te jäidit, joilla on KAKSOSET: alkoiko vatsa kasvaa paljon nopeammin kuin yhtä odottaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu

Vieras
Itselläni raskaus viikkoja n.5 takana. Jo nyt on vatsanseutu kasvanu vai onko jotain turvotusta. 2 aiemmassa raskaudessa näin ole ollut. Vasta useamman kk odotuksen jälkeen on alkanut vatsa kasvaa selvemmin. Nyt täs mietinki et voiko olla merkki kaksosraskaudesta? Raskaustestikin näytti jo viikkoa ennen positiivista, ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Aiemmin näyttäneet negaa siihen asti. Voiko sen takia näyttää positiivista et on mahd. tuplamäärä hormooneja jos odottaa kaksosia? Ehkä (ja todennäköisesti) nää on mun omia kuvitelmia, mut jotenki mua mietityttää. Kohtahan se selviää kun käy ekas ultrassa :)

mulla kolmannessa raskaudessa turpos maha ihan järkyttävän kokoseksi! siis alussa,sitä turvotusta. olin heti plussattua niinku puolivälissä raskautta,mun maha oli oikeesti niinku jalkapallo. en kehannu edes kulkee missään "näkösällä" ku en ois halunnu paljastaa kenellekään vielä :D noh viikolla 8 sitten alko tuleen niin suoria kysymyksiä että oli pakko myöntää :snotty:

mutta tosiaan sitten noin viikolla 11 se turvotus lähti ja olin taas ihan normaali,kunnes alko se oikee vauvamaha pikkuhiljaa kasvaa sieltä ihan alhaalta =)
eli siis varmaan ihan normaalia turvotusta sullakin =) ja kun on jo kaks raskautta takana niin kyllä se kasvaakin vähän nopeempaa...

emmä vaan tiiä, kun ei ole ollut kuin toi kaksosraskaus :D Kai se nopeammin kasvoi, kun koko ajan siellä yläkäyrillä mentiin. En tiedä miksi terkka edes vertasi tavallisen käyrään. Ei mun vatsa kuitenkaan älyttömän suureksi tullut. Ja selvän plussan minäkin heti sain.

Mutta onhan niitä varmaan muitakin syitä, jos vaan esim. edellisistä raskauksista paikat on valmiiksi venyneet ;) Tai jos onkin jo edellisestä kierrosta tärpännyt?

Yhteistyössä