Te arvoisat kirppishuijarit!

Eikö teidän omatuntoanne yhtään soimaa,kun huijaatte ihmisiä?
Toivottavasti sinä eräs minullekin "tuttu" nikki näet tämän ja toimitat myymäsi tavarat heille tai muuten teen tästä haloon täälläkin.. :kieh:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja :-(:
Joillakin kaks plussalaisilla ei taida olla muuta tekemistä, kuin syytellä syyttömiä ihmisiä huijareiksi. Mitä tyydytystä siitä saatte?
Sä taidat olla yksi niistä huijareista :kieh:
Toi on just sitä kusipäistä käytöstä.
Mikä oiukeus on tuomita, kun en ole koskaan ketään huijannut?
En edes ole ostanut tai myynyt kaksplussa kirppiksellä mitään.
Loukkaavia kuitenkin ovat joidenkin syytökset. Kuvittele omalle kohdallesi, että joku kertoo kaikille sinun olevan huijari, vaikket sitä ole. Kysymys kuuluikin miksi?

Kuules hei harmaa,tällä eräälläkin huijarillaan on takana monta huijausta täällä :headwall:
Kaikille huijatuille vinkki,tehkää rikosilmoitus :attn: Kyllä ne vastaanottaa pienimmätkin huijatut rahat,jos niitä tulee tarpeeksi niin syytehän siitä rapsahtaa :saint:

narsku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :-(:
Joillakin kaks plussalaisilla ei taida olla muuta tekemistä, kuin syytellä syyttömiä ihmisiä huijareiksi. Mitä tyydytystä siitä saatte?
Sä taidat olla yksi niistä huijareista :kieh:
Toi on just sitä kusipäistä käytöstä.
Mikä oiukeus on tuomita, kun en ole koskaan ketään huijannut?
En edes ole ostanut tai myynyt kaksplussa kirppiksellä mitään.
Loukkaavia kuitenkin ovat joidenkin syytökset. Kuvittele omalle kohdallesi, että joku kertoo kaikille sinun olevan huijari, vaikket sitä ole. Kysymys kuuluikin miksi?
Miten sinä voit olla niin varma, että syytökset ovat turhia, jos et ole kuitenkaan itse asioinut kaksplussan kirppiksellä asiakkaan tai myyjän muodossa?
Minkä vuoksi kukaan ylipäänsä soimaisi kauppakumppaniaan TURHAAN?
Ja jos syytökset ovat turhia, niin yleensä syytetty, syytön osapuoli vastaa syytöksiin.

Joten mistä nyt kiikastaa, kun puolustat noita syyttömiä huijareita?

Joo, kyllä sen voi luokitella huijaukseksi jos on maksanut tavaran ja tavaraa ei vaan näy eikä kuulu! Joo, kyllä posti voi ehkä kerran hukata paketin, mutta että yhden ihmisen lähettämiä paketteja hukattaisiin koko ajan? Enpä usko..

Rikosilmoitusta vaan kehiin jos ostettua tavaraa ei näy!!!

Mulle itselleen ei ole sattunut kuin yksi huijari kohdille,tosin kyseinen tyyppi lähetti tavaran,kun sanoin meneväni tekemään rikosilmoituksen :D
Jos mua huijataan niin varmasti teen ihan samoin, tai kaivan vaikka kivenkolosta osoitetiedot ja käyn itse hakemassa tavaran jonka ostin tai sit rahat, jotka maksoin! :D

Kuules hei harmaa,tällä eräälläkin huijarillaan on takana monta huijausta täällä :headwall:
Kaikille huijatuille vinkki,tehkää rikosilmoitus :attn: Kyllä ne vastaanottaa pienimmätkin huijatut rahat,jos niitä tulee tarpeeksi niin syytehän siitä rapsahtaa :saint:
Niin! Pienistä puroista syntyy joki! Etekii jos kaikki pienet purot yhdistyy!
Täältä lähtee pieni puro eteenpäin jos ei rupia vastauksia tulemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Oon paljon lukenu noista huijareista, enkä siksi itse tohdi tehdä kauppaa täällä. Paljon uhotaan, että tehdään ilmoitus poliisille, mutta onko kukaan oikeasti sellaista tehnyt? Ei ne huijarit pelkästään uhkauksia säiky...
No mua ei ole VIELÄ huijattu, mutta jos huijataan niin en varmasti jätä asiaa siihen! |O :)

