Täysimetyksestä: mistä voi johtua, että maito ei joskus ala herumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p i a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p i a

Vieras
Eli 3 kk ikäinen vauva täysimetyksellä ja maitoa tullut ensimmäiset 2 kk todella
runsaasti, mutta nyt välillä esim kerran vuorokaudessa tuntuu, että maitoa ei tule
kunnolla... Voiko olla, että jos vauva syönyt todella paljon esim kaksi tuntia sitten
ja alat syöttämään uudestaan, niin maitoa ei ole ehtinyt "tulla/muodostua" tarpeeksi
lisää? Voi olla hassu kysymys, mutta tätä mietin...

Mulla herumiseen on aina vaikuttanut oleellisesti imetystilanne. Jos olen jostakin syystä stressaantunut imetystä aloittaessa, herumisen alkaminen ottaa aikansa. Ja onhan sillä toki merkitystä, kuinka täynnä rinnat ovat =)

Eikös tässäkin toimi se kysynnän ja tarjonnan laki.

Jos tuntuu, että maitoa ei tule tarpeeksi, voisi auttaa, että sitä rintaa hetken aikaa tarjotaan hiukan tiuhempaa, samoin kuin kenguruhoito, eli naku vaavi sinun paljasta ihoa vasten, esim paidan sisällä kantelet.

Vähän ot, mutta mä en ole ikinä tuntenut sitä, kun maito alkaa herumaan. Miltä se tuntuu? Joka imetyksessä (3 lasta) ehkä kerran ollu rinnat niin täynnä maitoa, että on tuntunut ikävältä. Mulla tosin on valtavat tissit ja maitoa tullut aina tasan sen verran, mitä vauvat on tarvinneet. Eli ei puhettakaan mistään pumppaamisesta.

Vähän ot, mutta mä en ole ikinä tuntenut sitä, kun maito alkaa herumaan. Miltä se tuntuu? Joka imetyksessä (3 lasta) ehkä kerran ollu rinnat niin täynnä maitoa, että on tuntunut ikävältä. Mulla tosin on valtavat tissit ja maitoa tullut aina tasan sen verran, mitä vauvat on tarvinneet. Eli ei puhettakaan mistään pumppaamisesta.
Sellainen pistely alkaa, kuin olisi muurahaisia rinnoissa. Rinnat muuttuvat samalla pinkeiksi

Maidon tulo on nyt vaan sinulla tasaantunut,eikä siksi välttämättä edes heruminen tunnu. Jos vauva on tyytyväinen ja kasvaa hyvin niin kyllä sitä maitoa sieltä tulee.

Yhteistyössä