Täytekakun täyte..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilppa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilppa86

Jäsen
21.02.2010
467
0
16
Olis kakun teko eessä ja olen täytteitä miettiny..

Ajattelin tehdä ihan perustäytteillä, toiseen mansikkaa+banaania ja kermavaahtoa ja toiseen vadelma+banaani ja kermavaahto. Rupesin sitten kuitenkin miettimään,että kaipaisiko jotain muuta lisäksi täytteeksi? Kostutan mehulla..

mä kokeilin omaan synttärikakkuun tässä kuussa seuraavanlaisia täytteitä:

1. kerrokseen laitoin ihan vaan mansikkasurvosta. Pakkasesta otin mansikoita ja survosin ne. Reilusti laitoin ja päälle kermavaahtoa.

2. kerrokseen sitten tein banaani-persikkarahkan. Laitoin rahkapurkin johon sekotin kerman lisäksi lasten banaani-persikka pilttejä (muistaakseni 2kpl). Lisäksi survosin persikan puolikkaita sekaan, ei ollut siten aivan niin sileää. Ja ennen kun laitoin rahkan kakun päälle, laitoin vielä banaanista ohkasia siivuja pohjalle. Rahkaan lorautin vielä ihan hitusen sitruunamehua, niin banaanit ei tummuneet. Ja kehuja tuli! Ja vaikka itse sanonkin, se oli hyvää!

Ite oon aina baskusta tykänny kakussa siksi ajattelin sitä. Ja tosissaan jos puhutaan niin en ole muilla täytteillä kokeillut ja ajattelin jotta uskallanko alkaa soveltaan kun juhlat lauantaina..

Mutta tuo rahka alkoi kiinnostamaan, jos sitä sekoittais kermavaahdon kanssa väliin.. Millainen rahka passaisi banaanin ja mansikan/vadelman kanssa?

Eiks banaani tummu aika rumasti..

Mä oon laittanu ihan vaan vadelma,mansikka tai mangorahkaa.
Viimeks oli valkosuklaa-kermavaahto ja muussattua mansikkaa tai vadelmaa.

Mä tykkään käyttää täytekakun välissä kaupan vaahdotettavaa suklaamousea. Sen sekaan voi laittaa hiukkasen kermaa. Sen kaveriksi passaa hyvin mansikka rahka

Voit myös siihen päälle tulevan kerman sekaan laittaa hiukkasen rahkaa + sitruunaa..