Täytekakun valmistuksesta kysymyksiä. Eli miten hienoja kakkuja teette yleensä lapsenne tai omaan synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
No toki itekkin jonkun verran panostan kakun koristeluun eli en nyt mitään rumiluksia halua tehdä.

Laitan nyt pari linkkiä, jotka varmaan monille tuttuja blogeja. Joissa on todella kauniita täytekakkuja on kermalla tai marsipaanilla kuorrutettua, on rumpalille sopivaa, on videokameraversiota kakusta yms todella kauniita kakkuja. Joo itekkin varmaan näitä osaisi tehdä, mutta ei nyt vaan oikein hirveästi jaksa. Ja kun tuntuu, että noi täytekakut on niin hienoja ettei niitä edes haluaisi syödä :D
Ja täytyy myöntää, että kyseisissä linkeissä on näitä mansikkatäytekakkuja joita itekkin oon tehnyt. eli ei mikään ihan ylivoimainen haaste :)

http://ebetys.vuodatus.net/blog/category/T%C3%A4ytekakut

Viimeksi tein kissan mallisen kakun, lapsista oli tosi hauska, ja myös aikuisista. Helppo oli tehdä ja hyvää oli. Voileipäkakkuihin satsaan eniten, ja niitä on tarjottava kaikissa juhlissa, kun kaikki tutut niitä odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mun mielestä kakussa on tärkeämpää maku kuin ulkonäkö, joten siksi en väännä mitään ihmehärveli kakkuja, vaan teen ihan perus kermiksiä..

Viime viikon juhliin tein vadelma- ja sitruunamoussetäytteellä kermakakun, ai että oli ihanaa! Kun toisena kakkuna oli oikein suklaa-suklaakakkua niin kiva kontrasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mun mielestä kakussa on tärkeämpää maku kuin ulkonäkö, joten siksi en väännä mitään ihmehärveli kakkuja, vaan teen ihan perus kermiksiä..

Joo samaa mieltä. Mä teen peruskakkuja, en edes yritä muuta. Ei ole haluja, mulla on hyvät kakkureseptit..

blogimaailmassa on kyllä monta taitajaa. ihaniahan on kyllä nuo muotokakut.. itse käyn ihastelemassa kakkuja tällaisilla sivuilla. http://juhlatar.vuodatus.net/blog/category/T%C3%A4ytekakut
näyttävät herkullisilta ja silti näitä malttaisi syödäkkin :)

Kyllä mä mielestäni teen ihan ok kakkuja vaikka en suinkaan mitään luomuksia kuin noissa blogeissa. Panostan kyllä että päälle valkkaan parhaat marjat ja laitan hyytelösokeria ja koristelen sivut tyllalla. Ei jaksa enempää.

Yhteistyössä