TAYSissa äskettäin synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

riitta

Jäsen
15.09.2004
46
0
6
Miten osastot siellä ovat nykyään?
Olen kuullut, että yksi on ainakin suljettu ja kaikissa muissa ei ole esim. vauvalaa ym.?
Mihin vauvan voi viedä, kun menee esim. suihkuun (vai onko vauva tarkoitus ottaa mukaan), jos ei ole vauvalaa?
Jos äiti on TOSI väsynyt synnytyksen jälkeen, eikö vauvaa siltikään voi viedä hoitajille? Edellisen synnytyksen jälkeen olin itse ainakin ihan pihalla ja uupunut (vaikea synnytys), enkä olisi kyennyt vauvan perään katsomaan (olisi suoraan sanottuna ollut heitteillä), joten hän oli ekan yön hoitajien hoivissa ja toivat aina rinnalle...
Tätä vaan murehdin...
ENKÄ ole mitenkään vierihoitovastainen, mietinpähän vaan, että mihin tässä pitää varautua... :headwall:

2a ja 3a ovat synnytysosastoja. 2a on aivan uusittu osasto, jossa on vain kahden hengen huoneita ja muistaakseni yksi perhehuone. Huoneissa on televisio ja vauvanhoitopöytä tykötarpeineen. Vauvalaa ei ole, mutta vauvan voi antaa kätiöiden huomaan, jos menee esim. suihkuun. Elikä sinne hoitsujen huoneeseen.

3a on vanha osasto ja siellä on yksi iso vauvojen hoitotila ja huoneet ovat suurempia. Tulevaisuudessa tämä osasto siirtyy myös kakkoskerrokseen. En nyt muista minä vuonna, mutta parin vuoden sisällä ainakin.

Unohdin kirjoittaa, että huoneiden yhteydessä on oma suihku 2a osastolla. Yleensä kahden huoneen välissä on pesuhuone, jota siis maksimissaan käyttää neljä äitiä. Mulle sattui sellainen huone, jonka pesuhuonetta käytti vain kaksi äitiä. Minä kävin kyllä suihkussa niin, että vauva nukkui tyytyväisenä oven takana.

mä synnytin helmikuussa ja olin 2a-osastolla. kävin suihkussa niin että tyttö nukkui tai isä oli sylittelemässä vauvaa. mulla oli pari ekaa päivää verenpaine todella korkea, vauva nukkui pari yötä hoitajien taukohuoneessa. hoitsut sitä itse ehdottivat että sain nukuttua. ekana ynä olin myös yksin kun huonekaveria ei tullut.
vauvaa kannustetaan pitämään vieressä koko ajan, mutta myös kätilöt auttavat tarvittaessa.

Myös 4a osastolla on synnyttäneitä äitejä. Olin siellä tammikuun lopulla ennenaikaisten supistusten vuoksi. Samalla osastolla on myös synnyttämättömiä äitejä.
Vaikka 2a:lla ei ole vauvalaa, niin hoitajat ottavat vauvat toimistoonsa, jos äiti ei heitä kykene hoitamaan.
Itsellä synnytys edessä parin viikon sisällä. Toiveissa päästä 2a osastolle. Ja mun ainaskin täytyy antaa aluks vauva hoitajien hoidettavaks, koska melkein vuorokausi synnytyksen jälkeen olen ainakin kahdesta edellisestä ollut niin heikossa kunnossa etten kykene vauvaa hoitamaan. Jalat eivät pidä ja huimaa todella paljon. En ole päässyt edes itse omin avuin veskiin.

Yhteistyössä