Otsikosta olisi voinut jättää tuon sanan "arvoisat" pois.
Itse olen tullut tuolla kirppispuolella huijatuksi ja sen jälkeen en ole sieltä enää mitään ostanut. Ja se on tosi harmi, koska syksyn ja talven mittaan tein sieltä kivoja ja edullisia hankintoja. No niiltä samoilta myyjiltä voisin toki ostaa vieläkin.
Todella harmi, että kiva homma on muutaman epärehellisen toimesta pilattu!

mulle sattui kohdalle tällainen (ei tosin täällä)

myyjä sanoi ensin että kirje oli palautunut hänelle kun osoite oli väärin, laittaa seuraavana päivänä uudestaan postiin... no tämän sitten posti hävitti (tuskin saman kirjeen kohdalle voi posti tehdä noin paljon mokia)
Odoteltiin ja odoteltiin, käskin myyjän laittaa jonkun kopion tekemästään katoamisilmoituksesta jonka teki muka joskus helmikuun alussa (jota ei tod tehnyt kun mitään lappuja ei mulle tullut)
Kävi muka postissa kyselemässä. Lupasi maksaa summan takaisin, ellei pakettia löydy sen viikon aikana, no nyt ei ole vastannut enää mitään

Selvä huijaus, eikö?
Poliisilla uhkailin ja loukkaantui että syyttelen häntä, no ihan aiheesta syyttelin...

niin se vaan on
Rikosilmoitus on oikeutettu ja oikea tapa toimia, mutta turha. Juurikin poliisista tv:ssä kerrottiin, että netti-kirppareista ja netti-huutokaupoista tulee kokoajan huijauksen vuoksi rikosilmoituksia. Samat ihmiset huijaa toistuvasti. Vaikka huijari saadaan kiinni ei ostaja saa rahojaan takaisin koska huijarit on varattomaksi julistettuja ja ulosotossa pitkä piikki. Merkinnälläkään ei heille enään ole väliä...

Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Rikosilmoitus on oikeutettu ja oikea tapa toimia, mutta turha. Juurikin poliisista tv:ssä kerrottiin, että netti-kirppareista ja netti-huutokaupoista tulee kokoajan huijauksen vuoksi rikosilmoituksia. Samat ihmiset huijaa toistuvasti. Vaikka huijari saadaan kiinni ei ostaja saa rahojaan takaisin koska huijarit on varattomaksi julistettuja ja ulosotossa pitkä piikki. Merkinnälläkään ei heille enään ole väliä...
No mutta on se kuitenkin hyvä näpäytys heille,ellei muuta.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Niin! Pienistä puroista syntyy joki! Etekii jos kaikki pienet purot yhdistyy!
Täältä lähtee pieni puro eteenpäin jos ei rupia vastauksia tulemaan!
Näin on. Ihmettelen että kuinka pieniä summia ihmisiltä oikein viitsitään huijata. Kerran eBayssa yksi ihminen jätti lähettämättä minulle vaatteet, jotka maksoivat postikuluineen peräti 8 brittipuntaa eli reilun kympin. Siihen saakka oli lähettänyt satoja vaatteita ja tuon jälkeen jätti systemaattisesti lähettämättä monille muillekin palautteiden mukaan. Kyllä se niin on, että pienistä puroista suuret virrat syntyvät, mutta kuinka pienistä niitä oikein viitsii kerätä, sitä en aina jaksa ymmärtää.

Tämä siis onneksi ainoa kohdalle osunut huijari, joka onnistui tempussaan. Muutama suomalainen tapaus täällä on kyllä yrittänyt.

Yhteistyössä