Te joiden lapset on olleet huonoja nukkujia, miten hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jännittää"

Vieras
Miten on varsinkin alussa käynyt unien? Meidän poika on "opetettu" nukkumaan päiväunet vaunuissa kun ei muuten saatu nukkumaan, ja se jäi tavaksi. Lapsi aloittaa pph:lla ja mietin että mitenköhän käy päiväunien?

Vai voisiko käydä niin onnekkaasti että poika tajuaa ryhmäkurin ja käy nukkumaan kuten muutkin lapset....

Miten se alku meni, saako siellä sitten muutkaan lapset nukuttua jos yksi itkeskelee tai muuten häiritsee?

Meillä ei lapsi aikoinaan suostunut nukkumaan kuin vieressä. Siis perhepedissä. Oli kyllä niin iso virhe ettei tosikaan. Mutta kun alotti hoidossa, niin nukkuminenkin suju hyvin, omassa (pinna)sängyssä. Hoitaja vaan nosti lapsen sänkyyn , peitteli unilelun kans ja siinä se. Muutaman ekan päivän meni kyllä itkien nukkuun, mutta nukahti kyllä unille.

Meillä kans nukutettiin ennen vaunuun kun oli helpompaa. Hoidossa nukahtaa hyvin kun vaan viedään sänkyyn ja nykyään nukahtaa yleensä hyvin kotonakin sänkyyn.:) Hoitoon meni siis jo vähän vajaa 1-vuotiaana.

Kuulemma yleensä lapset oppii nopeasti nukkumaan hoidossa sängyssä kun muutkin nukkuu

Itse perhepäivähoitajana olen kyllä nukuttanut uloskin niitä lapsia, jotka nukkuvat paremmin ulkona. Ulko-ovi vaan auki ja isommat lueskelevat kirjoja sohvalla sen aikaa. Sitten nukutan isommat.

Päiväkodissa jossa mun lapsi on, nukutetaan lapsia myös ulos vaunuihin/rattaisiin. Mun lapsi on hoidossa nukkunut tosi lyhyitä päiväunia kun nukkuu parhaiten omassa sängyssään. Nyt kun on ollut 7kk hoidossa niin on alkanut tottua sielläkin nukkumaan jopa 2 tuntia välillä.

Yhteistyössä