"Täytteettömän" Mustikkapiirakan ohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuu

Vieras
Tarkoituksena tehdä miehen maun mukainen mustikkapiirakka.
Ohjeet "Siinä on taikinaa ja mustikoita"
Tarkemmin nyhtämällä sain tietää, että piirakassa pitäisi olla sopiva määrä mustikoita, ei siis liikaa, sellaisesti ripotellusti ja vain pohjataikina.
Hyviä ohjeita löytyy kyllä googlettamalla, mutta suurimmassa osassa on kermaviili tai muruseos mustikoiden kanssa.
Kellään hyvää vinkkiä?

Paras mustikkapiirakkaresepti

200 g voita (ei margaa)
2 dl sokeria
2 munaa
1 rkl vanilja-aromia tai rapsuttele vaniljatankoa
200 g kermaviiliä (ei kevyt)
1 tl kaardemummaa
ripaus suolaa
3,5 dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta
ripaus soodaa

2 dl ruokosokeria
½-1 l mustikoita / raparperia /vattuja tai vaikka omenaa

Teen itte tämän sil...ikonivuokaan, mutta jos ei oo sitä, niin voitele kakkuvuoka
Voi ja sokeri vatkataan, lisää munat, vatkaa hyvin sekaisin. Sitten vanilja ja kermaviili.
Sitten kuivat aineet.
Ruokosokeri vuuan pohjalle, mustikat päälle ja kakkutaikina päällimmäiseksi.
180 astetta, noin 30 min (tsekkaa välillä oman uunisi mukaan).
Anna jäähtyä ainakin 20 min enneku kumoat tarjoiluvadille.
Jätskin tai creme vanillan kaa herkkua. :-)

Pari pv sitten etsimme mekin ko ohjetta.
Katso www.kotikokki.net , sieltä löytyy vinopino ohjeita kermaviilillä, murulla ja (sulle tärkeintä) ILMAN MITÄÄN noita äskeisiä.

Mä teen aina omenapiirakkareseptillä, tosi helppo ja sopivasti vaan mustikkaa päälle :)

1 tl leivinjauhetta
2 dl vehnäjauhoja
1 kananmuna
2 dl sokeria
(vanilliinisokeria)
75-100 g margariinisulaa

'piimäpiirakka'

Sekoita lasillinen vehnäjauhoja ja lasillinen sokeria+ pari tl soodaa, lisää lasillinen piimää ja kaada pellille leivinpaperin päälle. Ripottele päälle mustikoita ja paista, ehkä 175-200asteessa kypsäksi. Tää on vähän sellasta tahmeaa ja aika makeaa.

Mun äiti teki, eikun mun mummuhan se olikin , ihan tavallisen pullataikinan niin se sano ainakin, ja kaulitsi sen pellille ,mustikat, vähän perunajauhoja, sokeria sekasin ja pohjan päälle . Joskus oli sellanen taikina ristikko päällä.

Paketti kaupan valmista murotaikinaa pohjaksi, päälle pakastemustikoita, joita on hieman pyöritetty perunajauhoissa (mehu ei löystytä pohjaa), uuniin ja avot! Maailman yksinkertaisin ja vielä tosi hyvä mustikkapiirakka! =)

Kiitos ohjeista, täytyy kokeilla jotakin. Kaupan murotaikinasta en tykkää kun teen mielummin itse, ja kotikokista löysin lähinnä murullisia ja kermaviilillisiä ohjeita, mutta humenna sitten tehdään lopullinen päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos ohjeista, täytyy kokeilla jotakin. Kaupan murotaikinasta en tykkää kun teen mielummin itse, ja kotikokista löysin lähinnä murullisia ja kermaviilillisiä ohjeita, mutta humenna sitten tehdään lopullinen päätös.

Me tehtiin tällä ohjeella siis pari pv sitten ja hyvää peruskamaa oli.
Tämä ohje kyllä kuulosta ihan sellaiselta mitä etsit:)

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/166150/%20%20Helppo%20ja%20nopea%20mustikkapiiras

Yhteistyössä