Täytetyt broilerileikkeet... Vinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamama"

Vieras
Aattelin koittaa tehdä huomenna täytettyjä broilerileikkeitä, joihin täytteeksi tuoretta basilikaa ja ehkä jotain juustoa.. Cheddaria, mozzarellaa vai edamia?

Miten te käytännössä teette tän? Nuijitaan pihvi ohueks, täytteet välii, taitetaa kahtia ja kiinni coctailtikuilla? Vai jotenki muuten?

Kaikki vinkin tervetulleita!

Mä olen yleensä laittanut väliin homejuustoa,valkosipulia ja persiljaa,maustanut mustapippurilla.Sitten taittanut kaksinkerron ja laittanut uunivuokaan,päälle kermaista valkokastiketta (joskus joukossa sulatejuustoa),paistan uunissa n.175 astetta,n.45min... ei ole kuivaa! nam.
Täytteeksi tietysti sitä mistä itse tykkää.

mä oon tehnyt sellaisia et oon marinoinut leikkeet santamarian lime-tacomausteella (tms) ja sit sisään iso pala viherpippurikoskenlaskijaa, ja rullannut ne fileet..
sitten paistanu pikkasen pintaa pannulla ja lopuksi hauduttanut ne kypsäksi jossain ranskankerma tai kerma soosissa :p
(muistaakseni kerran ostin jotain limemaustettua ranskankermaa, tai tuorejuustoa, en muista minkä merkkistä, se oli toooosi hyvää tohon sekaan )

Minttua ja rukolaa silppuna. Joukkoon oman maun mukaista tuorejuustoa ja hiukan sitruuna mehua. Jos sulla on oikein leike niin viiltelisin sisälle taskun ja täyttäisin sen. Koko komeuden kruunaa vuohenjuusto, joka lisätään liki kypsän leikkeen päälle paisto vaiheessa. :p

Yhteistyössä