Täysimetys ja kuukautiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jennyli

Aktiivinen jäsen
26.07.2006
2 563
0
36
Onko muita jolla täysimetyksestä huolimatta alkanut kuukautiset?! Onko vaikuttanut mitenkään imetykseen tai maidon riittävyyteen?

Meillä poika nyt 2kk ja täysimetyksellä mennään. Siitä huolimatta mulla on ollut tiputtelua useamman päivän ja tänään alkoi menkat (luullakseni kun vuotaa runsaammin)
Minä kun luulin että täysimetys pitäisi kuukautiset loitolla!!
Ja nyt sitten mietityttää voiko tästä olla jotain haittaa imetyksen jatkumiselle?!

Esikoista täysimetin ja kuukautiset alkoivat 3vkoa synnytyksestä. Ei vaikuttanut imetykseen tai maidon riittävyyteen. Kuopusta täysimetin ja kuukautiset alkoivat 3 1/2vkoa synnytyksestä. En ole ainakaan huomannut, että vaikuttaisi imetykseen tai maidon riittävyyteen mitenkään.
Olis ne kuukautiset voinut pysyä kuitenkin vähän kauemmin tauolla. :kieh:

Kiitos vastauksista :heart:
Huojensi kummasti, minä kun osaan aiheuttaa itselleni imetysstressiä vaikka piti antaa mennä koko homman omalla painollaan ;)
Ja juuri kun olin alkanut luottaa itseeni 'meijerinä' niin eikös menkat alkaneet :headwall:
Mielellään olis saanut pysyä pois kiusaamasta! ;)
Ehkäisynä meillä minipillerit....pelkkään imetykseen en kyllä luottaisi!

Varmaan noilla minipillereillä on osuutta asiaan... Mutta mulla alkoi menkat 3 kuukautta synnytyksestä, vaikka täysimetin. Eli se ei todellakaan pidä paikkaansa, että täysimetys pitäisi kuukautiset loitolla. Toisilla toki on sellainen tuuri, että menkat pysyvät poissa.

Mitä noi minipillerit sitten aiheuttaa?! Menkat vai?! :o
Olis ny lekurikin voinu sitten jotain sanoo!! Mulla tosin tiputteli jo ennen pillereiden aloittamista. Jälkitarkastuksessa ne sain ja nyt viikon niitä syönyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Olis ny lekurikin voinu sitten jotain sanoo!! Mulla tosin tiputteli jo ennen pillereiden aloittamista. Jälkitarkastuksessa ne sain ja nyt viikon niitä syönyt!

Mulla alkoi kuukautiset kun vauva oli 2,5kk ja en syöny mitään pillereitä. Toisilla pysyy kuukautiset pois ja toisilla ei:)

mulla kans minipillerit, pouka 8kk eikä ole kuukautisetalkanu. eli riippuu ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mulla kans minipillerit, pouka 8kk eikä ole kuukautisetalkanu. eli riippuu ihmisestä.

mulla saman ikäinen vauva ja minipillerit ollut käytössä nyt n. 4 kk eikä vielä tullut ensimmäisiäkään kuukautisia. minipillereillähän muistaakseni saa hyvässä lykyssä pidettyä kuukautiset pois.. täysimetin siis 6kk.

Yhteistyössä