Täytyykö tässä heti muuttaa pois????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vituttaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt ajattele, että nimenomaan ap olisi väärässä, mutta mua kyllä vi*tuttaa se, että aina jos joku aiheuttaa häiriötä kerrostalossa, niin ne, jotka siitä kärsivät ollaan passittamassa epäkelpoina kerrostaloasukkaina omakotitaloon. Mun mielestä just kerrostalossa pitää elää niin, että ottaa naapuritkin huomioon. Omakotitalossa sit voi ehkä elellä vähän äänekkäämminkin.

Meillä vähän sama juttu..asutaan ylimmässä kerroksessa ja alapuolella asuu vanhempi naishenkilö, alkoi vuosi sitten valittamaan että täällä pomputellaan palloa yöt läpeensä! ja ettei pysty kohta enään asumaan kun NIIN hirveä mekkala, ihmeteltiin että mitä hittoa se voi olla kun emme omista palloja ym. kerran tuli ovelle kysymään että mistä se ääni tulee, minä olin istumassa sohvalla ja mies koneella.

Monesti hyökkäsi kimppuun rappukäytävässä ja vaati meitä lopettamaan pallottelun! yritettiin miljoonat kerrat sanoa että ei tiedetä mistä ääni tulee, että tulkoot ovelle kun äänet alkaa niin saatais asia selville, noh ei ikinä tullut! Tätä jatkui puolisen vuotta kunnes nainen rupes huutaa aina yhtäkkiä : HILJAA! sitten tajusin: tietokone penkistä kuului TODELLA hiljainen naksaus ääni aina kun siihen istui, noh..tuoli hävitettiin, olenkin miettinyt viimeaikoina et nyt se varmaan kohta sekoaakin tuolla kun poika hakkaa leluja lattiaan ja raivoaa ym. :D eikä muuten kyseinen mamma tervehdi enään :laugh: elämisen äänet saa kuulua kerrostalossa!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mulla on se käsitys että ei olis saanu nauhottaa...

Kaipa sitä nauhottaa saa ihan omaksi huviksi. Mutta yleisesti esim. todistusaineistona sitä ei saa käyttää,jos toinen ei ole tietoinen nauhoituksista.

Mäkin ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja kertoisin oman version. Naapurihan on voinut vaikka valehdella kaiken maailman metelöinnit sille.

Luulis se pattereiden hakkaaminen häiristsevän koko taloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En nyt ajattele, että nimenomaan ap olisi väärässä, mutta mua kyllä vi*tuttaa se, että aina jos joku aiheuttaa häiriötä kerrostalossa, niin ne, jotka siitä kärsivät ollaan passittamassa epäkelpoina kerrostaloasukkaina omakotitaloon. Mun mielestä just kerrostalossa pitää elää niin, että ottaa naapuritkin huomioon. Omakotitalossa sit voi ehkä elellä vähän äänekkäämminkin.

tottakai täytyy ottaa huomioon. mutta hiljaisuuden aika on täyttä hiljaisuutta varten. nämä naapurit halusivat juuri sellaista. ja sillon kun asuntoon vasta muutetaan eli siellä ei oo mtn ja tavarat kannettu sisään vasta ni kyllä mä ainakin kengät jalassa kävelen.

Jos myyjä on ollut tietoinen noiden naapureiden hankaluudesta ja myynyt asunnon siitä mainitsematta, voitte vaatia jonkinlaista hyvitystä. Tosin tietoisuuden osoittaminen voi olla hyvinkin vaikeaa jos ei jopa mahdotonta. Ja oikeudenkäynti tuollaisessa asiassa ei varmasti ole helppo eikä halpa.

Ja niiden naapureiden siis pitää olla psykotason hankalia, että mitään mahdollsuutta vaatia korvauksia olisi!

