Mulla 4kk:n tyttö heräsi aikoinaan (viime kesänä) aika tarkkaan 2-3 tunnin välein. Päivisin saattoin nukkua 4 tunnin päikkärit, mutta muuten tuo tahti oli ympäri vuorikauden.
Halusin itse imettää lapsentahtisesti ja olen ihan varman, ettei jokainen syöttökerta ollut huutava nälkä, mutta toisaalta varmasti oli usein nälkäinen. Koin vain tärkeäksi tuon imettämisen. 5kk:n iässä yösyönti tiheni 1-1,5 tunnin välein tapahtuvaksi. Se jo väsytti heiman, mutta jatkoimme siihen malliin sen kuukauden. Lapsi oli kuitenkin tyytyväinen ja pirteä päivisin. Vajavan kuuuden kuukauden iässä aloitimme kiinteätä. Aluksi eivät vaikuttaneet mitenkään yöheräilyihin. Vähitellen pidensivät univälejä. Tällä hetkellä yöt ovat paljon pahempaa rumbaa kuin tuolloin, liikkumisen opettelusta johtuen.
Sinuna en olisi huolissani tuosta syömisestä. Syötät jos haluat, lapsi siitä tuskin kärsii. Omasta jaksamisesta kiinni. Äidit jaksavat niin eri verran asioita. Imetys on niiiiiiin lyhyt aika teidän kahden elämässä. Jaksamista yöhin ja koita nauttia ihanasta tuhisevasta otuksesta sylissä!