TAYSissa synnyttäneet

  • Viestiketjun aloittaja äitsy77
  • Ensimmäinen viesti
äitsy77
Ajattelin kysästä mielipiteitä taysista synnärinä kun on aamulehdessä ollut niin paljon kaikenlaisia juttuja viime aikoina.. Laskettuaika on 26.4 ja sinne pitäis mennä synnyttämään.
 
Mitä haluaisit tietää?
Olen synnyttänyt siellä vuosina -01 ja -04. Ihan positiiviset muistot jäi henkilökunnasta ym. Eli jos vielä synnyttäisin, menisin varmaan samaan paikkaan. Sain valita Vammalan ja Tampereen välillä, kumpaan tahdoin.
 
04 synnytin Taysissa ja pelkkää hyvää on sanottavana synnytyssalista ja kätilöistä.
Vuodeosastolla oli yks vähemmän mukava yöhoitaja, mutta kaikkein kanssa ei voi tulla juttuun, joten musta yks monen mukavan joukossa on vähän. Enää ei asuta niillä seuduilla joten en tiiä mitä lehissä on kirjoteltu, mut oma kokemus oli niin hyvä et vähän kaivaten oon nyt menossa toiseen sairaalaan kun La on sunnuntaina ja synnytys eessä siis pian.
 
Pelkkää hyvää sanottavaa! Ikimuistoinen kokemus on viime marraskuulta. Synnytys vastaanotosta en osaa sanoa, sillä synnytin sektiolla, mutta osasto 3A ansaitsee sydämmelliset kiitokset jokaisesta siellä viettämästäni päivästä! :flower: :flower: :flower:
 
Synnytin siellä esikoiseni 04 ja suoraan sanottuna nyt toisen kohdalla olen jossain vaiheessa jopa harkinnut sairaalan vaihtoa.

Synnytyksessä minulle osui ihana ja todella ammattitaitoinen lääkäri ja toinen aivan kamala lääkäri. Kätilöt olivat ok, toisesta ei tosin edes juuri muistikuvaa. Oma huono kokemukseni tulee lähinnä sieltä synnyttäneiden osastolta.

Kuten niistä yleisönosaston jutuistakin huomaa, kokemuksia on yhtä monta kuin synnyttäjiäkin. Avoimin mielin kannattaa lähteä, ei miettiä liikaa muiden kokemuksia. Toisaalta muistaa omat oikeutensa potilaana ja äitinä :) .
 
Kaks lasta olen siellä synnyttänyt -00 ja -03. Hyvät muistot jäi ja nytkin olen jo ollut osastolla 4a ja Taysiin menen synnyttämään tämän kolmannenkin. Taidan koittaa päästä 2a osastolle. Se on jo remontoitu. Kaks huonetta jakaa omat suihkut ja veskit ja huoneisiin tullut telkkarit. Vauvala vaan puuttuu.
 
riivis80
Synnytin Taysissa tammikuussa 06 ja minulle jäi positiivinen kuva. Synnytyspoliklinikalla oli yksi vähän jäyhempi kätilö, mutta ihan jees muuten. Synnytyssalin kätilöt (2) olivat todella loistavia. Kävivät jututtamassa synnytyksen jälkeen ja toinen kävi katsomassa vauvaani lo5:lla kahdesti. Lääkäri oli vähän pihalla, mutta ihan jees sekin meni.

Osastolla suurin osa kätilöistä oli todella kivoja, mutta tottakai mukana oli niitäkin joiden kanssa ei synkannu. Valitettavasti tilojen ahtaus ja kiire näkyivät. Eli osasto oli ihan täynnä, joten huomiota piti pyytää. Ei kannata odotella sängyssä, josko joku tulisi tarjoamaan lääkkeitä, vaan mennä rohkeasti itse juttusille.

Meillä tietysti tilanne oli hiukan erikoinen, koska vauvani oli vtolla ja lo5 koko ajan, joten koin olevani siellä hiukan yksin muiden äitien ja vauvojen parissa.
 
