Täytän tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poppy";23430936]Kaikki ei syö, älä yleistä.[/QUOTE]

No kerropa missä mä olen yleistänyt, että kaikki syö (lihaa/karitsaa, kumpaa sitten tarkoititkaan?). :D Sanoin vaan, kun kysyttiin, että miten joku voi syödä karitsaa, että ihan samalla lailla kuin mitä tahansa muutakin lihaa varmaan. Samalla laillahan sitä voisi kysyä, että miten joku voi syödä possua, miten joku voi syödä kananpoikaa jne. Henkilökohtaisia valintoja. :) Itse syön mieluummin lammasta, jonka kasvatuksen tiedän kestävän eettisen tarkastelun, kuin tehotuotettua pakettilihaa kaupasta.

[QUOTE="vieras";23430817]Miten joku voi syödä karitsaa?:([/QUOTE]

Monelle lammastilan pitäjälle lampaanhoito on enemmän elämäntapa- kuin tehotuotantokysymys. Suomalaisten lammastilojen villa on liki ongelmajätettä, niin huonosti täällä on jatkojalostusta villalle. Eläinsuojelullisista syistä lampaat on kuitenkin säännöllisesti kerittävä. Pelkällä villalla ei siis elä, lihakauppa tuo elannon lampureillekin. Lammaslaumat saavat pääsääntöisesti elää aika lajinmukaista elämää. Eli kotimainen lammas on poronlihan ja rtiistan ohella puhtaimmin omatunnoin syötävissä olevaa lihaa.

Yhteistyössä