Vinkkejä täytekakun täytteisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami24
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami24

Vieras
Huvin vuoksi ajattelin kakun pyöräyttää ja kerrankin laittaa väliin muuta kuin mansikkahilloa ja kermavaahtoa. Vinkkejä siis mikä mielestäsi on paras täyte? :)

Tosi ihana täyte on pätkis mousse :) Tein siskolle synttärikakkuun siitä täytteen ( laitoin lisäksi vadelmahilloakin), ja tuli ihan tajuttoman hyvää..! Googleta pätkismousse niin löytyy ohje.

Itse pidän, kun välit täytetään ihan perinteisesti del monte sekahedelmillä ja banaani siivuja, myös kermaa väleihin tietty ja kostutus del monte purkin mehusta, jos tarvitsee lisäkostutusta, niin sekamehulla.. :flower:

Mä laitan kaupan vadelmamoussepaketin johon sekoitan lisäksi kermavaahtoa ja marjoja. Tietysti kostutus ja hillo alle. Aika namia tulee. Tuosta pätkistäytteestä, eikös se ole aika suklainen, laitatteko pohjaan kaakaojauhoja ja päälle suklaata vai onko kakku muuten ns perinteinen?

Mä tein ihan tavalliseen kakkupohjaan, en mitään suklaapohjaa. Siihen tuli muistaakseni yks pussi niitä pikkupätkiksiä sulatettuna, siihen sekoitettiin 1rasia maustamatonta tuorejuustoa ja kermavaahtoa ( en muista sen määrää). Ei ollu mun mielestä liian suklainen.

aaaaarllllll... mun mielestä aivan järjen vievää oli geishamousse. ja niinki yksinkertasesti tein ku vispasin flora vispiä purkillisen ja sulatin mikrossa kaks levyä geisha-suklaata. ja lisäksi laitoin aprikoosisosetta sinne väliin.. ja kyllä oliki nannaa
e035.gif

Yhteistyössä