TaYS synnytyspaikkana

Löytyiskö porukkaa joka olisi varsin lyhyen ajan sisällä synnyttänyt taysissa? Tampere on perunut nyt vuodenvaihteessa synnyttävien valmennuksetkin, joten vähänpä on paikkoja mistä kysyä. :/

Kiinnostaisi ainakin tietää, mitä siellä on mahdollista toivoa: mm. pystyykö salissa kuuntelemaan musiikkia, onko jakkaraa halutessa saatavilla ponnistusvaiheeseen?
 
Mää synnytin TAYSissä tammikuussa. Synnytyssalissa oli radio ja keinutuoli, mut kirjaimellisesti se oli siinä. Mulle ei ainakaan annettu vaihtehtoa edes ponnistaa muuten ku selällään. Ei jääny sieltä hirveen hyvä maku suuhun :/ Enpä mä tosin oikein mitään osannut vaatiakaan.
 
Mulla oli esikoisen synnytyksen aikaan salissa vaan tuo keinutuoli, sänky ja radio. Silloin ei edes ehdotettu muuta ponnistusasentoa kuin puoli-istuen selällään. Kakkosta synnyttäessä pääsin toiseen Taysin ammeellisista saleista ja tykkäsin sielä vedessä lillua avautuessa. Sillon ponnistusvaihe oli niin lyhyt ja nopea, ettei ehtinyt juuri asentoa miettiä, mutta ovat kyllä ihan avoimia eri asennoille, kun ne vaan ottaa heti puheeksi eikä vasta sitten kun pää jo näkyy. :)
 
Hei, itse juuri synnyttänyt taussissa ja aika aneeminen oli tuo synnytyssali, eli vain nuo sänky, keinutuoli ja radio huoneessa. Puoli istuvassa asennossa synnytettiin, mutta tosin koko hoito kestikin vain 3 h eli paljon ei kerinnyt eri asentoja miettimään. Kätilö ja mukana ollut opiskelija olivat todella mukavia ja kannustavia, eikä tarvinnut ollenkaan olla yksin. Suurin plussa oli potilashotelli jonne päästiin suoraan synnytyssalista kun vauva 5h vanha ja kummatkin hyvässä kunnossa! Siellä sai olla oman perheen kanssa samassa huoneessa (niin esikoinen kun isäkin saivat myös yöpyä) ja sai olla todella vapaasti ja myös ruoka oli paljon parempaa kuin sairaalan osastolla :)
 

Yhteistyössä