilmeisesti hänen kanssaan ei voi asiasta keskustella, niin aloita heti noin!)

Mutta kuraattoriin yhteys joka tapauksessa, ne on just näitä tilanteita varten ja täysin puolueettomia!

Koulukiusattuna voin kertoa, että tilanne on kiusatulle jo niin rankka muutenkin, ja jos vielä koulua joutuu vaihtamaan, niin itsensä syyllistäminen voi tulla mukaan. Mulla aikanaan löi isä koululle "luun kurkkuun" ja tilanne ratkesi. Mutta siitähän on ennakkotapaus, että koulukiusaamisesta on kaupunki joutunut maksamaan korvauksia kiusatulle. Ei yksittäinen ope varmaan mitään voikkaan, mutta yhteys koulukuraattoriin/psykologiin ja rehtoriin. Asia täytyy saada positumaan muulla tavalla, kun koulun vaihdolla tai sitten ainakin kiusaaja vaihtaa.

Mäki ihmettelen,että miksi kiusatun pittää sitä koulua vaihtaa :(

En ole vaihtanut koulua koskaan kiusaamisen takia,pelkästään muuttojen takia,mutta joka kerta se kiusaus on "alkuhuuman" jälkeen jatkunu samaan tapaan.En ollut mitenkään alistuva/hiljainen lapsi,vaan päin vastoin,mutta ilmeisesti sitten köyhät olot oli se "juttu" minun kohalla??En tiiä,mutta julmaa se oli(sekä fyysistä että henkistä kiusaamista.Henkinen kiusaaminen on jättänyt todella syvät arvet!) ja vaihoin koulua peruskoulu aikaan 4 kertaa ja aina sama juttu!
Toivottavasti asia hoituu...Sen tiiän,että kiusaamisessa pittää olla oikeasti järeät aseet käytössä.Minulla isä ja äiti ravasi koulussa,jutteli vanhempien kanssa,ilmoittivat sossuun jne...muttei minkäänlaista vaikutusta.Ainoa,joka asiaan voi vaikuttaa,on kiusaavan lapsen vanhempi,eli suosittelen menemään suoraan tämän opettajavanhemman juttusille.Myöskin oon kuullu,että poliisin puheille meno on auttanu(en tiiä,mitä poliisit on asialle tehny,mutta ilmeisesti jotakin,kun on auttanut).Minun aikaani(kun olin nuorempi) tällaista vaihtoehtoa ei ollut,kun silloin sei vielä kuulunut poliisille,mutta oon saanu käsityksen,että nykyään,jos muu ei auta,voi kääntyä poliisin puoleen!

Mäkin haluan vielä sanoa tuosta, että kiusaaminen on ihan poliisiasia, jos se ei muuten selviä. Sosiaaliviranomaisia kiinnostaa myös lasten kasvatusolosuhteet. Keinoja on vielä, joten laittaa naapurin eukko ja penska kuriin.

MÄ varmaan olisin just niin hullu et alkaisin puhkomaan naapurin ämmältä auton renkaat, ja tekisin kaikkeni tehdäkseni sen perheen elämästä helvettiä, kuten ne tekis meidän.Eiköhän siinä vaiheessa jossakin akka tajuaisi laittaa lastansa kuriin. :D

järkeä siirtää kiusattua pois koulusta!? kiusaaja löytää seuraavan uhrin ja homma jatkuu samalla tavalla... jos opettaja ja rehtori ei pysty puuttumaan asiaan niin rikosilmoituksen, ehkä silloin vanhemmat tajuaa, ettei oma kullanmuru olekaan viaton...

Yhteistyössä