Täysi lapsiluku, mistä tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Salla07

Aktiivinen jäsen
01.01.1970
2 660
6
38
Plussalaisten hautausmaa
Mistä sitä tietää milloin lapsiluku on täysi? Itse olen 25v, ja meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Ja tänään taas lääkärissä käynti vahvisti, että pitäisi tietää halutaanko vielä lisää lapsia vai ei.
Tulossa on leikkaus mitä luultavimmin, ekaa kertaa sain tietää asiasta 4½v sitten. Sen jälkeen ei sitten mitenkään helposti vain päähänpistosta enää edes aleta yrittämään.
Että se siitä iltatähdestä, minkä olisin saattanut haluta joskus 10v päästä..

Meillä 2-v kaksoset. Ei kiinnosta yhtään enää ajatus että olisi joku pieni avuton vauva jota pitää hoivata 24/7. Muiden vauvat aiheuttaa muutamassa minuutissa reaktion "joo onhan tää ihan söpö mut eiks tää muuta tee kun möllöttää paikoillaan.." Kun omat lapset kasvavat jatkuvasti itsenäisemmäksi ja enemmmän kommunikoiviksi on ihanaa kun niiden kanssa voi jo tehdäkin jotain järkevää ja kaikki liikkuminen, ruokailu ym. on helpompaa. Mulla itsellä tosin ikää 10 vuotta ap:tä enemmän, taitaa kellon tikitykset vaimeta muutenkin kohta. Et eiköhän vauvailu oo tosiaan mun osalta ohi.

En tiiä, sen vaan tietää :) Ikää tosin on reippaasti enemmän kuin sulla, ehkä biologinen kello alkaa vedellä viimeisiään? Mutta ennen kuopusta oli sellainen olo että yks vielä puuttuu, ja samantien kuopuksen syntymän jälkeen oli että jes, tää homma oli nyt tässä :D

Vielä lisättävä, mullekin tuli tosiaan melkeinpä heti kaksosten synnyttyä vahva tunne että meidän perhe on nyt kasassa, ja se tunne ei ole muuttunut ainakaan parissa vuodessa mihinkään.

Mä en tiedä mikä luku tulee olemaan hyvä, ehkä käy niin etten koskaan saa niin monia kuin toivoisin. Tiedän vain, että suurperhe minulle tulee, jos vaan tohtori sen sallii. Vähän kauhulla odotellen..

Meillä on 1 lapsi ja tuntuu, etten lisää halua. On vauvakuumetta välillä ja kiva jos lapsella olisi sisarus, mutta en vain halua lisää lapsia. Tuo yksi tuntuu vain hyvältä.

Kolmannen jälkeen tuli vain jotenkin sellainen olo, että perhe on nyt kokonainen. Ja tosi vahvasti, kun taas kahden ekan jälkeen oli koko ajan selvästi sellainen olo, että jotain puuttuu vielä.
Ja vaikka samaan aikaan jopa surin ajatusta siitä, että en enää "saa" vauvoja, niin silti tiesin että näin sen kuuluu olla.

Olet vielä kovin nuori ja sinulla olisi vuosia aikaa saada lapsia. Minun mielestä tuossa iässä ei voi eikä pitäisikään tietää onko lapsiluku täynnä. Tietysti oma terveys menee edelle. Mutta et kerro tarkemmin mistä sairaudesta tms. on kysymys, kirjoitat kuitenkin että päätöksen teon jälkeen lapsia ei tehdä ihan helposti päähän pistoksesta. Tästä vedän johtopäätöksen, että kuitenkin mahdollisesti voisitten sen iltatähden vielä saada? Siispä oma terveys etusijalle ja iltatähti tulee sitten aikanaan jos on tullakseen :)
Niin ja itse olen kolmen pienen lapsen äiti, miehen kanssa haaveiltiin kolmesta ja saatiin ne. Lapsiluvun piti olla täynnä, mutta ei mulle ole kyllä tullut sitä "se oli siinä" -tunnetta. Ja ikää mulla 33-v. Nyt on kyllä "käsitöitä" vähäksi aikaa tässä laumassa, mutta eihän sitä tiedä vaikka muutaman vuoden päästä kova kuume iskee jälleen ja saisin miehenkin ympäri puhuttua. Tai sitten tulisi se lapsiluku on tässä ja piste -tunne.

Mulla on 2v 9kk poika ja nyt tulossa toinen. Ja tiedän, että lapseni ovat tässä. Olen vaan aina tiennyt, että haaveenani on kaksi lasta.

Ja onhan se taloudellinenkin juttu. Haluan, että lapset saavat tulevaisuudessa omat huoneet, nykyiseen autoon mahdutaan hyvin. Haluan lisäksi, että olisi varaa ostaa lapsille jotain, antaa heidän harrastaa ja käydä autokoulut yms. Ja kun meillä on "perustulot", niin kolmas lapsi vetäisi rahat paljon tiukemmalle jossain vaiheeessa.

Meillä oli aina haaveissa 4 lasta, ja luulin potevani ikuista vauvakuumetta. Mutta kun kolmas lapsi syntyi, ja hän kasvoi isommaksi, niin jotenkin se vauvakuume vain haihtui pois. Ja tuli tunne, että meillä on kolme ihanaa lasta, se riittää meille =) Vaikka pari vuotta sitten olisin kyllä nauranut makeat naurut, jos joku olisi väittänyt, etten enää pode tulevaisuudessa vauvakuumetta :D
Nyt joskus mielessä ailahtaa, että ois se vauva ihana, varsinkin kun näkee pieniä. Mutta sitten järki voittaa ja ajatus katoaa "onneksi mä saan nukkua yöt, ei tarvitse enää kuunnella kitinöitä..." ;)

Aikoinaan haaveilin kolmesta neljästä lapsesta, mutta..Minulla on nyt kaksi tervettä lasta, tyttö ja poika, ja siihen se jääkin. Tosin vahinkoja voi sattua.. ;-D Onhan ne vauvat kivoja ja ihana olisi olla raskaana ja kokea synnytys, mutta kun vauvat eivät pysy vauvoina ikuisuuksia ja entäs jos kolmas lapsemme olisikin kehitysvammainen, joka tarvitsisi ikuista hoitoa..Elämämme olisi pilalla ihan rehellisesti sanottuna. Ja toisekseen..ne syötöt, vaipat, yöheräämiset ym. eipä juuri enää houkuttele. Myös taloudellisesti ajateltuna kaksi lasta on parempi kuin kolme.

Me päätettiin aikanaan että lapsia saa tulla senverran kun tuntuu hyvältä. Neljännes odotusaikana alkoi tulla olo että tämä on viimeinen. Nyt 4. on 8kk ja nyt nämä on tässä. Meille 4 oli sopiva määrä