Täysikasvuisen kissan sisäsiistiksi opettaminen?

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Jos jollain ois kokemusta tälläsestä, niin apuja kaipaisin :) Otettiin tosiaan keskiviikkona tuolta pakkasesta turvaan koditon (?) kissa, joka viikkoja naukunut tässä meidän lähistöllä.

Ilmeisesti pitkään katti ollut ilman kotia, koska ei minkäänlaista ymmärrystä ole hiekkalaatikon päälle. Miten ihmeessä mä saisin sen tajuamaan, että laatikossa käydään koolla ja peellä, ei muualla?

Joskus oon lukenu täältä, että kloorin haju laatikossa houkuttais kissaa, onko perää?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osais auttaa :)

Kissat on yleensä kyllä luonnostaan sisäsiistejä, mutta tämä tapaus on vissiin ollut liian kauan ulkona tottuakseen enää laatikkoon. Ehkä kannattaisi päästää kissaa pihalle tarpeilleen, niin ei sotke paikkoja? Ulkokissan muuttaminen sisäkissaksi kun on erittäin vaikeaa ja kapinoi ilmeisesti nyt juurikin sotkemalla paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä;22643333:
Kissat on yleensä kyllä luonnostaan sisäsiistejä, mutta tämä tapaus on vissiin ollut liian kauan ulkona tottuakseen enää laatikkoon. Ehkä kannattaisi päästää kissaa pihalle tarpeilleen, niin ei sotke paikkoja? Ulkokissan muuttaminen sisäkissaksi kun on erittäin vaikeaa ja kapinoi ilmeisesti nyt juurikin sotkemalla paikkoja.

Ei suostu nokkaansa ulos pistämään, sen verran kauan on tuolla ulkona ollut ilman kunnollista suojaa ja ruokaa. Takaterassille sain noin nanosekunniksi houkuteltua kerran, mutta sen jälkeen ei oo osottanut mtn kiinnostusta ulkoilmaa kohtaan...patterin vieressä vaan makoilee. Pitäskö väkipakolla kantaa toinen ulos ja odotella että hoitaa asiansa vai miten mä toimisin?

kait sitä voisi opettaa ihan kuin pentukissaakin. en kyllä tiedä auttaako se mutta kokeilla kannattaa tietty. eli vähän väliä nostaa kissaa sinne hiekkalaatikolle, ei siinä varmaan muuta voi tehdä. ja joskus kissat voi olla hiekkalaadusta hyvin nirsoja. meidän entinen kissa tuli meille myös täysikasvuisena, kusi ja paskoi pitkin kämppää mutta ei hiekkoihin. eläinlääkäri vinkkasi hiekan vaihtoa ja pum, sen jälkeen kissa teki vain laatikkoon hätänsä.

[QUOTE="vieras";22643356]Varmasti hankala homma opettaa jos on ulkokissana ollut pidemmän aikaa.
On totta,että kloriitin haju houkuttaa kissaa kun taas etikan haju karkoittaa.[/QUOTE]

Miehen mä jo nakitin tuomaan Kloritea töistä tullessaan, että saan pestä ton laatikon. Lisäks mä nakkasin kissan jätökset sinne laatikkoon, jos se haju sais tajuamaan, että sinne pitää mennä. Meillä on kaks kissaa jo ennestään, mutta ne käy molemmat ulkona asioillaan, eli eivät tavallaan oo opettamassa tälle noita vessatapoja :)

Älä väkisin vie, jos ei kerran sinne kaipaa.. Vie se hiekkalaatikko siihen sen paikan viereen, josko sit käyttäis sitä? Meillä tehosi näin arkaan pentuun ja parin päivän päästä sai hiekkalaatikon siirtää vessaan ja kissa meni perässä..

Yhteistyössä