Te, joiden lapset ovat päivähoidossa - kyssäri viikonlopun yökyläilyistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli jos lapsenne on täyspäivähoidossa ma-pe niin yökyläileekö hän myös viikonloppuisin? Minusta tuntuu, että meitä paheksutaan, kun lapsemme on viikot hoidossa 8-17 ja sitten la-su välisen yön hoidossa mummilla ja vaarilla aina joka toinen viikonloppu.... Mutta kun isovanhemmat haluavat aikaa myös lapsen kanssa. Joskus saattaa olla 3 yötäkin kuukaudessa mummolassa. Onko tämä muka liikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli jos lapsenne on täyspäivähoidossa ma-pe niin yökyläileekö hän myös viikonloppuisin? Minusta tuntuu, että meitä paheksutaan, kun lapsemme on viikot hoidossa 8-17 ja sitten la-su välisen yön hoidossa mummilla ja vaarilla aina joka toinen viikonloppu.... Mutta kun isovanhemmat haluavat aikaa myös lapsen kanssa. Joskus saattaa olla 3 yötäkin kuukaudessa mummolassa. Onko tämä muka liikaa?

No meillä riittää täysin hoitoviikot. Ei ole koskaan yökylässä ollutkaan, 2.5v.

Minusta tuo on liikaa, mutta se nyt riippuu tietenkin monesta asiasta...

meillä lapset hoidossa 3 päivää viikossa päiväkodissa ja eivät ole koskaan yökylässä yhtään missään. Mummolassa ovat kaksi kertaa vuodessa yötä pidemmän aikaa ja minä olen silloin mukana koska matkaa 500km.

no meillä menee niin et tyttö hoidossa n.5päivää viikossa minun työvuorojen ajan. Ja sit EHKÄ kerran kuukaudessa viikonlopun mummolassa.Eikä se minusta nyt niin paljoo ole koska vietän lapseni kanssa aikaa sit kaiken muun ajan.Esim. aamupäivän jos menen iltavuoroon töihin. Mun puolesta muut saa ajatella mitä haluavat miten minä lapseni hoidan.

Hassua, samanlainen aloitus oli täällä jokin aika sitten ja sai aikaan monisivuisen tappeluketjun =)
Voihan tietysti olla sattumaakin, että ap:llä täysin sama "ongelma"..=)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Hassua, samanlainen aloitus oli täällä jokin aika sitten ja sai aikaan monisivuisen tappeluketjun =)
Voihan tietysti olla sattumaakin, että ap:llä täysin sama "ongelma"..=)

Oliko? En ole sattunut huomaamaan, mutta en sitten ole yksin tämä "ongelman" kanssa tai siis ongelma muille ei meille ;-D

Meillä lapset on hoidossa viikot ja joskus viikonloppuisin mummolassa. Esim. viime viikolla pe-la välisen yön kun minulla sekä miehellä oli lauantai työpäivä ja päiväkoti ei auki viikonloppuisin. Joskus ovat ihan siksi että itse saa levätä ja laatuaikaa. Ei joka viikonloppu, mutta ehkä joka toinen. Ja yleensä tosiaan pe-la yön koska mulla on usein lauantait töitä, jää siihen sitten vielä la-su olla kotona.

No, tämäkin riippuu varmasti paljon lapsesta, hänen temperamentistään ja iästä. Siskoni, joka on pph on kyllä kertonut, että jos hoitolapset ovat ensin koko viikon hoidossa, sitten viikonlopun esim. mummolassa hoidossa ja jälleen koko seuraavan viikon hoidossa, niin se näkyy lasten käyttäytymisessä. Ovat levottomampia ja itkuisempia jne. Hänellä on tosin kaikki hoitolapset alle 3,5 vuotta.

Minun mielestäni tuo on kyllä paljon kun kerran viikollakin ollaan hoidossa/töissä.
Meillä itsellä poika 2v5kk on päiväkodissa 6-7h/päivä, 4pv/vko, ja juurit ästä syystä en halua viedä häntä kovin usein vkl:na hoitoon, on ehkä kerran 1,5kk mummolassa yökylässä kun me vanhemmat olemme viihteellä.

Mutta tehän tietysti teette omassa perheessänne juuri niin kuin itse hyväksi katsotte.

poika kokopv hoitossa ma-pe ja yökyläilyä mummolassa 2 - 3 krt/vuodessa.Aikas paljon on yökylässä jos joka toinen viikonloppu... voihan sitä aikaa isovanhemmat viettää päivisinkin lapsen kanssa.Niin meillä myös poika päiväkylässä mummolassa silloin tällöin,aamulla viedään ja illaksi kotiin.

No, tämäkin riippuu varmasti paljon lapsesta, hänen temperamentistään ja iästä. Siskoni, joka on pph on kyllä kertonut, että jos hoitolapset ovat ensin koko viikon hoidossa, sitten viikonlopun esim. mummolassa hoidossa ja jälleen koko seuraavan viikon hoidossa, niin se näkyy lasten käyttäytymisessä. Ovat levottomampia ja itkuisempia jne. Hänellä on tosin kaikki hoitolapset alle 3,5 vuotta.

Voin yhtyä samaan... paljon "yökyläilevät" lapset ovat huomionkipeämpiä kuin vanhempien kanssa aikaansa viikonloppuisin viettävät. Kaipaahan ne lapset vanhempiaan, jos viikot ovat hoidossa joten yhdessä vietetyt tunnit ovat silloin vähäisiä. Tuo 8-17 hoitopäivä on lisäksi PITKÄ!

Yhteistyössä