TäyteKakku apuja ja neuvoja kaivataan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Kuinka nopeesti on mahdollista saada kakkukuva tilattua? Entäs tietäskö joku kuin lyhyellä varotusajalla sais tilattua jostain kakun? Tai miten tehdä itse kakku "käsilaukku"...

Äitini tosiaan täyttää sunnuntaina 50v ja mun pitäs kakkuu hommaa/tehdä.

Täällä ainakin on suositus paikallisessa liikkeessä, että viikkoa aikaisemmin pitäis tilata, varsinkin jos erikoisempi kakku tai sesonkiaika. Soita ja kysele jostain teidän suunnalla olevasta alan liikkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Täällä ainakin on suositus paikallisessa liikkeessä, että viikkoa aikaisemmin pitäis tilata, varsinkin jos erikoisempi kakku tai sesonkiaika. Soita ja kysele jostain teidän suunnalla olevasta alan liikkeestä.

Täytyy vissiin alkaa googlettaa... Toisaalta jos löytäs hyvän "ohjeen" niin itsekkin tekis...

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Käsilaukun mallisen kakunko halut tehdä? Eikös se onnistu melko helposti jos teet pellille kakkupohjia, ja kokoat sen niistä? =)

No mun äiti on käsilaukku friikki... *toivonut lahjaksi merkkilaukkua* Ja sitten on myös Mamma... Joten eikös se kävis... Mulla on mielikuvitusta kaikkeen mutta jotenkin se toteuttaminen on huono.

Siksi jo tota muumimammaakin ajattelin...

Jos käsilaukun ei tarvitse olla iso, niin sen saat helpoiten halkaisemalla pyöreän kakkuphjan keskeltä ( eli tulee kaksi "puolikuuta" ) ja toisen puolen laitat pystyyn, marsipaani tms päälle ja koristelet :D

866176.jpg

866173.jpg

Huonosti selitetty, joten kuva selventämään.Kuvat lainattu vuodatus.netistä

tässä on mun toissavuotinen syndekakku...
http://www.aijaa.com/v.php?i=2275900.jpg

marsipaanilla olen tehnyt muumipeikkokakun, parit hellokittykakut ja pääkallokakun... leivinpaperille kaavat ja sitten marsipaanista leikkaa kuvat...

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:

marsipaanilla olen tehnyt muumipeikkokakun, parit hellokittykakut ja pääkallokakun... leivinpaperille kaavat ja sitten marsipaanista leikkaa kuvat...

Eipä näy kakku :D
Mistä se vois johtua :o :whistle:

Ja asiaakin! Tahtosin nähä pääkallokakun!! Ja teko vinkit!
Ukolle pitäs kuulema semmonen tehä :D

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:

Eipä näy kakku :D
Mistä se vois johtua :o :whistle:

Ja asiaakin! Tahtosin nähä pääkallokakun!! Ja teko vinkit!
Ukolle pitäs kuulema semmonen tehä :D

Katsopa täältä

:wave:

506922.jpg

http://vesselix.vuodatus.net/blog/527926

1358694.jpg

http://nohanna.vuodatus.net/blog/category/t%E4ytekakut

Kuvat lainattu yllä olevilta sivuilta =)

Hei tuo käsilaukku kakku on kyllä aikasta upee :) Tuota täytyy kyllä harkita... Tosin kokohan tuossa on hiukan ongelma... se tosiaan on suht pieni.

Saletisti päädyn tekemään tavallisen kakun jossa lukee "Mamma 50" :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Hei tuo käsilaukku kakku on kyllä aikasta upee :) Tuota täytyy kyllä harkita... Tosin kokohan tuossa on hiukan ongelma... se tosiaan on suht pieni.

Tee tavallinen neliskullmainen kakku ( pohjat paistat uunipellillä ) ja tee tuo käsilaukku-kakku sitten siihen siihen päälle?
isompaan kakkuun voit kirjoittaakin sitten onnea tai jotain, vaikka sen Mamma 50v =)

marsipaanista ruusuja koristeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

Tee tavallinen neliskullmainen kakku ( pohjat paistat uunipellillä ) ja tee tuo käsilaukku-kakku sitten siihen siihen päälle?
isompaan kakkuun voit kirjoittaakin sitten onnea tai jotain, vaikka sen Mamma 50v =)

Tässä olis kyllä idea ;) Ja hyvä sellanen.