Tarinan opetus; haastattele naapureita ja isännöitsijää ennen kuin ostat asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Jos myyjä on ollut tietoinen noiden naapureiden hankaluudesta ja myynyt asunnon siitä mainitsematta, voitte vaatia jonkinlaista hyvitystä. Tosin tietoisuuden osoittaminen voi olla hyvinkin vaikeaa jos ei jopa mahdotonta. Ja oikeudenkäynti tuollaisessa asiassa ei varmasti ole helppo eikä halpa.

Ken sanoi että tämä olis omistusasunto??? Vuokralla ollaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu pitäähän naapurit huomioida, mut ihan normisti eletään, ei tod.mennä nukkumaan jo 19 aikaan kun naapuritkin menee haloo...

Monille isännöitsijöille varmasti ovat nuo työkseenvalittavat asukkaat tuttu juttu. Äkkiä varmasti tunnistavat ketkä niitä ovat. Otat vaan yhteyttä rohkeasti ja kerrot asiallisesti oman kantasi, niin sillä pitäisi pärjätä. Ja laita ilman muuta kaikki kerrat kun käyvät valittamassa tai räyhäävät ylös johonkin, niin voit valittaa vastaavasti siitä, kuinka terrorisoivat teitä.

Jos keskustelua nauhoittaa, se ei ole laillisesti pätevää todistusaineistoa esim. oikeudessa, ellei sitä ole tehty vastapuolen suostumuksella.

Meillä oli naapurina vuorotyöläinen, jonka mielestä meidän olisi tullut elää hänen työvuorojensa mukaan.. Ja kostoksi meidän normaalista päivärytmistä ja elämänäänistä saimme kuulla yllättäin hänen lempimusiikkiaan ja seinien hakkaamista 03-05 välisenä aikana..

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Jos keskustelua nauhoittaa, se ei ole laillisesti pätevää todistusaineistoa esim. oikeudessa, ellei sitä ole tehty vastapuolen suostumuksella.

Näinhän se on ämericässä oikeussalidraamojen mukaan, mut miten lie Suomessa.

Muutimme juuri uuteen asuntoon, vanhan kerrostalon ylin kerros. Ekana päivänä kun muutimme, alakerrasta ruvettiin hakkaamaan pattereita. Toisen kerran kun olimme asunnossa, kävelimme kengät jalassa huoneesta toiseen ja joko taas hakattiin. Alakerrassa kävimme kysymässä onko jotain ongelmia... Sanoivat että sisällä ei saa kävellä kengät jalassa, lapset ei saa juosta sisällä vain ulkona, meidän pitää alkaa elämään heidän rytmin mukaan, koska heidän lapsi on herkkäuninen... kello oli sinnoin 18.50!!! Ajattelimme silloin että voi v.... Nyt sitten olemme tässä pari pv.asuneet... tänään alakerran naapuri sanoi että tuo juokseminen saa riittää, hän on ilmoittanut isännöitsijälle, OIKEESTI eihän tälläsen naapurin kanssa voi elää... Kaiken huippu, se naapuri nauhoitti käyntinsä, kun kävi ovella että mitä puhuttiin... OLISIKO HÄN SAANUT NAUHOITTAA KESKUSTELUA??????

Voi v... että alkaa raivostuttaa... ai niin ja sitten meidän pitää hommata sellaset sisäkengät mistä ei tule ääniä... oikeesti kyseessä vielä lapsiperhe, tää on niin meidän tuuria.
Niin... te siis tieten tahtoen HALUATTE aiheuttaa meteliä ITSE joka helvetin päivä ja tiedostatte että siitä lähtee häiritsevää ääntä?
Tämä on tosiaan jo vanha ketju, mutta muille, jos kohtaatte AP:n kaltaisia, tekstistä päätellen kusipää teinejä, niin LYÖKÄÄ SUORAAN TURPAAN! Itse kuuntelen tässä seinänaapurin sekä alakerran teiniorkesterin pauketta. Tässä alkanut pohtimaan että ensin pitänee kyhätä kusipelti ja jos se ei auta niin tossa on XXL vieressä, mistä saa jos minkäkinlaista golfmailaa jos päässä naksahtaa kunnolla

Yhteistyössä