TAYS:ssa synnyttäminen nykyään? Kokemuksia potilashotellista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tamperelainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toinen lapseni syntyi huhtikuun lopulla tänä vuonna ja olin jo etukäteen toivonut pääseväni potilashotelliin. Poika syntyi aamulla 8 maissa ja silloin oli hotelli täynnä. 2b osastolla odottelimme klo 16 asti ja onneksi paikka vapautui.

Olin onneksi niin hyvissä voimissa ettei kävelymatka hotelliin ollut paha. Mies oli mukana synnytyksessä ja lähti aamupäivällä kotiin huilaamaan, tuli esikoisen kanssa 17 jälkeen katsomaan. Myös isovanhemmat pääsivät käymään.

Olin vauvan kanssa kahdestaan yön ja seuraavaan iltapäivään asti. Oli todella luksusta köllötellä hotellihuoneessa, käydä välillä syömässä kun sai jättää vauvan hoitajien huoneeseen. Aamuisin vauva piti viedä näytille ja samoin kun uusi yövuoro alkoi niin joko näytille tai hoitaja kävi huoneessa katsomassa.

Parasta oli oma rauha ja se että sai huilata. Itse olin kaksi yötä ja jäi todella hyvä kokemus potilashotellista. Ei pelottanut olla yksin, aika meni vauvaa hoitaessa ja ihmetellessä. Jos pelottaa niin hoitajien luo voi mennä jutteleen. Ja omat tutut vaatteet oli kyllä ihana laittaa päälle niinden kaameiden sairaalarytkyjen sijaan... Tuli olo ettei ole mikään potilas/sairas vaan vieraana hotellissa ja toipuminen oli nopeampaa.

Jos kolmas lapsi meille siunaantuu niin ehdottomasti haluaisin kunnon salliessa päästä potilashotelliin!

Ole hyvä Neiti, kiva jos pitkästä sepustuksesta oli apua :) Se on vielä pakko sanoa, et musta oli kiva kun siellä hotellilla niillä ihmisillä oli sulle kunnolla aikaa. Ihan niin pitkään sai jutella ja olla siä hoitajien huoneessa ilman et kukaan ajo pois tai ois ollu kiireisen olonen. Se osaston "mites täällä menee? ai hyvin, no tehän sit pärjäätte" -tyyli ja kaikki kiire jäi tosiaan osastolle ja tuolla oli sellainen olo et kaikilla on aikaa sulle :)

Ja kun tonne saa tosiaan tulla vierailulle kuka tahansa ilman rajoituksia, voithan pyytää esim. isovanhemmat, omia sisaruksias, parhaan ystävän yms. käymään teitä katsomassa jos mies ei pysty/ehdi olla paikalla ja tuntuu yksinäiseltä. Meillä siä ei käyny kun osa isovanhemmista, mutta toisilla tuntu ramppaavan puolen sukua kun niitä käytävillä näki :) Ainoo mitä meille vierailusta sanottiin, niin toivoivat et yömyöhään ei vieraita enää kävis vaikkei mitään vierailuaikoja ole. :) Aamusta iltaan siä kävi äideillä vieraita. Ja tästä ei kuitenkaan ollut mitään häiriöö, ei sieltä käytävältä äänet kuulunu niihin huoneisiin oven läpi :)

Tsemppiä tulevaan koitokseen! Mä todella suosittelen tota potilashotellia oman kokemuksen perusteella jos vaan oma- ja vauvankunto antaa myöten. Meillä oli mieskin sitä mieltä et jos ikinä kolmatta tehdään niin silloinkin mennään yhdessä potilashotelliin jos vaan on mahdollisuus päästä :)

Itellä kans alkaa synnytys lähestyy, viikkoo vielä laskettuun aikaan miehelle kans sanoin että hotelliin haluan koska saa omat vaatteet ja mies vieressä. Ilman miestä kun en ole sairaalaan jäämässä, ensimmäinen lapsi kun on minulle. Miehelle neljäs

Pura vaan:) Houkuttelisi ajatus siitä, että mies voisi olla läsnä, mutta oman ekan synnytyksen kokemuksella olisi ollut tuskaa päästä eri kerrokseen syömään ja istuminen oli mahdotonta, joten itse tälläkin kertaa mieluummin olisin osastolla, jos kunto on yhtä huono. Mutta saahan sitä toivoa, että kunto olisi parempi.

Ja törkeä kätilö, mulla otti ekan synnytys sen verran koville, että en olisi varmasti edes kuullut vaikka joku olisi päivitellyt. Enemmän olivat kätilöt kuulemma olleet myötätuntoisia, mies siis kertoi, itse en muista mitään. Kyllä se synnyttäminen voi ottaa todella koville, mulla ei olisi ollut mitään toivoa kävellä minnekään synnytyksen jälkeen, hyvä kun saivat pyörätuoliin autettua.

Ja silti kaikki lähes haluaa synnyttää alateitse ja siihen painostetaan...mukamas toipuu nopeasti, pah.

Yhteistyössä