te, joiden lapset ei saa kuin isovanhemmiltaan yhdet joulupaketit, ja muiden lahjojen osto jää omalle vastuulle

  • Viestiketjun aloittaja lahjahevonen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lapset 3 - 9 vuotiaita. Isovanhemmat ei muista olleenkaan lapsia. Kummit laittaa paketin omalle kummilapselleen. Me vanhemmat hankitaan 3-4 pakettia per lapsi. Laatu korvaa määrän.
 
mä en oletakkaan että enempää saisivat isovanhemmilta. ja nyt saavatkin yhdet per pää mun vanhemmilta. ennen saivat enemmän mutta rahatilanne on lamantakia heillä muuttunut. ilmoitinkin jo ettei mulle sit tarvi ostaa mitään.
toiset isovanhemmat varmaan ostaa taas 5 lahjaa per pää..ja kummeilta tulee lahjat.
mutta jos aattelen niin ettei sais kun isovanhemmilta yhdet niin ostaisin itse kahdet lahjat. nyt ostetaan kahdet jokatapauksessa.
 
Annetaan kirja, peli ja legopaketti 3.5veelle. Toinen mummi on antamassa kirjan, kaksi pikkuautoa ja ehkä jonkun pelin. Peli ja kirja jäävät mummolaan. Toinen mummo antaa vissiin jonkun piirustuslaudan, toivottavasti ei enempää. Minusta tuossa on jo hirveästi lahjoja.
 
Minusta olennaisinta lasten, pikkulasten varsinkin, paketeissa on se avaamisen ilo. Kaunis paperi ja vaikkapa pikkusälää: vaikkapa yöppäri, vähän karkkia ja vaikka sellainen pixi-kirja.
Lapsethan tykkää pienistä jutuista, taskuun pantavista, mukana kulkevista.
Meillä annetaan vähän molempia, isompia ja oikeasti tarpeellisia juttuja ja sitten on koottu näitä Kiva avata-paketteja pari.
 
näin meillä
Mä kyllä vähän oudoksun tota, että joulupukki tuo yhden lahjan...
En sitten tiedä ollaanko jotenkin poikkeuksia, mutta meillä lapset ovat saaneet joka joulu n. 15 pakettia. En siis tarkoita, että joka paketissa olisi joku lelu tai muu kallis lahja. Meillä kääritään suklaarasiatkin omaan pakettiin.
Mutta lapset ovat niin onnelisia jo siitä hetkestäkin, kun joulupukki jakaa lahjoja!
 
En määrää ole ikinä tajunnut laskea. No, yli kymmenen varmaan kuitenkin, isä antaa sitten vielä omansa.
Tänä jouluna ei tule montaa pakettia, ei ole toivomuksiakaan montaa. Mutta ehkä sitten jotain kalliimpaa, niin kuin esim. Wii...toisin joudun sitten telkunkin ostamaan :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Mä kyllä vähän oudoksun tota, että joulupukki tuo yhden lahjan...
En sitten tiedä ollaanko jotenkin poikkeuksia, mutta meillä lapset ovat saaneet joka joulu n. 15 pakettia. En siis tarkoita, että joka paketissa olisi joku lelu tai muu kallis lahja. Meillä kääritään suklaarasiatkin omaan pakettiin.
Mutta lapset ovat niin onnelisia jo siitä hetkestäkin, kun joulupukki jakaa lahjoja!
Kyllä mäkin mielelläni antaisin tuolle lapselle vaikka 30 pakettia,mutta eipähän tässä elämäntilanteessa oo varaa niin tehdä...Jos teillä on varaa lahjoja ostella paljon,ni mikä ettei.Eikös se ole pääasia et lapsi tykkää ja nehän tunnetusti paketeista tykkää :)
 

Yhteistyössä