Täytyy ilmeisesti syödä pelkkää makaronia kun lapsi ei ole täällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhältä tuntuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhältä tuntuu

Vieras
Lapsi on siis isällään kirjoilla eli en saa lapsilisää enkä elatusmaksuja. Lapsi kuitenkin mulla puolet ajasta ja mun pitäisi hänet ruokkia ja vaatettaa työttömän tuloilla.

Odotan päätöksiä asumistuesta, työmarkkinatuesta ja matkakorvauksista. Mitään asiaa ei ole päätetty ja tilillä on rahaa euro. : / Tämän kuun vuokra on jo maksettu sossun toimesta. Pakastimessa on kolme pakettia jauhelihaa, yksi broilersuikalepaketti, 2 broilerin koipi pakettia, kalapuikkoja n.15kpl ja puoli pussia ranskiksia. Lisäksi perunaa, makaronia ja riisiä. Leipää aion tehdä tänään.

Ajattelin, että mun on pakko itse olla syömättä tai syödä hyvin köyhästi niinä aikoina kun lapsi ei ole täällä, että nuo ruoat riittää sitten hänelle. Kun ei yhtään tiedä koska Kelasta tulee yhtään mitään.

Älkääkä soittako suuta, että mene töihin. Mulla on osa-aikainen työ, mutta tulot siitä pienet. Työtön olen ollut vasta kuukauden ja kokopäiväistä työtä etsin koko ajan.

Laskin, että ensi kuulla kun saan työmarkkinatuen ja palkan niin mulle jää vuokran jälkeen 260€ rahaa. Ei ole paljoa kun laskee, että tuosta pitää lapsikin ruokkia. Yhden laskurin mukaan saisin vielä toimeentulotukea n.100€, mutta epäilyttää laskiko se laskuri oikein. Lapsesta en saa siis mistään mitään rahaa, mutta menoja on kuitenkin.

Tuo on niin väärin! Toivottavasti et kuitenkaan joudu maksamaan elatusmaksuja, jos lapsi on puolet ajasta sulla. Saat toimeentulotukea kyllä (n.200 euroa), ja saat myös ylläpitokorvausta lapsesta muutaman kympin kuussa. Suosittelen että varaat ajan sosiaalitoimistoon, niin saat paremmin selvitettyä tilannetta. Jos asumiskustannuksesi ylittävät niinsanotun sallitun rajan joka yhdelle hengelle otetaan huomioon, voidaan se ottaa huomioon sossussa että lapsikin on sinulla noin paljon. Älä laita pelkkää kirjallista hakemusta, sulla on oikeus päästä sosiaalityöntekijän puheille viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä siitä kun olet ottanut yhteyttä.

Tuo on niin väärin! Toivottavasti et kuitenkaan joudu maksamaan elatusmaksuja, jos lapsi on puolet ajasta sulla. Saat toimeentulotukea kyllä (n.200 euroa), ja saat myös ylläpitokorvausta lapsesta muutaman kympin kuussa. Suosittelen että varaat ajan sosiaalitoimistoon, niin saat paremmin selvitettyä tilannetta. Jos asumiskustannuksesi ylittävät niinsanotun sallitun rajan joka yhdelle hengelle otetaan huomioon, voidaan se ottaa huomioon sossussa että lapsikin on sinulla noin paljon. Älä laita pelkkää kirjallista hakemusta, sulla on oikeus päästä sosiaalityöntekijän puheille viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä siitä kun olet ottanut yhteyttä.

No eihän mulla ole varaa mitään elatusmaksuja maksaa, näin on sossussa laskettu ja tehty siitä paperi Kelaa varten. Lapsen tapaamisesta sopimuksessa on vain, että vanhemmat sopivat keskenään.

Vuokra menee yli sen mitä saa yhdellä olla.

[QUOTE="Sirkkeli";26112492]Miksi sun pitäisi esim. vaatettaa, jos isä saa lapslisät+elatuksen Kelasta?[/QUOTE]

No kyllä mä haluan lapselleni vaatteita ostaa! Niin osti isäkin kun lapsi oli mun luona kirjoilla.

[QUOTE="a p";26112501]No kyllä mä haluan lapselleni vaatteita ostaa! Niin osti isäkin kun lapsi oli mun luona kirjoilla.[/QUOTE]

No eihänsiinä mitään, osta sitten :)

Yhteistyössä