Itse odottelen esikoista ja TAYS:ssa olisi tarkoitus synnyttää. Alunperin ajattelin, että toivon pääseväni sille uudelle rempatulle osastolle...mihin varmaan moni haluaa. No sitten kuulin, että tällä uudella osastolla ei ole ollenkaan tätä vauvalaa eli vauvat on kokoajan vierihoidossa. Harkitsin uudelleen haluaisinko sittenkään tälle uudelle osastolle ja tulin siihen lopputulokseen, että haluaisin EHDOTTOMASTI tälle vanhalle. Siellä kuitenkin mahdollisuus viedä vauva "hoitoon" ja itse levätä synnytyksen jälkeen. No nyt kuitenkin sairastuin raskausajan diabetekseen ja vauva menee syntymänsä jälkeen ainakin vuorokaudeksi vastasyntyneiden teho- ja hoiva osastolle (LO5). No nyt kuitenkin laitoin esitietolomakkeeseen toivomuksen päästä tälle uudelle osastolle, koska minun vauvani on kuitenkin hoidossa muualla ainakin alustavasti ja uuden osaston huoneet oli viihtyisämpiä. Nämä tälläsiä toivomus juttuja, mut mun mielestä kannattaa miettiä etukäteen koska noilla osastoilla kuitenkin aika suuri ero meinaan just se vauvala. Tietenkin on mahdollista et toivetta ei pystytä toteuttamaan, jos on täyttä!

Tietääkö muuten joku mikä on TAYS:in maksukatto ja et meneekö kaks sairaala maksua niiltä päiviltä kun vauva on siel LO5:lla?
 
Synnytykset Tays:ssa -98 ja -00 ja vain positiivista sanottavaa. Siinä autettiin missä apua tarvitsikin. Hymyiltiin varmasti takaisin ja oltiin ystävällisiä jos itsekin sitä on eli paljon kohtelu myös (mun mielestä) omasta käytöksestä kiinni. Kuka sitä jaksaa "ruttuturvalle" kauan hymyillä. No, ehkä vähän karrikoidusti sanottu!
Lo 5:sta meillä myös todella ihana muisto kun siellä kävimme katsomassa perheeseemme sijoitettavaa vauvaa. Alusta asti sai kokea itsensä tärkeäksi ja jaksettiin kertoa, kuunnella ja hymyillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 23:51 Tiuhti83 kirjoitti:
Itse odottelen esikoista ja TAYS:ssa olisi tarkoitus synnyttää. Alunperin ajattelin, että toivon pääseväni sille uudelle rempatulle osastolle...mihin varmaan moni haluaa. No sitten kuulin, että tällä uudella osastolla ei ole ollenkaan tätä vauvalaa eli vauvat on kokoajan vierihoidossa. Harkitsin uudelleen haluaisinko sittenkään tälle uudelle osastolle ja tulin siihen lopputulokseen, että haluaisin EHDOTTOMASTI tälle vanhalle. Siellä kuitenkin mahdollisuus viedä vauva "hoitoon" ja itse levätä synnytyksen jälkeen. No nyt kuitenkin sairastuin raskausajan diabetekseen ja vauva menee syntymänsä jälkeen ainakin vuorokaudeksi vastasyntyneiden teho- ja hoiva osastolle (LO5). No nyt kuitenkin laitoin esitietolomakkeeseen toivomuksen päästä tälle uudelle osastolle, koska minun vauvani on kuitenkin hoidossa muualla ainakin alustavasti ja uuden osaston huoneet oli viihtyisämpiä. Nämä tälläsiä toivomus juttuja, mut mun mielestä kannattaa miettiä etukäteen koska noilla osastoilla kuitenkin aika suuri ero meinaan just se vauvala. Tietenkin on mahdollista et toivetta ei pystytä toteuttamaan, jos on täyttä!

Tietääkö muuten joku mikä on TAYS:in maksukatto ja et meneekö kaks sairaala maksua niiltä päiviltä kun vauva on siel LO5:lla?
Joo, 2a osastolla ei oo vauvalaa, samoin 4a:lla ei ole vauvalaa. Ilmeisesti 3a on ainoa, jossa se on vielä. Eiköhän ne kätilöt auta niin paljon kun tarvis on vaikkei vauvalaa olekaan. Mä oon ollut kahden edellisen synnytyksen jälkeen niin heikossa kunnossa etten edes veskiin oo päässyt, huimaa kauheesti ja jalat ei pidä, joten luulempa ettei ne siellä 2a osastollakaan jätä vauvaa pelkästään äidin kontolle, joka ei edes pystyssä pysy.
 

Yhteistyössä