Tosin nyt on vielä yks ongelma... Miten mä saan kuskattua autolla... toivottavasti "ei hellettä" n. 1,5tunnin päähän mökille...

Tässä olis kyllä idea ;) Ja hyvä sellanen.

Tosin nyt on vielä yks ongelma... Miten mä saan kuskattua autolla... toivottavasti "ei hellettä" n. 1,5tunnin päähän mökille...

Jossain laatikossa menee,laukun voit nostaa kakun päälle perillä ja pursottaa kermat siellä.Laukun jos marsipanailla teet,voit kuorruttaa sen etukäteen.

Jään miettimään ja maistelemaan kakkua :D

Vielä täyteideoita ottasin vastaan :) Mulla on vaniljakreemiä kotona... Mutta en oikeen osaa sitä käyttää...

Miten et osaa?
Sellaisenaan ( ohje paketissa? ) mansikoiden kanssa tosi hyvää välissä, tai tekemällä "diplomaattikermaa! :D eli teet sitä kreemiä ja sekoitat sitä vaahdotetun kerman sekaan.On hyvää ja vaikka niitä mansikoita sitten pilkottuna sekaan =)

Jään miettimään ja maistelemaan kakkua :D

Vielä täyteideoita ottasin vastaan :) Mulla on vaniljakreemiä kotona... Mutta en oikeen osaa sitä käyttää...

Miten et osaa?
Sellaisenaan ( ohje paketissa? ) mansikoiden kanssa tosi hyvää välissä, tai tekemällä "diplomaattikermaa! :D eli teet sitä kreemiä ja sekoitat sitä vaahdotetun kerman sekaan.On hyvää ja vaikka niitä mansikoita sitten pilkottuna sekaan =)

Just sitä että mitä sen kaa käyttää... Mutta siis jos just kreemiä ja kermaa ja sitten jos laittas mustikkaa ja mansikkaa?

tossa kakkataudissako aiot sen kakun vääntää? Onko käynyt mielessä, miksi elintarviketyöntekijöiltä vaaditaan puhdas salmonellanäyte ennen töiden aloittamista???
Äitis varmaan kiittää...

Alkuperäinen kirjoittaja syysäippä:
tossa kakkataudissako aiot sen kakun vääntää? Onko käynyt mielessä, miksi elintarviketyöntekijöiltä vaaditaan puhdas salmonellanäyte ennen töiden aloittamista???
Äitis varmaan kiittää...

ÖÖÖ... mun kakkatauti on päättynyt ja salmonella oli puhdas nolla. Että elintarvike työläisenä ja sairaanhoitajan tyttärenä tiedän että olen valmis tekemään kakun sunnuntaina juurikin äidilleni. Että kiitos vain myötätunnosta ja arvokkaista neuvoista :whistle:

no ei se salmonella ole ainut, mitä voit tartuttaa!!
Luulisi, että elintarviketyöntekijällä on tietoa siitä, että sairastanut voi erittää virusta esimerkiksi viikon ajan runsaastikin, mutta ensimmäiset kaksi-kolme päivää vielä yhtä paljon kuin sairastaessa. Eli jos kakkatautisi on päättynyt tänään ja väännät lauantaina tai sunnuntaina sen kakun, niin voit ihan realistisesti tartuttaa vaikkapa noron siitä kakusta eteenpäin. Oli taudinaiheuttaja sitten mikä tahansa, niin se ei hetkessä elimistöstä poistu. Miksiköhän sitten esimerkiksi sairaalassa oli epidemioiden aikana ohjeistus siitä, että vatsataudin jälkeen pitää olla töistä poissa 48-72 tuntia (ohjeista riippuen) oireiden päättymisestä?
Toi olikin mielenkiintoinen juttu, että opiskeltu tieto siirtyy periytymällä, että jos äiti on sairaanhoitaja, niin tytär omaa automaattisesti kaikki hoitotieteen tiedot!! Ha ha ha!!!

Yhteistyössä